تاریخ انتشار: 1403/03/22 06:12
کد خبر: 1276993

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ازبکستان/ بازگشت پرسپولیسی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد.
ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ازبکستان/ بازگشت پرسپولیسی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد.در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر گروه E این رقابت‌ها قرار دارد و صعودش به مرحله بعدی قطعی شده است. برنده این دیدار می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود.

ایران و ازبکستان در مجموع ۱۳ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که حاصل آن ۱۰ برد، ۲ تساوی و یک شکست برای تیم کشورمان بوده است.

تنها شکست تیم ایران برابر ازبک‌‎ها ۲۴ آبان ۱۳۹۱ رقم خورد. تیم کشورمان در رقابت‌های دور برگشت مرحله گروهی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل با یک گل مقابل ازبکستان شکست خورد تا اولین و تنها باخت ایران برابر این تیم ثبت شود.

در دیدار رفت تیم ملی ایران موفق شد با گل‌های رامین رضاییان و مهدی طارمی نیمه اول را با برتری ۲ بر صفر به رختکن برود اما نیمه دوم کاملا متفاوت رقم خورد و ازبکستان با گل‌های ایگور سرگیف و اوستون اورونوف به بازی برگشت و این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. حالا تیم‌ها برای چهاردهمین بار دوباره با هم روبه‌رو می‌شوند و باید دید در این بازی چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

هر دو تیم در جام ملت‌ها مقابل تیم ملی قطر از دور رقابت‌ها حذف شدند. ازبک‌ها در مرحله یک چهارم نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شدند و تیم ملی ایران نیز در در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به عنابی‌ها واگذار کرد تا در نهایت قطر از عنوان قهرمانی خود دفاع و با برتری مقابل اردن برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

فهرست بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی، تنها مهدی قایدی به دلیل مشکلات شخصی با هماهنگی کادر فنی در این دیدار حضور ندارد.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد قلعه‌نویی یوزها را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ راهی میدان کند. علیرضا بیرانوند در در چهارچوب دروازه ایران مسئولیت حفاظت از قفس توری یوزها را دارد. محمدحسین کنعانی زادگان بعد از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت در دیدار قبلی مقابل هنگ‌کنگ، بار دیگر در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل می‌دهد.

صالح حردانی از جناح راست و میلاد محمدی از جناح چپ خط دفاعی یوزها را تکمیل می‌کنند. محمد قربانی در کنار سامان قدوس زوج خط میانی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و مهدی ترابی پشت‌ سر سردار آزمون ۱۱ بازیکن تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ را تکمیل می‌کنند. ۳ بازیکن پرسپولیس که در دیدار مقابل هنگ‌کنگ حضور نداشتند احتمالا در این دیدار به ترکیب اصلی برمی‌گردند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، صالح حردانی، میلاد محمدی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، مهدی ترابی و سردار آزمون.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/xe5p7q

آخرین اخبار