تاریخ انتشار: 1403/03/18 14:46
کار سخت مدافع پرسپولیس برای بازی در یورو؛
کد خبر: 1276802

دوئل گولسیانی با رفیق آزمون و شاگرد ساپینتو!

گئورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس کار دشواری برای بازی در یورو دارد، به‌خصوص که هرگز مورد اعتماد ویلی سانیول برای حضور در ترکیب اصلی قرار نگرفته و به نظر در قامت یک مدافع جانشین به اردو دعوت شده است.
دوئل گولسیانی با رفیق آزمون و شاگرد ساپینتو!

به گزارش فرتاک ورزشی

 گئورگی گولسیانی یکی از بازیکنان تیم ملی گرجستان در یورو ۲۰۲۴ است. تورنمنت مهمی که از چند روز دیگر آغاز می‌شود و گرجستان هم مجوز حضور در این مسابقات را به دست آورده است. گرجستان در گروه تقریباً دشواری قرار گرفته و باید به ترتیب مقابل ترکیه، چک و پرتغال به میدان برود.

گئورگی گولسیانی که برای حضور در این مسابقات مورد توجه ویلی سانیول- مدافع راست سابق بایرن‌مونیخ و تیم ملی فرانسه و سرمربی فعلی گرجستان قرار گرفته، شانس چندانی برای بازی در ترکیب اصلی ندارد. گرجستان ۴ مدافع میانی باتجربه و کلیدی در ترکیب خود دارد که در بازی‌های اخیر آنها مورد توجه سانیول قرار گرفته و در زمین حضور داشته‌اند. گرجستان با استفاده از ۳ مدافع وارد میدان می‌شود. یک مدافع آخر که نقش سوئیپر را بازی می‌کند و ۲ دفاع یارکوب در دو سمت.

در بازی‌های اخیر گرجستان، سانیول از گولسیانی استفاده نکرده و بازیکنان دیگری را در ترکیب قرار داده است. به عنوان نمونه ۲ فروردین ۱۴۰۳ گرجستان به مصاف یونان رفت که ترکیب خط دفاع را کاشیا (مدافع آخر)، دوالی (یارکوب سمت چپ) و کویرکویلا (یارکوب سمت راست) تشکیل دادند. ۷ فروردین و برای بازی با لوگزامبورگ نیز گرجستان با همین ترکیب وارد زمین شد. جالب اینکه سانیول به ظاهر اعتقادی به استفاده از لوکا لوچوشویلی، مدافع ۲۶ ساله کرمونزه در سری آ ایتالیا هم ندارد.

 گئورگی گولسیانی

رقبایی که کار مدافع پرسپولیس را برای بازی در یورو دشوار می‌کنند، چه کسانی هستند و با چه سابقه‌ای؟ گورام کاشیا مدافع ۳۶ ساله‌ای است که کاپیتان اول تیم ملی گرجستان محسوب می‌شود و این روزها برای باشگاه اسلووان براتیسلاوا به میدان می‌رود. نفر دیگر، سابا کویرکویلا ۳۲ ساله و بازیکن تیم الخدود در سوپرلیگ عربستان است. او ۵۵ بازی ملی در کارنامه دارد و نکته جالب اینکه حد فاصل سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ در ترکیب روبین‌کازان به میدان رفته است. درست زمانی که سردار آزمون هم عضو روبین‌کازان بود.

لاشا دوالی ۲۹ ساله هم دیگر مدافع تیم ملی گرجستان است. او با ۲۹ سال، از سال ۲۰۲۲ در ترکیب آپوئل به میدان رفت، تیمی که همین فصل هدایتش بر عهده ریکاردو ساپینتو بود. دوالی ۳۱ بازی ملی انجام داده و ۱ گل هم به ثمر رسانده است. با توجه به حضور این ۳ بازیکن و البته لوکا لوچوشویلی که عضو کرمونزه در ایتالیا است و البته اشاره به این نکته گولسیانی هرگز در دیداری رسمی مورد استفاده قرار نگرفته، کار مدافع پرسپولیس برای بازی در یورو سخت است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/77okbd

آخرین اخبار