تاریخ انتشار: 1403/03/18 09:15
نسل قهرمان و چالش مهم سرمربی؛
کد خبر: 1276774

خطر بزرگی که پرسپولیس را تهدید می‌کند!

پرسپولیس برای حفظ تیم قهرمان با یک چالش تازه مواجه شده است.
خطر بزرگی که پرسپولیس را تهدید می‌کند!

به گزارش فرتاک ورزشی

تیم پرسپولیس فصل بیست و سوم را نیز با جام قهرمانی به پایان رساند تا جایگاه خود به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ ایران را تثبیت کند. موج قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در لیگ ایران از زمان انتصاب برانکو آغاز شد، جایی که آنها یک نایب قهرمانی تلخ را در لیگ پانزدهم به دست آوردند و سپس سه بار با ایوانکوویچ جام را بالای سر بردند و بعد از آن نوبت به یحیی رسید تا سکان هدایت سرخپوشان را در مسیر قهرمانی در دست بگیرد و حالا اوسمار ویه‌را نیز این کشتی را به سر منزل مقصود رسانده است.

از تیمی که در لیگ شانزدهم موفق شد قهرمانی را جشن بگیرد، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، امید عالیشاه و سروش رفیعی در ترکیب تیم پرسپولیس حضور دارند و سایر بازیکنان جای خود را به نفرات دیگر داده‌اند. سیدجلال حسینی هم به عنوان مربی در ترکیب کادرفنی پرسپولیس دیده می‌شود.

نقطه مشترک این چهار بازیکن، عبور آنها از مرز ۳۰ سالگی است. وحید امیری ۳۵ ساله است و سروش رفیعی در ۳۴ سالگی جام را بالای سر برده و امید عالیشاه شمع ۳۲ سالگی را فوت کرده و علیرضا بیرانوند هم ۳۱ ساله شده است.

وحید امیری

اما آنها تنها بازیکنان پا به سن گذاشته پرسپولیس نیستند. اما آنها تنها بازیکنان پا به سن گذاشته پرسپولیس نیستند. مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، عبدالکریم حسن، حسین کنعانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر ۹ بازیکن دیگری هستند که از ۳۰ سالگی رد شده‌اند.

جالب اینکه علی نعمتی و مهدی ترابی نیز در طول فصل آینده ۳۰ ساله خواهند شد تا در مجموع برای لیگ بیست و چهارم، پرسپولیس تنها شش بازیکن بزرگسال زیر ۳۰ سال داشته باشد: احمد گوهری، وحدت حنانوف، سینا اسدبیگی، محمد خدابنده‌لو، اوستون اورونوف و مهدی عبدی. از بین این نفرات نیز جدایی حنانوف قطعی شده و گوهری و عبدی نیز احتمالا جدا خواهند شد.

پرسپولیس- مهدی ترابی

این به نظر یک خطر جدی برای نسل قهرمان پرسپولیس است که به زودی تعداد کثیری از آنها باید از صحنه فوتبال حرفه‌ای کنار بروند. جالب اینکه از بین این 15 بازیکن، پنج نفر مرز ۳۳ سالگی را هم پشت سر گذاشته‌اند تا به روزهای پایانی فوتبال خود نزدیک شوند.

البته همچنان بازیکنانی نظیر بیرانوند، کنعانی، ترابی و… بازیکنانی بی‌جانشین در ترکیب پرسپولیس محسوب می‌شوند و نفراتی چون امیری، عالیشاه، دانیال، گولسیانی و… نیز نقش یک ستاره را ایفا می‌کنند اما پر واضح است که پرسپولیس باید هرچه سریع‌تر مسیر تغییر نسل خود را استارت بزند.

این مشکلی است که برای تیم‌های بزرگ اروپایی نیز پیش آمده اما تیم‌هایی توانستند از آن جان سالم به در ببرند که زودتر نسل تازه را در تیم جدید جا بیندازند و با خرید بازیکنان مناسب و ستاره‌های جوان، پالایش تیم خود را انجام بدهند، دقیقا چیزی که برانکو در چهار سال انجام داد و دائما بازیکنان ستاره را جایگزین نفرات دیگر می‌کرد.

همین حالا جذب اوستون اورونوف و محمد خدابنده‌لو گامی مهم برای این مسیر محسوب می‌شود اما شاید این پنجره نقل و انتقالات جایی باشد که باشگاه پرسپولیس تعداد بیشتری از این بازیکنان را به خدمت بگیرد تا آنها بتوانند از تجربه نسل قهرمان استفاده کرده و در این تیم ادغام شوند.

پرسپولیس-عیسی آل کثیر-مهدی ترابی

پرسپولیس برای فصل آینده هنوز جای خالی در لیست بزرگسالان خود ندارد و تهیه اسکواد ۱۹ نفره مناسب، شاید مهم‌ترین چالش سرمربی فصل بعد قرمزها باشد؛ جایی که او باید ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را به کار بگیرد، تیمی که هم تجربه و توانمندی رقابت برای قهرمانی را داشته باشد و هم از عنصر جوانی و انرژی بالا برخوردار شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/77okve

آخرین اخبار