تاریخ انتشار: 1403/04/30 11:51
کد خبر: 1280273

تلاش برای بازگشت به روزهای طلایی؛ علیپور و پرسپولیس به دنبال احیای یکدیگر

پرسپولیس بدون علیپور و علیپور بدون پرسپولیس روزهای خوبی را پشت سر نگذاشتند.
تلاش برای بازگشت به روزهای طلایی؛ علیپور و پرسپولیس به دنبال احیای یکدیگر

به گزارش فرتاک ورزشی

علی علیپور به عنوان بازیکنی جوان در نیم‌فصل لیگ چهاردهم به پرسپولیس پیوست و تا پایان لیگ نوزدهم در این تیم بازی کرد. این بازیکن در این بازه زمانی مهاجم اول تیمش شد و بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر و چهارمین گلزن برتر باشگاه لقب گرفت. علی علیپور پس از آن به پرتغال رفت و به هیچ‌وجه نتوانست درخششی که در پرسپولیس داشت را تکرار کند. از طرف دیگر پرسپولیس هم در این مدت گزینه دلخواه خود را در خط حمله پیدا نکرد.

۴ فصل و فقط ۱۷ گل

علیپور در طی زمان حضور در فوتبال پرتغال، بازی‌های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد و در زمانی‌که آماده بازی هم بود، کمتر در ترکیب اصلی به کار گرفته شد و اکثراً به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد. این بازیکن در ۴ فصل در ۲ تیم مختلف در مجموع در ۱۱۰ مسابقه به میدان رفت که حاصل آن ۱۷ گل و ۶ تاثیرگذاری روی گل بود. این بازیکن آخرین‌بار در بهمن ماه سال گذشته موفق به گلزنی شد!

۱۲ مهاجم از ۴ قاره

پرسپولیس برای پیدا کردن جانشین برای علی علیپور کار سختی داشت و از اقصی نقاط جهان مهاجم جذب کرد. مهاجمانی که پرسپولیس در این مدت به کار گرفت یا از نظر کیفی قابل قبول نبودند یا اگر بودند به هر دلیلی حضور طولانی مدتی در پرسپولیس نداشتند و کار به جایی رسید که در بسیاری از مقاطع بار گلزنی تیم روی مدافعان افتاد.

پرسپولیس در مجموع از ۱۲ مهاجم استفاده کرد. نبیل باهویی، شرزود تمیروف، لیاندرو پریرا، آرمان رمضانی، شیخ دیاباته، محمدمهدی مهدی‌خانی و حامد پاکدل هر کدام در مقطعی در پرسپولیس بازی کردند و موفق نشدند که انتظارات را برآورده کنند. 

خوب‌ها نماندند

پرسپولیس در این ۴ فصل تنها ۳ مهاجم داشت که آمار گلزنی قابل‌قبولی از خود به جای گذاشتند که حضور این بازیکنان بیشتر از حدود یک نیم‌فصل نشد. در راس این بازیکنان یورگن لوکادیا قرار دارد که در زمان کوتاهی محبوب هواداران شد و به صورت ناگهانی این تیم را ترک کرد. شهریار مغانلو که به صورت قرضی به پرسپولیس آمده بود، در یک نیم‌فصل بازی در این تیم درخشان ظاهر شد و شهاب زاهدی هم که فصل گذشته به پرسپولیس آمد و در اواسط فصل این تیم را ترک کرد. 

عبدی و آل‌کثیر بهترین مهاجمان در غیاب علیپور

مهدی عبدی تنها مهاجمی بود که از زمان حضور علیپور در پرسپولیس در این تیم بازی کرد و در نبود او بیشتر از هر مهاجمی به میدان رفت. پس از عبدی، عیسی آل‌کثیر بیشترین بازی را انجام داد که این بازیکن هم مقاطع زیادی را به دلیل محرومیت، مصدومیت و جدایی از پرسپولیس از دست داد. آل‌کثیر در تمام رقابت‌ها ۲۹ گل برای پرسپولیس زد و بهترین گلزن پرسپولیس در این ۴ فصل بود. حالا هر ۲ مهاجم در کنار علیپور خواهند بود. هم عبدی و هم آل‌کثیر گل‌های حساس و مهمی را برای پرسپولیس به‌ثمر رساندند ولی از نظر ثبات، با ثبات نشان ندادند و در مقاطعی دچار افت شدند.

حضور علیپور و امید به پایان یک آمار بد

علی علیپور در پرسپولیس آقای گلی لیگ را هم به‌دست آورد. این بازیکن در ۳ فصل آخر بازی در پرسپولیس در هر فصل بیشتر از ۱۰ گل برای این تیم زد؛ آماری که پس از علیپور برای پرسپولیس تبدیل به رویا شد. در ۳ فصل اخیر هیچ بازیکنی از پرسپولیس در یک دوره  لیگ بیشتر از ۷ گل نزده و بهترین آمار را در غیاب علی علیپور، احمد نوراللهی در لیگ بیستم با ۱۰ گل به‌ثبت رساند و حالا پرسپولیس امیدوار است با بازگشت علیپور یک گلزن درجه یک در ترکیب خود داشته باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/66nva7

آخرین اخبار