تاریخ انتشار: 1403/05/31 10:17
کد خبر: 1282553

10 نقل و انتقال بزرگ پنجره تابستانی؛ صید طلا

تیم‌های قدرتمند، بازیکنان مطرحی را به خدمت گرفته‌اند.
10 نقل و انتقال بزرگ پنجره تابستانی؛ صید طلا

به گزارش فرتاک ورزشی

در پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال 2024 شاهد پیوستن بازیکنان بزرگ با قراردادهای گرانقیمت و حتی عجیب و غریب به تیم‌های مختلف بودیم. بدون شک، بزرگترین انتقال فوتبالی، پیوستن کیلیان امباپه از پاری‌سن ژرمن به رئال مادرید آن هم با قرارداد آزاد است.  در ادامه 10 انتقال بزرگ فوتبالی در این تابستان را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

امباپه، رئال مادرید 

بزرگترین نقل و انتقال انجام شده در تابستان، بدون شک پیوستن امباپه از پاری‌سن‌ژرمن به رئال مادرید است. قرارداد او در پایان فصل پیش با پاری‌سن ژرمن به پایان رسید و  در تاریخ 3 ژوئن و پیش از گشوده شدن رسمی پنجره نقل و انتقالات، رئال مادرید رسما اعلام کرد این بازیکن را با قرارداد آزاد به خدمت گرفته.

مبلغ دستمز سالانه او پس از کسر مالیات، 15 میلیون یورو خواهد بود و 85 میلیون یورو به عنوان پاداش می‌گیرد. او در نخستین بازی خود برای رئال مادرید در سوپر جام اروپا، گلزنی کرد تا نخستین قهرمانی همراه لوس بلانکوس را جشن بگیرد. 

 موراتا، میلان 

موراتا، کاپیتان تیم ملی اسپانیا و بازیکن سابق باشگاه اتلتیکومادرید، به تازگی به جمع شاگردان فونسکا پیوست. میلان برای به خدمت گرفتن موراتا، بند آزادسازی او به مبلغ 13 میلیون یورو را فعال کرد تا او با قراردادی 4 ساله به میلان ملحق شود. موراتا در نخستین بازی خود برای روسونری در برابر تورینو موفق به گلزنی شد، اما به دلیل مصدومیت، 3 هفته قادر به حضور در ترکیب تیم نخواهد بود. یوسف فوفانا دیگر خرید این فصل میلان نام دارد. 

نتو، چلسی 

نتو بال پرتغالی ولورهمپتون، با قراردادی 7 ساله به ارزش 54 میلیون یورو به چلسی پیوست. مارسکا که به تازگی هدایت آبی‌های لندن را بر عهده گرفته، امیدوار است پس از خریدهای نافرجام تاد بولی در فصل گذشته با چند خرید خوب و مناسب، نتایج مناسبی کسب کند. نتو در نخستین بازی رسمی خود برای چلسی در برابر منچسترسیتی، نمایش بدی نداشت، با این وجود چلسی در این بازی در برابر قهرمان فصل قبل با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

خولین آلوارس، اتلتیکومادرید

یکی دیگر از نقل و انتقالات پر سر و صدا در تابستان امسال، پیوستن آلوارس به اتلتیکومادرید است. دیگو سیمئونه در این فصل بازیکنان خوبی از جمله سورلوث، له نورمند و آلوارس را به خدمت گرفته و به نظر می‌رسد با حضور این بازیکنان، لالیگا در فصل جاری از حالت 2 قطبی خارج خواهد شد و شاهد رقابت بیشتری بین تیم‌های رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید و حتی ژیرونا هستیم.

آلوارس با قراردادی 6 ساله به ارزش 81.5 میلیون یورو به اتلتیکومادرید پیوست. عنکبوت کوچک در نخستین بازی خود برای این تیم  برابر ویارئال به مدت 14 دقیقه در زمین حضور داشت. این بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. 

داگلاس لوئیس، یوونتوس 

یوونتوس و تیاگو موتا در این پنجره نقل و انتقالات بی‌نصیب نماندند و لوئیس با قراردادی به مبلغ 50 میلیون یورو، از استون ویلا به این تیم پیوست. او در نخستین بازی رسمی خود برای یوونتوس در برابر کومو 11 دقیقه در میدان حضور داشت و یک شوت به سمت دروازه شلیک کرد. این بازی با برتری 3 بر صفر به نفع بیانکونری به پایان رسید. 

دومنیک سولانکه، تاتنهام 

در اقدامی عجیب، سولانکه با قراردادی 6 ساله به ارزش 60 میلیون یورو از تیم بورنموث به تاتنهام پیوست. او در بازی برابر لسترسیتی 90 دقیقه در زمین حضور داشت و 3 شوت به سمت دروازه شلیک کرد، اما در نهایت بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.

لنی یورو، منچستریونایتد 

باشگاه منچستریونایتد در پنجره نقل و انتقالات تابستان، لنی یورو را با قراردادی به مبلغ 62 میلیون یورو به خدمت گرفت. در حالی که بسیاری از باشگاه‌های دیگر از جمله رئال مادرید به دنبال به خدمت گرفتن او بودند، این بازیکن در نهایت تصمیم گرفت برای بازی در این فصل به شیاطین سرخ ملحق شود. او در جریان بازی دوستانه این تیم برابر آرسنال در بازی‌های پیش‌فصل، دچار مصدومیت از ناحیه پا شد و به ناچار پای خود را به تیغ جراحان سپرد. مدت زمان دوری او از میادین 3 ماه خواهد بود.

دنی اولمو، بارسلونا 

بارسلونا با قراردادی به ارزش 60 میلیون یورو، اولمو را از لایپزیش به خدمت گرفت. این بازیکن به دلیل مشکل در ثبت قراردادش با بارسلونا، هنوز موفق نشده با پیراهن این تیم به میدان برود و امیدوار است برای بازی هفته آینده بتواند نخستین حضور خود را در بارسلونا تجربه کند.

میشل اولیسه، بایرن مونیخ

باشگاه‌های زیادی از جمله منچسترسیتی، چلسی و منچستریونایتد به دنبال به خدمت گرفتن اولیسه بودند اما در نهایت بایرن مونیخ در این نبرد پیروز شد و او با قراردادی به ارزش 60 میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست. او در یک بازی دوستانه در برابر گراس هاپرز در روز سه‌شنبه، 64 دقیقه در میدان حضور داشت و موفق شد یک گل به ثمر برساند. این بازی با نتیجه 4 بر صفر به سود بایرن مونیخ به پایان رسید.

فابیو کاروالیو، برنتفورد 

لیورپول بر خلاف تصور، در این پنجره نقل و انتقال کاملا منفعل بود و تا اینجای کار خریدی انجام نداده. با این وجود در زمینه فروش بازیکنان فعال ظاهر شد و کاروالیو، بال پرتغالی این تیم با قراردادی به ارزش 27.5 میلیون یورو به برنتفورد پیوست. 

از دیگر خریدهای جنجالی در این تابستان، می‌توان از انتقال ریکاردو کالافیوری از بولونیا به آرسنال با قراردادی 5 ساله به ارزش 40 میلیون یورو نام برد. مدافع ملی پوش ایتالیایی هنوز زمانی برای انجام نخستین بازی خود در لیگ برتر به دست نیاورده است. 

*پردیس طیبی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/adq7zk

آخرین اخبار