تاریخ انتشار: 1403/04/06 09:17
با احتمال بالای تقابل با استقلال، پرسپولیس و سپاهان
کد خبر: 1277967

رونالدو شاید سه بار دیگر به ایران بیاید!

در صورتی که سپاهان راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود، ممکن است ستاره های مطرح تیم های عربستانی چندین بار به ایران سفر کنند.
رونالدو شاید سه بار دیگر به ایران بیاید!

به گزارش فرتاک ورزشی

یک خبرنگار اماراتی صبح امروز اخبار جدیدی درخصوص نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا اعلام کرد که طی آن مشخص شد تیم های یک کشور در دور گروهی با هم روبرو نخواهند شد تا بدین ترتیب و در صورت صعود سپاهان به مرحله اصلی، احتمال تقابل نمایندگان ایران و عربستان بیشتر از هر زمان دیگری افزایش یابد.

ساز و کار مسابقات بدین شکل است که دوازده تیم از غرب آسیا و دوازده تیم از شرق قاره در گروه های مجزا قرار می‌گیرند. هر تیم باید با هشت باشگاه متفاوت بازی کند که چهار مسابقه آن خانگی بوده و در چهار بازی نیز باید در خارج از خانه با حریف خود روبرو شود و خبری هم از بازی های رفت و برگشت نخواهد بود و هر تیم فقط یکبار با یک باشگاه روبرو می شود.

اگر سپاهان راهی مرحله گروهی شود، ایران سه نماینده در دور اصلی مسابقات خواهد داشت. این بدان معناست که استقلال، پرسپولیس و سپاهان با هم روبرو نخواهند شد و از 9 تیم باقیمانده، باید با هشت باشگاه روبرو شوند. این یعنی اینکه احتمال تقابل با هر باشگاه غیرایرانی، نزدیک به 90 درصد خواهد بود.

olebeavv

    لیست تیم های حاضر در غرب آسیا به شرح زیر است:

  •     ایران: استقلال، پرسپولیس
  •     عربستان: الهلال، النصر و الاهلی
  •     امارات: العین و الوصل
  •     قطر: السد و الریان
  •     ازبکستان: پاختاکور
  •     عراق: الشرطه یا نیروی هوایی
  •     و بالاخره سهمیه پلی آف به یکی از تیم‌های سپاهان، الغرافه و یا شباب الاهلی می رسد.

با فرض اینکه سپاهان راهی مرحله گروهی شود، هر کدام از نمایندگان ایران به صورت مجزا، فقط با یک تیم از میان تیم های بالا روبرو نخواهند شد. این بدان معناست که باشگاهی مانند النصر به طور حتم حداقل و در کمترین حالت ممکن، با دو تیم ایرانی مسابقه می دهد که احتمال جدال با تیم سوم نیز وجود دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/vzrmw6

آخرین اخبار