تاریخ انتشار: 1396/04/13 11:29
کد خبر: 198728

پشت پرده برگزاری اردوهای خارجی /علی دایی مخالف اردوی خارجی از کشور/کدام استدلال درست است؟

با شروع اردوهای پیش فصل برخی از تیمها بار سفر بسته اند علت این امر چه می باشد؟

با شروع اردوهای پیش‌فصل تیم‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان، برخی از آنها بار سفر به خارج از ایران بستند، به طوری که گویا موفقیت در لیگ بدون تمرین در آنجا ممکن نخواهد بود.

ما از دلایل پشت پرده این انتخاب خبر نداریم، اما می‌دانیم ایران یک کشور پهناور چهار فصل است که هم از لحاظ ارتفاع و هم از لحاظ آب و هوا جوابگوی تمرینات یک تیم فوتبال حرفه‌ای می‌باشد. اگر می‌بینیم تیم‌های اروپایی خود را ملزم به اردوهای خارجی می‌کنند، یکی از دلایل آن کوچک بودن مساحت کشورشان و عدم وجود یک مکان مناسب از نظر ارتفاع و آب و هوا است، اما ایران خود به اندازه ده‌ها کشور اروپایی مساحت دارد، چهار فصل است، شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز آن هرکدام آب و هوای مناسب با خود را دارند و خلاصه اینکه شرایط برگزاری یک اردوی خوب در داخل خود ایران هم وجود دارد.

اما با این حال، باشگاه‌ها اصرار دارند اردوهای خود را در خارج از کشور برگزار کنند، و جالب اینجاست که همه هم از بی‌پولی می‌نالند. اگر واقعاً بی‌پولی یک مشکل است، چرا این اردوها را در داخل ایران با شرایط مناسب و ارزان‌تر برگزار نمی‌کنید. این کار همچنین باعث می‌شود ارز کشور در داخل ایران بماند و به دست هموطنان خودمان برسد.

در پایان برای شاهد مطالب بیان شده، مصاحبه  علی دایی سرمربی سایپا را یادآور شویم که همراه با تیم خود به اردوی سرعین رفته و بسیار هم راضی است.

گفتنی است علی دایی هر فصل تیمهایی که راهی لیگ برتر میکند از نظر بدنی بسیار آماده هستند.

علی دایی گفت: «سرعین و اردبیل ارتفاع مناسبی از سطح دریا دارند و مناسب برای بدنسازی بازیکنان هستند. ضمن اینکه در شهر اردبیل امکانات بسیار مناسبی برای تیم های ورزشی و برگزاری اردوها وجود دارد. باید از میهمان نوازی مردم خوب اردبیل و سرعین تشکر کنم که نسبت به من و تیم سایپا لطف داشتند.»

وی سپس گفت: «تمامی اردوهای پیش از فصل سایپا  را در داخل ایران برگزار می کنم زیرا شرایط مناسبی برای برگزاری اردو در کشور وجود دارد. بازیکنان تیم ما هم دوران سخت بدنسازی را با انگیزه و تلاش مضاعف پشت سرگذاشتند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39vdwo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اولین دوئل کریمی-دایی؛ نفت بازیکنانش را از سایپا پس می‌گیرد؟