تاریخ انتشار: 1403/04/04 16:00
کد خبر: 1277864

مهدی لیموچی: شاگردی نکونام برای من افتخار است اما... | از پرسپولیس و سپاهان هم پیشنهاد دارم

مهدی لیموچی هافبک تیم آلومنیوم اراک از معدود ستاره‌های لیگ ما در فصل گذشته بود که به تیم ملی دعوت شد. حالا بحث حضور او در یکی از تیم های بزرگ پایتخت جدی است. او می گوید شرطش برای انتقال پیشرفت در تیم جدید و بازی کردن است.
مهدی لیموچی: شاگردی نکونام برای من افتخار است اما... | از پرسپولیس و سپاهان هم پیشنهاد دارم

برخی خبرهای منتشر شده حکایت از این دارد که از بین پیشنهادهایی که داری به استقلال نمی روی درست است؟

نه، در فوتبال هیچ چیزی مشخص نیست. من از سه تیم اول جدول پرسپولیس ، استقلال و سپاهان پیشنهاد جدی دارم. حالا در حال مذاکره هستیم. ببینم کدام از این تیم ها به آینده فوتبالی ام کمک می کند. یعنی به جز این موضوع (پیشرفت در فوتبال) هیچ چیزی ملاک من برای انتخاب تیم جدید نیست.

انتخابم هر کدام از این تیم ها باشد فقط برای پیشرفتم است. اگر فصل قبل که گذشت سال فوتبالی خیلی خوبی برایم بود فصل بعد باید بهتر شود. حالا هر کدامش می خواهد باشد. فقط برای پیشرفتم تصمیم می گیرم که کجا بروم. حالا اینکه بگویند به فلان تیم نرفتم یا فلان تصمیم را گرفتم فقط برای پیشرفت فوتبالی ام است . نه بی احترامی به تیمی است نه بازار گرمی خواهد بود. من اهل این چیزها نیستم. امسال لطف خدا بود خوب کار کردم. حالا هر بازیکنی هم خوب کار کند و به تیم ملی دعوت شود مطمئنا دعوتنامه از تیم های خوب و بزرگ برایش می آید.

نکته ای که خودت روی آن تاکید داری این است که در تیمی بازی کنی که این روند خوب را ادامه بدهی درست است؟

بله دیگر. دقیقا جایی می روم که این روند ادامه داشته باشد. کادرفنی و مربی آن تیم شناخت خیلی کافی از من داشته باشند. این برای من خیلی مهم است.

خود تو جزو دو - سه بازیکن اصلی نقل و انتقلات هستی برخی رسانه ها نوشته بودند با توجه به اینکه در فولاد با جواد نکونام سابقه کار کردن داری این احتمال دارد به استقلال بپیوندی درست است؟

آقا جواد نکونام یک مربی بسیار بزرگ و یک فرد ملی در کشورمان است. آرزوی هر بازیکنی است که با ایشان کار کند. همان سالی که با آقا جواد فولاد بودم دچار محرومیت شدم. حالا سایت‌ها یکسری خبرهایی می زنند اما آقا جواد مربی بسیار حرفه‌ای است. درست است که من آن سال دچار یک محرومیت شدم ولی خیلی چیزها هم از حرفه گری ایشان یاد گرفتم. وگرنه هیچ مشکلی نیست همه‌اش شیطنت رسانه‌ای است. تازه خیلی هم با آقا جواد رفیق هستیم‌.

تا کی تکلیف تیم آینده‌ات مشخص می شود؟

تا کی را که نمی‌توانم بگویم. احتمالا در این هفته تصمیم خودم را بگیرم. باید ببینم چه انتخابی به صلاح فوتبالم است. هر جایی که می‌روم اصلا پول برایم مهم نیست فقط پیشرفت فوتبالی برایم مهم است.

در مورد فصلی که گذشت برایمان بگو. توانستی خودت را نشان دهی و به تیم ملی دعوت شوی . از جمله بازیکنان جوانی هستی که امیر قلعه نویی برای استارت جوانگرایی در تیم ملی دعوت‌ات کرد در این ارتباط هم صحبت می کنی؟

بله . البته در وهله نخست بگویم لیگ خیلی سختی بود. نه فقط برای ما بلکه برای همه تیم‌ها همین طور بود. خیلی این لیگ امسال طول کشید. خیلی به ما سخت گذشت. حالا برای من که خدا را شکر هم سخت بود هم شیرین و هم اینکه دوبار پی درپی توانستم نظر آقای قلعه نویی را جلب کنم و به تیم ملی دعوت شوم.

