تاریخ انتشار: 1403/05/15 17:45
کد خبر: 1281377

پس از ایتالیا؛ والیبال فرانسه هم کامبک زد و به نیمه نهایی المپیک رسید

کامبک میزبان تکمیل شد، تیم ملی والیبال فرانسه راهی نیمه‌نهایی شد.
پس از ایتالیا؛ والیبال فرانسه هم کامبک زد و به نیمه نهایی المپیک رسید

روز شگفت‌انگیز والیبال در المپیک همچنان ادامه دارد. پس از کامبک باورنکردنی ایتالیا برابر ژاپن، حالا نوبت تیم ملی والیبال فرانسه بود که نتیجه دو بر صفر باخته برابر آلمان را طی یک کامبک جذاب جبران کند و با نتیجه سه بر دو پیروز شود و راهی مرحله نیمه‌نهایی المپیک پاریس بشود.

در این دیدار، در ست اول، آلمانی‌ها میزبان را از همان ابتدا غافلگیر کردند و با ایجاد فاصله امتیازی به راحتی هر چه تمام‌تر پیروز شدند. در ست دوم این فرانسوی‌ها بودند که نبض بازی را در دست گرفتند و ۲۴ بر ۲۲ نیز پیش افتادند، اما گئورگی گروزر و یارانش بازگشتی عالی داشتند و این ست را ۲۸ بر ۲۶ از آن خود کردند.

در ست سوم، در حالی که فرانسوی‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و بازی تا امتیاز پانزده مساوی پیش می‌رفت، شاگردان آندره جیانی فاصله را افزایش دادند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شدند و بازی به ست چهارم رفت.

در ست چهارم، فرانسوی‌ها به لطف دفاع‌های عالی و همچنین استفاده از اشتباهات آلمانی‌ها توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شوند تا همه چیز به ست پنجم کشیده شود.

2063749

در ست پنجم، تیم ملی والیبال فرانسه که از پیروزی در ست‌های سوم و چهارم روحیه گرفته بود، با کمک تماشاگران خود از همان امتیاز اول گوی سبقت را از آلمان ربود و با پیروزی در ست پنجم کامبک خود را تکمیل کرد و همچون دوره قبل راهی نیمه‌نهایی المپیک شد.

در این مسابقه، اروین انگاپت و ترور کلونو هر کدام به ترتیب بیست و یک و بیست امتیاز برای تیم ملی والیبال فرانسه کسب کردند و در تیم آلمان نیز گئورگی گروزر بیست و یک پوئن کسب کرد.

آلمانی‌ها که در یک قدمی نیمه‌نهایی بودند، با این شکست به حسرت پنجاه و دو ساله آن‌ها در رسیدن به جمع چهار تیم افزوده شد و حالا با احتمال خداحافظی گئورگی گروزر، ستاره چهل ساله آن‌ها، شاید حتی رسیدن به المپیک‌های بعدی برای آن‌ها تبدیل به رویا شود.

همچنین تیم ملی والیبال فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی باید رو در روی تیم ملی والیبال ایتالیا قرار بگیرد؛ جدالی تمام اروپایی که این دیدار هم می‌تواند فوق‌العاده جذاب شود.

2063750

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/adq5ok

آخرین اخبار