تاریخ انتشار: 1396/06/25 09:50
کد خبر: 182846

برکناری سرمربی هلندی همچنان سوژه رسانه های سعودی

کمتر کسی تصور می کرد بعد از رساندن عربستان به جام جهانی 2018 آن هم بعد از دو دوره غیبت سرمربی موفق هلندی از سمت خود برکنار شود.
برکناری سرمربی هلندی همچنان سوژه رسانه های سعودی

 دو سال پیش سران فدراسیون فوتبال عربستان بعد از ناکامی در جام ملت های 2015 استرالیا تصمیم گرفتند با عقد قراردادی هدایت این تیم بحران زده را به سرمربی مشهور و نام آشنای هلندی بدهند. قراردادی دو ساله با برت فان مارویک که در همین مدت کوتاه حضورش توانست تغییرات بنیادین زیادی در تیم ملی عربستان ایجاد  و سعودی ها را بعد از دو دوره غیبت به صورت مستقیم از گروه B آسیا راهی روسیه 2018 کند.

 

فان مارویک که با همین موفقیت ها توانست در دل طرفداران عربستانی جا باز کرده و لقب "جادوگر هلندی" را به خود اختصاص دهد چند روز پیش بعد از این که پروسه تمدید قراردادش با تاخیر پیش رفت و اختلافات او با سران فدراسیون فوتبال عربستان علنی شد به یکباره از سمت خود برکنار و جای خود را به سی و ششمین مربی تاریخ فوتبال عربستان در رده ملی داد، کسی که برای همگان چهره ای آشنا بود و با شکستی که با امارات به عربستان در مقدماتی جام جهانی تحمیل کرد راه ورودش به ریاض را هموار ساخت.

 

ادواردو بائوزا که در یک سال گذشته با نشستن روی نیمکت سه تیم ملی مختلف رکوردی جالب توجه از خود برجای گذاشت به عنوان سی و ششمین مربی تاریخ تیم ملی عربستان هدایت سعودی ها درجام جهانی را برعهده خواهد داشت تا سومین مرد ارژانتینی باشد که سکاندار نیمکت رهبری این تیم پرادعای خاورمیانه شده است. پیش از او گابریل کالدرون (سرمربی فعلی باشگاه القطر) و خورخه سولاری از آرژانتین هدایت عربستان را برعهده داشتند.

 

رسانه های عربستان که هنوز هم برکناری فان مارویک هلندی را یکی از سوژه های اصلی خود قرار داده و تحلیل های متفاوتی منتشر می کنند با اشاره به کار دشواری که ادواردو بائوزا در عربستان پیش رو خواهد داشت مدعی شدند این تیم نیاز به پوست اندازی دارد، کاری که مربی هلندی سابق وعده آن را داده بود که این تصمیم به مذاق روسای فدراسیون فوتبال عربستان خوش نیامد و باعث برکناری جادوگر هلندی شد.

 

سران فدراسیون فوتبال عربستان در تاریخ فوتبال این کشور سکان هدایت خود را به 36 مربی سپردند که از این جمع عربستان در 15 مقطع زمانی با هدایت مربیان برزیلی، 8 مقطع با هدایت مربیان عربستانی، 5 مقطع با هدایت مربیان هلندی و در 5 مقطع نیز با هدایت مربیان انگلیسی روانه مسابقات شده است که از این جمع ناصر الجوهری با چهار بار نشستن روی نیمکت عربستان رکورد جالبی خلق کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ydzmb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



اتفاق عجیبی که برای تیم ملی ژاپن در عربستان افتاد!