هم اینکه یک فصل خیلی خوبی را در آلومینیوم داشتم. قطعا این عملکرد من مدیون این بوده که با آقای مجتبی حسینی کار کردم. چراکه آقای حسینی در پیشرفت من خیلی تاثیر داشت. یک انسان بسیار درست و کاربلد هستند و این مساله در پیشرفت من خیلی تاثیر داشت . این خیلی مهم بود که من زیر نظر یک مربی کار کردم که خیلی بهم اعتماد داشت. در ابتدا در پیکان با او کردم و بعد هم به آلومینیوم رفتیم.

آن اعتمادی که به من داشت باعث شد من هم آن عملکرد را در آلومینیوم از خودم به جا بگذارم. در عملکرد کلی هم واقعا آلومینیوم تیم خوبی بود. جوانان خیلی خوبی هم داشتیم. همین جوانان الان از سایر تیم ها پیشنهادات خوبی دارند. می توانستیم در جایگاه بهتری هم قرار بگیریم. به خصوص در نیم‌فصل دوم عملکردمان خیلی خوب بود. اما در چند بازی صحنه‌های داوری به ضرر ما اعلام شد که کارشناسان حق را به ما دادند. اگر این مسایل پیش نمی‌آمد حتی می توانستیم در جدول چهارم - پنجم شویم. ولی حالا با رتبه هفتم تمام کردیم به نیمه نهایی جام حذفی رفتیم. در نیمه نهایی با بدشانسی در ضربات پنالتی حذف شدیم.

بازی در تیم های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس شرایط خاص خودش را دارد. این شرایط را در خودت برای حضور در جو و فضای چنین تیم های ایجاد کردی؟

 

قطعا همین طور است. اصلا شکی در آن نکنید. در چنین تیم‌هایی هوادار از شما بهترین عملکرد را می‌خواهد و من هم این را به خودم قبولاندم که اگر به یکی از این تیم‌ها بروم بهترین عملکرد را داشته باشم. یعنی حتی بهتر از امسال کار کنم.

به نظرت پرسپولیس به حق قهرمان شد ؟ و شایستگی‌اش را داشت؟

خدایی‌ پرسپولیس از لحاظ فوتبالی خوب بود. حالا به مسایل دیگر کاری ندارم اما از لحاظ فوتبالی خوب بودند دیگر. من به همه تیم ها احترام می‌گذارم. همه تیم ها بزرگ هستند ولی واقعا پرسپولیس الان 5-6 سال است که قهرمان لیگ می‌شود. فقط دو سال پیش استقلال با یک رکورد بدون باخت قهرمان شد.

پرسپولیس از لحاظ فوتبالی تیم خیلی خوبی بود. همانطور که استقلال هم تیم خوبی بود و با اختلاف یک امتیاز قهرمانی را واگذار کرد. تا هفته پایانی هم دو تیم (استقلال و پرسپولیس) رقابت کردند. حالا پرسپولیس لیاقت داشت و قهرمان شد همانطور که استقلال هم لیاقتش را داشت.

استقلال در بازی با نساجی مساوی کرد و پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان کامبک زد ولی در کل به نظر من تیمی که قهرمان شده قطعا لیاقتش را داشته است حالا فرقی هم ندارد کدام تیم بوده است.

در مورد عملکرد خودت هم در فصل گذشته کمتر صحبت کردی در این ارتباط بیشتر توضیح می‌دهی؟

 

عملکرد فردی هر بازیکنی در وهله اول بستگی به عملکرد کلی تیم دارد. اگر تیم خوب نتیجه بگیرد قاطعا آن عملکردی هم که من در زمین به نمایش گذاشتم به خصوص بازی‌های که تاثیرگذار بودم بیشتر به چشم می آید. در کل سال خیلی خوبی برایم بود همین که دوبار به تیم ملی دعوت شدم و توانستم برای تیمم تاثیرگذار باشم.

مطمئنا حالا دوست داری در تیم ملی یک جایگاه ثابت پیدا کنی و پله های ترقی را در فوتبال طی کنی درست است؟

بله قطعا اگر لطف خدا شاملم شود و با نظر کادر فنی به تیم ملی دعوت شوم هدف بعدی‌ام این است که برای تیم ملی بازی کنم و در آنجا هم تمام توانم را برای تیم ملی بگذارم.

خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند این تیم ملی باید تغییر نسل بدهد. امیر قلعه‌نویی هم روی این موضوع تاکید دارد و خود تو هم در همین راستا به تیم ملی دعوت شدی.

تغییر نسلی هم که می گویید دارد انجام می‌شود. اما به یکباره نمی‌شود تغییر نسل داد. مثلا 11 تا بازیکن جوان را داخل زمین بگذاریم که داریم جوانگرایی می کنیم! نه باید کم کم بازیکنان جوانتر اضافه شوند.

