تاریخ انتشار: 1403/03/22 17:53
کد خبر: 1277023

فروردین: تخلف هر باشگاهی محرز شد باید با آن برخورد شود

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد، تخلف هر باشگاهی محرز شد باید با آن باشگاه برخورد لازم صورت پذیرد.
فروردین: تخلف هر باشگاهی محرز شد باید با آن برخورد شود

به گزارش فرتاک ورزشی

 محمد مهدی فروردین درباره دلیل حضورش در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: صعود تیم ملی را تبریک می‌گویم. ما هم مثل مردم دوست داشتیم در جشنی که از قبل برای صعود گرفتند، سهم داشته و تماشاگر این بازی باشیم. توفیقی شد که به اتفاق تعدادی از دوستان در ورزشگاه حاضر باشیم و امیدواریم نتیجه طوری رقم بخورد که همه پس از بازی شاد باشیم.

وی درباره پرونده فساد در فوتبال خاطر نشان کرد: واقعاً حیفم می‌آید ورزش به این خوبی و جذابی که می‌تواند باعث نشاط باشد، بعضاً با خطاهای مدیریتی و اتفاقات ناگواری که در آن رخ می‌دهد باعث رنجش خاطر همه علاقه‌مندان فوتبال شود. اولاً که نباید این اتفاق می‌افتاد. اصلاً چه کسی کم‌کاری کرده و باعث شده است این اتفاق بیفتد؟ قطعاً مسببان این اتفاق باید محاکمه شوند. دوماً مردم انتظار ندارند چنین رفتاری در فوتبال رخ بدهد. حالا که این اتفاق رخ داده انتظار برخورد با مسببان آن را دارند. مطمئناً ما از جایگاه نظارتی خودمان کوتاه نمی‌آییم تا زمانی که شاهد نتیجه قاطع با این نوع برخورد باشیم. در ضمن عواملی که باعث شدند فضا به این سمت پیش برود تا بی‌اعتمادی شکل بگیرد، باید پاسخگو باشند و کاملاً برخوردهای قاطعی با این عزیزان صورت بگیرد.

«در قضیه کالچوپولی برخی تیم‌ها سقوط کردند. آیا بعد از اثبات تخلف رخ داده این موضوع باعث سقوط مس رفسنجان هم خواهد شد؟»، رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این پرسش، تصریح کرد: کوچک‌ترین خواسته هواداران و جامعه فوتبال، این است که با متخلفان برخورد صورت بگیرد. مس رفسنجان یا هر باشگاهی، وقتی این تخلف محرز شد، باید برخورد صورت بگیرد، برخورد قاطعی که درس عبرتی برای همه باشد.

فروردین راجع به صحبت‌های مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در مورد اینکه فوتبالی‌ها خودزنی می‌کنند، گفت: ما معتقد هستیم اگر جایی خطای کوچکی رخ می‌دهد تا آنجا که ممکن است جلوی آن را بگیرند. در مقایسه با موضوعات دیگری که فساد در آن است، فساد در ورزش بسیار کم است، اما اگر جلوی آن را نگیریم این فساد سیستمی می‌شود. معتقدم فضای اینقدر باید  پاک باشد که حتی کوچک‌ترین ابهام، نقطه تاریک یا خاکستری در ورزش به ویژه فوتبال نباشد.

وی در پاسخ به خبرنگاری که معتقد بود مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال محکم پای کار فساد است، تأکید کرد: آقای تاج محکم پای کار هستند. البته ما هم طی تماس‌هایی که با ایشان داشتیم، درخواست کردیم با این مشکلی که رخ داده و باعث نارضایتی همه شده، برخورد قاطع صورت بگیرد. ایشان هم قول برخورد قاطع داد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره مشکل بهره‌گیری از کمک داور ویدیویی به دلیل اختلاف فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اظهار داشت: ما در مجلس محل اعتباری این پروژه را دیدیم. آقای قالیباف هم پای کار آمد و حمایت کرد. این پول برای بحث کمک داور ویدیویی و تکنولوژی جدید پیش‌بینی شده است و به‌زودی برای اجرای پروژه تخصیص داده می‌شود.

فروردین در مورد اینکه آیا بحث تخصیص بودجه به دولت آینده می‌رسد، عنوان کرد: بودجه که تغییر نمی‌کند، چرا که تصویب و ابلاغ شده است. در همین بودجه 1403 دیده شده است و ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد.

وی راجع به اینکه چرا مشکل بودجه برای کمک داور ویدیویی رخ داد، گفت: قطعاً دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس است. از آنها می‌خواهیم این موضوع را شفاف کنند، ولی آن چیزی که دغدغه جامعه فوتبال است و مطالبه ما هم در مجلس، این بود که بودجه دیده شد. البته در رأس آن رئیس مجلس هم همکاری لازم را داشت. چند روز پیش هم با رئیس مجلس صحبت کردم و گفتم که یکسری افراد ناراضی هستند. به جد پیگیر هستم که بودجه برای پروژه کمک داور ویدیویی تخصیص پیدا کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره گلایه‌های امیر قلعه‌نویی و علیرضا جهانبخش بابت پرواز 20 ساعت تیم ملی فوتبال به هنگ‌کنگ و مشکلات رخ داده، تصریح کرد: آنها حق دارند. این موضوع برازنده تیم ملی فوتبال نیست که بخواهد پروازش دغدغه ایجاد کند. در مجلس بودجه‌هایی که برای ورزش در چهار سال گذشته برای بازی‌های المپیک، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شده است، قابل مقایسه با دوره‌های قبلی نیست. مشکل این موضوع بودجه نیست و سوءمدیریتی است. قطعاً به آقای وزیر گلایه خودم را اعلام می‌کنم.

«پرونده ویلموتس، پرونده مس رفسنجان و تیم‌های پایه موارد معتددی هستند که نشان می‌دهند فساد در لایه‌های مختلف فوتبال ما رخنه کرده است.»‌، فروردین در واکنش به طرح این موضوع تأکید کرد: ورزش نسبت به سایر حوزه‌ها شفاف است، اما انتظار ما این است که حتی یک بار هم چنین اتفاقاتی نیفتد. چرا؟ چون جامعه بسیار سالمی داریم و مخصوصاً در فوتبال که افراد باشرفی مثل داوران، مدیران و هواداران و فوتبالیست‌ها حضور دارند. اگر یک نفر بخواهد چنین خطایی کند به کل فوتبال تعمیم پیدا می‌کند. اصلاً منطقی نیست، ولی با همان یک مورد هم باید برخورد شود تا دیگر چنین فضایی ایجاد نشود که ما بخواهیم هر روز پاسخگوی آن باشیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/zb759j

آخرین اخبار