تاریخ انتشار: 1403/03/20 12:52
کد خبر: 1276896

اوسمار ویرا، برترین مربی نیم‌فصل‌های پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

اوسمار ویرا با کسب 12 برد از 15 مسابقه در نیم فصل دوم، توانست علاوه بر قهرمانی با پرسپولیس، رکورد پیروزی‌های پرسپولیس در بازه زمانی یک نیم فصل را نیز بشکند.
اوسمار ویرا، برترین مربی نیم‌فصل‌های پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

پرسپولیس در مجموع لیگ بیست و سوم موفق به ثبت 20 پیروزی شد که از این تعداد، 8 پیروزیِ مربوط به نیم فصل اول با هدایت یحیی گل محمدی به دست آمد و 12 برد دیگر با اوسمار ویرا و در نیم فصل دوم حاصل شد. پیروزی‌هایی که مهم‌ترین علت قهرمانی پرسپولیس در پایان فصل شد. آن هم با وجود این که آن‌ها در پایان نیم فصل اول در رتبه سوم جای گرفته بودند. 

علاوه بر این، پرسپولیس هرگز نتوانسته بود در یک نیم فصل، 12 پیروزی به دست آورد. بهترین رکورد سرخ پوشان پیش از امسال، 11 پیروزی در یک نیم فصل بوده است. آن‌ها با یحیی گل محمدی در نیم فصل دوم‌های لیگ بیست و دوم و بیستم و با برانکو در نیم فصل دوم‌های لیگ نوزدهم و شانزدهم و نیم فصل اول لیگ هفدهم، موفق به ثبت 11 برد شده بودند که رکورد آن‌ها امسال و توسط مربی برزیلی شکسته شد تا اوسمار ویرا تبدیل به برترین مربی نیم فصل‌های پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر شود.

ضعیف‌ترین آمار بردهای پرسپولیس در یک فصل نیز به نیم فصل دوم‌های لیگ سوم و چهاردهم برمی‌گردد. جایی که آن‌ها نتوانستند بیشتر از 3 پیروزی کسب کنند. از نکات جالب تعداد پیروزی آن‌ها در نیم فصل‌ها نیز می‌توان به لیگ اول اشاره کرد. آن‌ها در مجموع دو نیم فصل اولین لیگ برتر، 13 برد کسب کرده بودند و در پایان اما به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند اما حالا در پایان لیگ بیست و سوم، فقط در نیم فصل دوم موفق به ثبت 12 برد شده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55momq

آخرین اخبار