تاریخ انتشار: 1403/03/19 15:14
کد خبر: 1276842

پیش‌بینی‌ شواین‌اشتایگر: آلمان به نیمه‌نهایی هم نمی‌رسد!

در آستانه آغاز یورو ۲۰۲۴، شواین اشتایگر، ستاره سابق فوتبال آلمان، با پیش‌بینی‌ای محتاطانه، هیجانات پیرامون تیم ملی آلمان در این تورنمنت خانگی را تعدیل می‌کند.
پیش‌بینی‌ شواین‌اشتایگر: آلمان به نیمه‌نهایی هم نمی‌رسد!

او در گفتگویی با اسپورت بیلد، در مورد شانس‌های آلمان در این رقابت‌ها که از ۱۴ ژوئن تا ۱۴ ژوئیه به میزبانی آلمان برگزار می‌شود، می‌گوید: "امیدوارم به مرحله یک‌چهارم نهایی برسیم." او شروع قدرتمند مقابل اسکاتلند را برای ملی‌پوشان آلمان حیاتی می‌داند: "شروع با یک پیروزی، موجی از شور و شوق را به وجود می‌آورد که باید آن را حفظ کرد. مثل بازی ما در سال ۲۰۰۶ که با نتیجه ۴-۲ مقابل کاستاریکا پیروز شدیم." بازی افتتاحیه این رقابت‌ها جمعه شب ساعت ۲۱ در مونیخ برگزار می‌شود.

۱۰ سال پس از قهرمانی در جام جهانی برزیل، شواین اشتایگر معتقد است که تیم ملی آلمان دیگر در سطحی مثل آن زمان نیست: "ما بعد از آن قهرمانی بزرگ، در صدر رده‌بندی جهانی قرار داشتیم و در تورنمنت‌های قبلی هم نتایج درخشانی کسب کرده بودیم. به همین دلیل شرایط حال حاضر، قبل از یورو، با ۱۰ سال پیش قابل مقایسه نیست. اما به هر حال، این فرصت را داریم که در کشور خودمان دوباره افتخارآفرینی کنیم. ما در سال ۲۰۰۶ این تجربه را داشتیم، و شعف و اشتیاق مردم تقریباً از خود قهرمانی هم مهم‌تر است."

به گفته شواین اشتایگر، بعد از سال‌ها که تیم ملی دیگر نتوانسته مثل قبل هواداران را مجذوب خود کند، حالا فرصتی برای تغییر شرایط به وجود آمده است. او این موضوع را در اولویت می‌داند: "حتی اگر در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شویم، اما فوتبال زیبایی ارائه دهیم و تیم ملی موفق به جلب نظر دوباره هواداران شود، به هدف خودمان رسیده‌ایم."

شواینی در این دوره از یورو به عنوان کارشناس در کنار زمین در شبکه آ.ار.د حضور خواهد داشت. او در کنار استر سدلزک و آلکساندر بومس، که به صورت نوبتی به تحلیل بازی‌ها می‌پردازند، به آنالیز مسابقات می‌پردازد. شبکه آ.ار.د در این دوره از تورنمنت، بر خلاف روال گذشته، از استودیوی مرکزی در کلن استفاده نخواهد کرد و ترجیح داده است که در نزدیکی محل برگزاری بازی‌ها به تحلیل و بررسی مسابقات بپردازد. علاوه بر اشتایگر، الموث شولت، توماس هیتسلسپرگر و توماس برویش نیز به عنوان کارشناس با آ.ار.د همکاری خواهند کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/rengky

آخرین اخبار