تاریخ انتشار: 1402/03/23 21:00
کد خبر: 4507

صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم؟

خوراکی هایی که در صبحانه به شدت باعث اضافه وزن شما می شوند.
 صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم؟

همه‌‌ی ما در برهه‌ای از زندگی وزنمان تغییر کرده و پدیده‌ی چاقی یا لاغری را تجربه کرده‌ایم. این جور مواقع بیشتر از قبل به تیپ و هیکل و البته سلامتی بدن  توجه می‌کنیم. اگر لاغر شده باشید دنبال لیست غذاهای چاق کننده می‌گردید و حتی به چاق شدن صورت فکر می‌کنید. حتما از تاثیر وعده‌های غذایی بر تغییر وزن هم می‌دانید. چون زیاد شنیدیم که صبحانه درتغییر وزن  تاثیر دارد اما می‌دانید صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم؟ می‌دانید بهترین صبحانه برای چاق شدن  شامل چه مواد غذایی می‌شود؟ با ما همراه باشید تا تاثیر صبحانه خوردن بر چاق شدن را بررسی کنیم و صبحانه چاق کننده را به شما معرفی کنیم.

 دلایل لاغر شدن چیست؟

می‌دانید لاغر شدن چگونه اتفاق می‌افتد؟ واقعیت این است که انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن ما از خوراکی‌ها تامین می‌شود.اگر

  • مواد غذایی متناسب با نیازهای بدن نباشد و سوخت و ساز بیشتر از انرژی دریافتی باشد.
  • یکی از وعده‌های غذایی را حذف کنیم.
  • بیمار باشیم و نیازهای تغذیه‌ای ما بیشتر شده باشد
  • فعالیت بدنی بالایی داشته باشیم

بدن ما برای تامین نیازهای خود با مشکل مواجه می‌شود و مجبور است انرژی مورد نیاز را از چربی‌های انباشته در بدن یا از بافت‌های دیگر بدن تامین کند. ایجاد این وضعیت در بدن باعث می‌شود لاغر شویم.

اما لازم است بدانیم واقعا لاغر هستیم یا این فقط احساس ما از ظاهر و بدنمان است و اینکه چند کیلوگرم لاغر تر از ایده‌آل هستیم.  پس قبل از این‌که راه‌های چاق شدن و تاثیر صبحانه خوردن بر چاق شدن را بیان کنیم باید راه‌های تشخیص لاغری و میزان کمبود وزن را بیان کنیم.

لیست غذاهای چاق کننده برای صبحانه

چه غذاهایی سریع چاق می کنند؟

  • نان سبوس‌دار

ما ایرانی‌ها  از قدیم‌الایام  همیشه کربوهیدرات را در وعده‌ی غذایی داریم. انواع نان‌های سنگگ، بربری، تافتون که با آرد گندم تهیه می‌شود مهمترین‌ و با ارزش‌ترین منبع تامین کربوهیدرات است. غلات سبوس‌دار بیشتر از انواع بدون سبوس و تصفیه شده فیبر دارند. استفاده از نان به همراه مربا، تخم‌مرغ یا کره می‌تواند کالری بیشتر و پروتئین هم برای بدنتان تامین کند.

  • بلغور جو دوسر

صبحانه‌ی چاق کننده باید سرشار از کربوهیدارت، فیبر و پروتئین باشد.  بلغور دوسر حاوی فیبری به نام بتاگلوکان، امگا۳، فولات و پتاسیم است. می‌توانید

  • ماست

بله ماست یک خوراکی خوشمزه، سرشار از پروتئین و کلسیم است که به راحتی می‌تواند یک  صبحانه چاق کننده  برای شما باشدو وزنتان را بالا ببرد. روزانه یک پیاله ماست صبحانه مصرف کنید. می‌توانید تکه‌های میوه‌های شیرین مانند طالبی، کیوی، پرتقال هم به آن اضافه کنید تا هم طعم آن برایتان دلپذیرتر شود و هم روزانه تنوع در انتخاب میوه‌ها داشته باشید.

  • موز

یک میوه‌ی سرشار از پتاسیم  و نشاسته‌ی مقاوم است که اگر در صبحانه آن را میل کنید به بالا بردن وزن شما کمک می‌کند.  می‌توانید آن را به تنهایی و به صورت حلقه حلقه استفاده کنید یا این‌که با ترکیب شیر و جو دوسرو موز یک معجون چاق کننده سریع  تهیه کنید.

  • تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع مناسب برای تامین پروتئین و ویتامین D است. می‌توانید با روغن سالم مثل روغن زیتون آن را نیمرو کنید یا آب‌پز استفاده کنید. البته توجه داشته باشید زرده‌ی تخم مرغ کلسترول بالایی دارد پس اگر فشار خون بالا یا چربی خون دارید نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. در مورد میزان مصرف این ماده‌ی غذایی می‌توانید با دکتر چاقی یا دکتر تغذیه مشورت کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dwqq2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بدترین رژیم های موقتی و بیهوده لاغری