تاریخ انتشار: 1396/03/18 11:32
کد خبر: 205279

بازیکن 23 ساله خرید قطعی و 4 میلیارد تومانی استقلال

در فصلی که برای اولین بار در تاریخ باشگاه استقلال زوج خط دفاع را دو بازیکن برزیلی در کنار هم تشکیل داده بودند، عملکرد رابسون جان‌واریو به اندازه‌ای خوب بود که علیرضا منصوریان و مسئولان باشگاه را برای تمدید قرارداد و حفظ این بازیکن کلیدی ترغیب کند.
بازیکن 23 ساله خرید قطعی و 4 میلیارد تومانی استقلال

مدافع 23 ساله برزیلی که به صورت قرضی در استقلال حضور داشت، با اتمام این قرارداد باید به کشورش بازمی‌گشت تا در انتظار توافق دوباره باشگاه تهرانی با باشگاه برزیلی باقی بماند بلکه دوباره بلیت سفر او به تهران OK شود. رابسون که جزو بازیکنان محبوب سرمربی استقلال بود، بعد از تراژدی 6-یک برابر العین در همان فرودگاه دبی از آبی‌پوشان خداحافظی کرد و به ریودوژانیرو بازگشت تا در کنار استراحت و تفریح پایان فصل پیگیر مذاکرات برای توافق جدید باشگاه باهیا و استقلال باشد.

رابسون جان‌واریو در برهه‌ای به برزیل بازگشت که باشگاه باهیا با صعود به سری A برزیل چند هفته‌ای می‌شود بازی‌های خود را آغاز کرده و نیاز چندانی به حفظ این مدافع جوان از خود نشان نداده است. رابسون تا شش ماه دیگر با باهیا قرارداد دارد و این باشگاه و واسطه برزیلی حضور او در ایران با اطلاع از این شرایط به دنبال سود بیشتر از فروش مدافع جوان هستند تا پول بیشتری به جیب بزنند. شاید به همین خاطر هم بود که تا دیروز به بسته‌های پیشنهادی باشگاه استقلال برای دائمی کردن قرارداد انتقال این بازیکن به ایران بی‌توجهی می‌کردند. رابسون که قبل از ترک ایران بارها مدعی شده بود آرزو دارد تا همچنان به حضورش در استقلال ادامه دهد، خوب می‌داند جایگاه چندان مستحکمی در باهیا و لیگ برزیل ندارد، از همین‌رو به دنبال بازگشت به ایران یا رفتن به تیمی خارجی است تا همچنان هم از نظر مالی هم فوتبالی بیشتر پیشرفت کند.

***

اما اینکه چرا استقلالی‌ها نتوانستند باشگاه باهیا را برای قطعی کردن قرارداد قرضی رابسون راضی کنند، برمی‌گردد به بدقولی‌های دوباره آنها در پرداختی به این بازیکن و باشگاه برزیلی. در توافق فصل قبل رابسون با قراردادی 250 هزار دلاری به صورت قرضی به استقلال آمد که قرار بود این مبلغ در چند قسط به حساب مدافع برزیلی و باشگاه باهیا واریز شود اما با اتمام فصل مشخص شد تنها 55 درصد از این مبلغ پرداخت شده و رابسون نزدیک به 110 هزار دلار طلبکار است به همین خاطر باشگاه باهیا در آخرین مکاتبات خود با استقلالی‌ها شرط کرد ابتدا مراحل تسویه‌حساب فصل قبل انجام شود تا بعد از این حرکت مذاکرات برای صدور رضایتنامه قطعی رابسون آغاز شود. یکی از مسئولان باشگاه استقلال در تأیید این موضوع گفت: «برای قطعی کردن قرارداد رابسون مجبور هستیم ابتدا با او و باشگاه برزیلی تسویه‌حساب کنیم چون در غیر این صورت باهیا اجازه بازگشت به این بازیکن را نمی‌دهد و به راحتی مدافعی آینده‌دار را از دست خواهیم داد».

***

علیرضا منصوریان به هر شکل ممکن در پی ادامه همکاری با رابسون است، از همین‌رو در نشست دیروز با مدیرعامل استقلال درخواست قطعی کردن قرارداد این بازیکن و حفظ او برای لیگ هفدهم شد. بسته پیشنهادی جدید آبی‌ها به باشگاه باهیا بعد از تسویه‌حساب به این شکل خواهد بود که با پرداخت 200 هزار دلار برای گرفتن رضایتنامه با رابسون قراردادی سه ساله به ارزش تقریبی 350 هزار دلار برای هر فصل بسته شود تا در مجموع بهره بردن از این بازیکن در طول سه سال رقمی در حدود 2/1 میلیون دلار (4 میلیارد تومان) برای باشگاه هزینه در پی داشته باشد. نماینده استقلال و واسطه ایرانی دیروز آخرین بسته پیشنهادی این باشگاه را برای سران باهیا و مدیربرنامه برزیلی رابسون جان‌واریو و خود بازیکن ایمیل کرد تا آنها پاسخ نهایی خود را اعلام کنند. پیشنهادی که منصوریان ابراز امیدواری کرد با آن موافقت شود تا رابسون همچنان در جمع شاگردان او برای فصل آینده لیگ برتر باقی بماند. 

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4do5vw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرنوشت مدافع استقلال در گرو ماندن یا رفتن افتخاری