تاریخ انتشار: 1403/05/23 18:29
کد خبر: 1281843

ای اف سی شرط جدید برای مجوز حرفه ای گذاشت

کنفدراسیون فوتبال آسیا شرط صدور مجوز حرفه‌ای را تفکیک باشگاه فوتبال از سایر رشته‌ها در ساختار اداری هر باشگاه می‌داند.
ای اف سی شرط جدید برای مجوز حرفه ای گذاشت

این خبر جدید و مهمی است که مهدی تاج در نشست مطبوعاتی امروز خود مطرح و اعلام کرد نه برای امسال بلکه برای فصل آینده باید باشگاه‌ها این موضوع را هم در دستور کار خود قرار بدهند.

تاج در این خصوص گفت: سال  آینده AFC شرایط سخت‌تری دارد که من می‌ترسم بگویم و ناامیدکننده باشد. AFC سال آینده می‌گوید هیچ باشگاهی نمی‌تواند هم تیم فوتبال داشته باشد و هم یک رشته ورزشی دیگر مثل والیبال، بسکتبال، کشتی و ...؛ در واقع همه رشته‌ها باید یک باشگاه شوند و فوتبال یک باشگاه. این کار خیلی سختی است اما یک ضرورت است و ما به پیشواز نمی‌رویم. شاید بتوانیم سال آینده یک تغییراتی ایجاد کنیم.

وی افزود: حسن بودن ما در AFC این بود که برای سقف بودجه فشار بیاوریم. همه هم انتقاد کردند و گفتند کار من درآوردی و بد است اما حاصلش این شد که ۷ باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفتند و دیگر هیچکس نگران بدهی‌های فیفا و AFC و بدهی‌های ارزی نیست. سقف بودجه فشار آورد و هم مجوز حرفه‌ای گرفتیم و هم به پیشواز قانون فیرپلی مالی رفتیم که AFC ابلاغ کرد. اگر می‌خواستیم حالا استارت بزنیم، مجوز نمی‌گرفتیم و لیگ‌مان هم غیرحرفه‌ای می‌شد.

رئیس فدراسیون با هشدار به سپاهان و گل‌گهر و ذوب‌آهن اظهار داشت: الان هم من پیش‌بینی می‌کنم که سال آینده این اتفاق خواهد افتاد و از حالا مقدمات را فراهم می‌کنیم. ذوب‌آهن ۱۰-۱۲ رشته ورزشی دارد، سپاهان و مس سونگون ۱۰-۲۰ رشته دارند. گل‌گهر هم در چند رشته فعالیت می‌کند. اینها باید یک باشگاه ایجاد کنند فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، بانوان و آقایان داشته باشند.

تاج در مورد این بند از قانون جدید ای اف اسی عنوان کرد: برای مثال اگر باشگاه تراکتور اگر بخواهد در والیبال و بسکتبال و... فعالیت کند، باید با یک باشگاه و بودجه دیگری فعالیت کند. درآمدهای فوتبالی باید مشخص باشد که آنها بتوانند ممیزی کنند که ما زیان‌ده هستیم یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/vzromz

آخرین اخبار