تاریخ انتشار: 1403/03/18 04:10
کد خبر: 1276758

ايوب اصغرخانی: سمیعی بهترین گزینه برای مدیرعاملی است/ نکونام الکی نگران داوری ها نبود و باید حمایتش کنند

استقلال با یکی از بهترین آمارها چه از لحاظ امتياز گیری و چه با کمترین گل خورده قهرمان نشد تا تیم جواد نکونام به فکر فصل بعد باشد.
ايوب اصغرخانی: سمیعی بهترین گزینه برای مدیرعاملی است/ نکونام  الکی نگران داوری ها نبود و باید حمایتش کنند

به گزارش فرتاک ورزشی

استقلال جواد نکونام تنها با یک شکست و با کمترین گل خورده آن هم با اختلاف یک امتیازی جام را به پرسپولیس داد تا هواداران آبی سال‌های سال حسرت بخورند. اما خیلی ها اشتباهات داوری را باعث از دست دادن جام برای تیم نکونام می دانند و اعتقاد دارند پرسپولیس با اشتباهات داوران؛ بخصوص همین بازی پایانی مقابل مس رفسنجان به جام رسید. در این خصوص صحبت های ايوب اصغرخانی پیشکسوت استقلال و مربی برنامه تلویزیونی ستاره ساز را بخوانید.

فرتاک ورزشی: آیا اشتباهات داوری جام را از استقلال گرفت یا بازی با نساجی قائمشهر؟

بازی با نساجی قائمشهر فقط یک مسابقه بود و نمی شود فقط این مسابقه را باعث از دست دادن جام بدانیم. شاید خیلی ها بگویند سرنوشت دست خود استقلال بود که مقابل نساجی مساوی کرد و همه چیز را به پرسپولیس سپرد ولی فراموش نکنید همه تیم‌ها برای بردن به میدان می روند و امتياز گرفتن که نساجی هم این کار را کرد و از استقلال امتیاز گرفت. همین اتفاق در بازی‌های پرسپولیس هم بوده ولی اشتباهات داوری باعث شده تیم‌های مقابل امتياز نگيرند. اگر این اشتباهات یک یا دو بازی بود نمی شد زیادی ایراد گرفت ولی چون چند بازی؛ بخصوص مهمترین بازی فصل داوران اشتباه کردند و با گل آفساید پرسپولیس به جام رسید باید حق را به جواد نکونام و شاگردانش داد که معترض باشند.

فرتاک ورزشی: استقلال با تنها یک شکست به جام نرسید!

اتفاقا همین یک شکست هم با اشتباهات داوری همراه شد و دیدید بازی با سپاهان هم داور و هم کمک داور چطور با اشتباهات خودشان باعث باخت استقلال شدند. ناگفته نماند، سپاهان هم کم از اشتباهات داوری متضرر نشد و این تیم هم اگر مشکلات داوری را نداشت می توانست مدعی اصلی قهرمانی باشد.

فرتاک ورزشی: جواد نکونام بیش از حد به جنگ مديريت و حتی رسانه ها نرفت؟

یک جاهایی اشتباه هم داشت و باید هم خودش بپذیرد چون نباید با مديريت باشگاه آقای خطیر زیاد به اصطلاح عامیانه بگویم، کل کل می کرد و وارد جنگ رسانه‌ای می شد. این کارها باعث شد تعدادی از رسانه هم از آن بهره بگیرند و سود ببرند چون وقتی رسانه‌ها ببیند سرمربی و مدیر عامل با هم مشکل دارند آنها نیز دنبال چنين چیزهایی هستند تا اختلاف را بیشتر کنند. من هم به آقای نکونام ارادت خاصی دارم و هم به دکتر خطیر که انصافا در این مدت خیلی هم سکوت کرد و جواب نداد تا تیم زیاد وارد حواشی نشود. با این حال باید به هر دو احترام گذاشت چون فکر نمی کنم مقصر جام نگرفتن این دو عزیز باشند. مشکل استقلال یکی مصدومیت بازیکنان اصلی بخصوص یامگا و مهدی پور بود که جانشین نداشتند و دیگری هم همین اشتباهات داوری که باعث شد لحظه آخر جام، جابجا شود.

فرتاک ورزشی: آیا با این اوصاف باید با نکونام ادامه داد؟

قطعا باید ادامه داد چون استقلال آنچه که در این چند سال از آن ضربه خورد از همین تغییرات مربیان بوده است. پرسپولیس در این چند سال با سه مربی بهترین نتايج را گرفت ولی استقلال هر سال یک یا دو مربی عوض کرد که تنها یک جام به دست آورد.

darvish-samiee-325040624-2-1024x597

فرتاک ورزشی: مناظره اخیر فرشید سمیعی و حسین درویش را دیدید؟

نديدم ولی شنیدم که جالب نبوده و بی احترامی‌هایی صورت گرفته که ای‌کاش شاهد چنين اتفاقاتی نباشیم چون این بحث ها برای فوتبال دو باشگاه بزرگ مناسب نیست. امیدوارم این بحث ها ادامه پیدا نکند و هر چه زودتر تمام شود.

فرتاک ورزشی: آیا سمیعی می تواند باشگاه را مدیریت کند؟

به نظر من می تواند چون سه سال است در باشگاه حضور دارد و باید به آقای سمیعی اعتماد و البته کمک هم کرد تا از همین الان دنبال نقل و انتقالات باشند و مثل پارسال فصل نقل و انتقالات را از دست ندهند.

فرتاک ورزشی: قرار بود این فصل در آکادمی استقلال فعالیت کنید؟

آقای ضیایی لطف کرد و پیشنهاد مربیگری را هم داد ولی بنده چون هم در برنامه جام ستارگان فعالیت می کنم و هم در آکادمی باشگاه خودم درگیر هستم نمی توانستم در تیم آکادمی باشگاه استقلال هم مربیگری کنم.

فرتاک ورزشی: آیا ضیایی می تواند در آکادمی استقلال موفق شود؟

به نظرم آقای ضیایی فوتبالی هستند و آنقدر تجربه  لازم را دارند که بتوانند مديريت کنند. آقای ضیایی سالها در فوتبال حضور داشتند که البته‌ باید مدیریت باشگاه هم کمک کنند تا آکادمی استقلال خیلی بهتر از قبل باشد.

گفت و گو: علی مسعودی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/jmb6zp

آخرین اخبار