همین کاری که الان دارد در تیم ملی انجام می‌شود. همانطور که دیدید بازیکنانی مانند محمد قربانی و آریا یوسفی بازی کردند. کم کم بقیه بازیکنان جوانتر هم برای دقایقی وارد زمین می‌شوند. نمی شود بازیکن جوان را به یکباره وارد عرصه کنی! هم خودش خراب می‌شود هم اینکه تیم ملی ضرر ببیند.

خودت هم جزو همین جوانان هستی که باید به ترکیب اصلی تیم ملی راه پیدا کنی.

بله به امید خدا. من همه سعی و تلاشم را می کنم در فصل جدید لیگ برتر بهتر از فصل قبل باشم و بتوانم برای تیم ملی کشورم مثمرثمر باشم. من می‌خواستم یک تشکر ویژه هم از آقای قلعه‌نویی داشته باشم که به من اعتماد کردند و به تیم ملی دعوت شدم. باعث شدند انگیزه ام چند برابر شود و به آینده امیدوار باشم. حتی در اردو تیم ملی خیلی خوب با من صحبت می‌کردند.

با توجه به حضور 8 تیم از آسیا در جام جهانی بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند ما باید به فکر صعود از مرحله دوم گروهی در جام جهانی باشیم نظر خودت در این باه چیست؟

در این دو اردو که من افتخار داشتم به تیم ملی دعوت شدم آقای قلعه نویی اولین صحبت اش این بود که حالا ما ان شاءالله به جام جهانی می‌رویم. اما هدف دومش این بود که در جام جهانی به مرحله دوم صعود کنیم. این را در هر جلسه در تمرینات به ما می‌گفتند تا ما این موضوع را در ذهنمان نگه داریم.

می‌گفت قطعا ما بتوانیم یک تاریخ‌سازی کنیم و به مرحله دوم جام جهانی راه پیدا کنیم. یک موضوع در مورد بازیکنان جوانی که به تیم ملی دعوت شدند به شما بگویم؛ وقتی ما در اردو حاضر شدیم فکر می کردم 10سال است در تیم ملی هستیم. یعنی خود آقای قلعه‌نویی و بازیکنان بزرگتر طوری رفتار می‌کردند که ما این تصور را کنیم. احساس غریبی نمی‌کردم و خیلی راحت بودیم.

در فوتبال الگو خاصی داری؟

نه. حقیقتا من الگو خاصی ندارم. سبک بازی خودم را دارم و روی همان سبک پیش رفتم.

از بزرگ ترین هدف‌هایت در فوتبال برایمان بگو؟ اینکه مثلا لژیونر شدن در برنامه هایت هست ؟

بله قطعا است. اما کم کم پیش می‌روم. همانطور که از لیگ یک به لیگ برتر و تیم فولاد آمدم. البته با یک محرومیت مواجه شدم بعد به پیکان رفتم. از پیکان به آلومینیوم آمدم و الان هم از آلومینیوم اگر خدا بخواهد به تیم بزرگ می روم. ولی در هر شرایطی برای رسیدن به هدف‌هایم پیش می‌روم. مثلا اینکه به یکباره چیزی اتفاق بیفتد نیست. می خواهم همین روند خودم را ادامه بدهم. هر بازیکنی دوست دارد در فوتبال اروپا بازی کند و افتخاری است.

از بین بازیکنان خارجی بازیکنی هست که سبک بازی‌اش به خودت شبیه باشد یا از او الگو برداری کنی؟

بله مثلا وینسیوس را دوست دارم یا قبلا نیمار را دوست داشتم. این دو نفر (وینیسوس و نیمار) را چون شبیه سبک خودم بازی می‌کنند دوست دارم. کلیپ هایشان را هم می‌بینم.

مسابقات یورو اروپا هم را می بینی؟

کم و بیش می‌بینم. حالا یک وقت‌هایی درگیر تمرین هستم یا با خانواده بیشتر وقت می‌گذرانم شاید کمتر پیش پیش بیاید ولی بیشتر بازی‌ها را دیدم.

به نظرت کدام تیم قهرمان شود؟

2-3 تا از بازی‌های آلمان را دیدم به نظرم این تیم قهرمان می شود. تیم خوبی دارد و فوتبال خوبی را بازی می کند.

در پایان اگر نکته خاصی هست بگو.

من فقط از همین جا از هم تیمی هایم و خانواده‌ام که برایم زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. واقعا یک سال سخت را پشت سر گذاشتم. این عزیزان کنار من بودند و جا دارد از همگی آنها تشکر کنم . بخصوص آقای مجتبی حسینی که حق پدری گردن من دارد. او در رشد و پیشرفت من تاثیر فراوانی داشته و خودم را همیشه مدیون او می دانم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/pblmad

آخرین اخبار