تاریخ انتشار: 1396/03/07 15:33
بستن تیم در کرمان مهمتر از بستن تیم در مس؛
کد خبر: 207900

انتخاب‌هایی مهم‌تر از انتخاب سرمربی برای مس کرمان

هرچند این روزها گوش‌ها در کرمان به شدت تیز شده است تا در نهایت نام سرمربی فصل آینده تیم فوتبال مس اعلام شود تا از این حیث تکلیف تیم فصل آینده هرچه سریعتر روشن شود و زمان برای این تیم از دست نرود، اما ذهن‌هایی باید در خود کرمان حسابی روشن و تیز بماند تا اتفاقات چند سال اخیر در رابطه با تیم مس تکرار نشود.
انتخاب‌هایی مهم‌تر از انتخاب سرمربی برای مس کرمان

به گزارش فرتاک ورزشی، برای تیم فوتبال مس فرقی ندارد سرمربی‌اش میثاقیان باشد، ابراهیم‌زاده یا مرزبان باشند، کاظمی بیاید یا دست‌نشان وقتی که در کرمان هنوز زمینه‌ها برای قدرت گیری تیم فوتبال مس شل باشد.

وقتی از زمینه صحبت می‌کنیم یعنی بستری که باید جاپای محکمی برای تیم فوتبال مس در فصل پیش روی لیگ یک فراهم کند... یعنی همان جاپایی که سپیدرود رشت و پارس جم را در فصل قبل به لیگ برتر فرستاد.

این جا پا شامل خود کرمان می‌باشد و خیلی ربطی به آن‌هایی که از بیرون به داخل آن می‌آیند ندارد... این بستر محکم یعنی اینکه نهادهای تاثیرگذار کرمانی از استانداری گرفته تا نمایندگان مجلس، اداره ورزش و جوانان، هیات فوتبال و... نه تنها چوبی لای چرخ این تیم نگذارند که چرخ این تیم را هم حسابی هم بچرخانند...

فرقی نمی‌کند چه کسی روی نیمکت مس بنشیند وقتی استانداری کرمان کمترین توجهی را برای سوق دادن تیم اول ورزش این استان به سمت لیگ برتر نداشته باشد... نام سرمربی خیلی مهم نیست وقتی چمن ورزشگاه باهنر که اصلی‌ترین ابزار تیم مس برای کسب نتیجه است توسط اداره ورزش به حال خود رها شود و تعامل دو نهاد باشگاه و این اداره برای فراهم کردن این ابزارهای موفقیت در کم‌ترین سطح خود باشد.

اینکه هیات فوتبال و باشگاه مس تیم واحدی را در لیگ یک برای صعود به لیگ برتر تشکیل دهند به مراتب حتی مهمتر از انتخاب سرمربی این تیم است چراکه در همین سال‌های گذشته تقابل‌های این دو نهاد یکی از مهمترین عوامل ناکامی تیم مس در لیگ یک بوده است.  

حضور هواداران مس و مردم کرمان برای رو به جلو هل دادن تیم مس از همان روز اول ، حتی مهمتر از انتخاب نفر اول نیمکت مس است.... هر اسمی روی نیمکت مس زمانی می‌تواند به موفقیت بیشتری با این تیم دست پیدا کند که ببیند از همان هفته اول هواداران و مردم کرمان تیم خود را صد چندان بیشتر از قبل به صعود تشویق می‌کنند و صبر نمی‌کنند تا ببینند تیم آنها نتیجه می‌گیرد و یا خیر و بعد سکوها را پر کنند بلکه از همان روز اول مطالبه خود را به صورت سفت ومحکم با تشویق‌های پرشور خود از تیم‌شان  اعلام می‌کنند.

برای مس شاید چندان تفاوت نداشته باشد سرمربی‌اش کدام یک از این گزینه‌ها باشد وقتی که صدا وسیمای کرمان و رسانه‌های این شهر به صورت اصولی و کارشناسی‌ شده اوضاع تیم را رصد و گزارش کنند تا اجازه ندهند خیلی از اتفاقاتی که در سال‌های گذشته در تیم مس رخ داد ومانع موفقیت این تیم شد، مجددا رخ دهد.

اگر صدا و سیمای کرمان و یا رسانه‌های شهر به خوبی اتفاقات تیم را پوشش می‌دادند و با گزارشات تحلیلی درست و نظرات کارشناسی منطقی اوضاع تیم را رصد می‌کردند شاید اشتباهات فنی سرمربی، بازیکنان و یا حتی مسائل مدیریتی که درون خود آن رخ داد هرگز مانعی نمی‌شد که مس در سال‌های گذشته همواره در راه هدفش شکست بخورد.

این مسائل و موضوعاتی از این دست باید در خود کرمان درست شوند تا در ادامه‌ی آن حرکت باشگاه و تیم فوتبال آن توازن بیشتری بگیرد و با حرکتی قدرت‌مندتر از روز اول هدف را برای خود تشریح کند.

این موضوعات اگر در کرمان رعایت شود در نهایت منجر به شکل‌گیری یک تیم بزرگ واقعی در شهر کرمان برای موفقیت مس می‌شود که در نهایت سبب می‌گردد شاکله‌ی تیم داخل زمین منسجم و متحد گردد تا همانند همان چیزی که در رشت رخ داد و سپیدرود را با همه دست های خالی‌اش به لیگ برتر رساند، مس را نیز با دستی پرتر به لیگ برتر برساند.

مس اگر دنیایی از امکانات نیز در زمین بازی در اختیار خود داشته باشد، اما زمانی که بستر مناسب برای این امکانات نداشته باشد مثل این می‌ماند که یک ناو بزرگ دریایی را بخواهد در یک وان حمام به حرکت در بیاورد...

قبل از انتخاب سرمربی و مهمتر از بستن تیم داخل زمین، لازم است که خود کرمان و شخص کرمانی‌ها تیم خود را برای موفقیت مس ببندند... موضوعی که در چهار سال گذشته نبستند تا دست ان‌ها برای رسیدن به موفقیت و هدف بسته باشد... قبل از انتخاب سرمربی اول در همین کرمان باید راه خودمان را انتخاب کنیم و این خیلی مهمتر از انتخاب سرمربی است...  

نویسنده: "سعید قرائی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45kqbx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مذاکرات مستقیم مدیرعامل مس کرمان با سرمربی در تهران
نیمکت مس مرد اولش را به زودی خواهد شناخت؛

چرا دست‌نشان به مس کرمان نه گفت؛ سرمربی بازی!
اختصاصی| تلاش گزینه‌ها برای بیشتر کردن صفرهای قرارداد؛

دست‌نشان: با مس صحبت کردم اما چیزی نهایی نشده است
هنوز از خونه به خونه جدا نشده‌ام؛

دو فروپاشی مس کرمان در فصل قبل
اختصاصی| استراتژی که از بحث فنی هم مهمتر است؛

گزینه‌های هدایت مس کرمان مشخص شدند
سرمربیان سابق خونه به خونه در کویر؛