تاریخ انتشار: 1403/04/20 10:43
کد خبر: 1279634

رسمی: اگر این قانون را رعایت نکنید حذف می‌شوید!

درحالی که باشگاه‌های بزرگ به دنبال یک راه فرار از رعایت مصوبه جدید فدراسیون هستند؛ رئیس کمیته صدور مجور حرفه‌ای در گفت‌و ‌گو با "ورزش سه"، پاسخ روشنی به این موضوع داد.
رسمی: اگر این قانون را رعایت نکنید حذف می‌شوید!

حدود یک ماه از انتشار دستورالعمل جدید کمیته مجوز حرفه‌ای و همچنین مصوبه سقف بودجه می گذرد و در هر دو دستورالعمل، به الزام تیم‌داری در بخش زنان توسط باشگاه‌ها اشاره شده است. اما کماکان باشگاه‌های بزرگی مثل استقلال، پرسپولیس و ... به دنبال راه فرار از این مصوبه جدید فدراسیون هستند.

باشگاه‌های لیگ برتری در طی این یک ماه با استناد به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تشکیل تیم زنان را در الزام‌های گروه اول که باشگاه‌ها ناچار به رعایت آن هستند؛ نداشته است و در واقع این مورد جزو گروه دوم الزام‌ها می‌باشد؛ تصور می‌کنند به مانند سال گذشته با پرداخت جریمه‌ای سنگین، می‌توانند فعلا خودشان را درگیر تشکیل تیم زنان نکنند؛ اما صحبت‌های مصطفی زارعی در جلسه سالانه مدیرعاملانی که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شده بودند؛ روشن کرد که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای این مورد را الزام اصلی می‌داند و هر باشگاهی در صورتی که موفق به کسب سهمیه آسیایی شود؛ در صورتی که تیم زنان نداشته باشد، امکان حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت.

2022460

اما بعد از این جلسه، باز هم برخی باشگاه‌ها اینطور استنباط کردند که صحبت‌های زارعی در خصوص لیگ بیست و پنجم است و فعلا عجله‌ای برای تشکیل تیم زنان وجود ندارد. به همین دلیل برای روشن شدن این موضوع با زارعی گفت و گوی کوتاهی داشتیم تا به طور شفاف این مورد یک بار برای همیشه به اطلاع عموم و البته باشگاه‌ها برسد. زارعی در پاسخ به این سوال که مصوبه اعلام شده دقیقا چه بازه زمانی را دربرمی‌گیرد، گفت: همه چیز واضح است، این مصوبه توسط هیئت رئیسه تصویب شده و مربوط به لیگ بیست و چهارم است. ما مدارک باشگاه ها را برای صدور مجوز حرفه‌ای در بازه زمانی مهر ماه سال 1403 تا اسفند ماه همین سال بررسی می‌کنیم پس ارتباطی با لیگ بیست و پنجم ندارد.

او ادامه داد: یک بار دیگر به طور شفاف اعلام می‌کنم، هر باشگاهی موفق به کسب سهمیه آسیایی شود باید تیم زنان داشته باشد و در غیر این‌صورت اجازه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت. ضمن اینکه این تیم باید در لیگ دو، لیگ یک و یا لیگ برتر باشد و تیم داری در سطح استانی مورد تائید کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نخواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/jmbnze

آخرین اخبار