تاریخ انتشار: 1398/10/06 23:12
پیش بازی صنعت نفت آبادان-سپاهان اصفهان؛
کد خبر: 76661

شگفتی سازی های برزیل ایران، ادامه می یابد؟

مصاف آسمان خراشی بنام‌ کی روش استنلی وسید محمد قریشی ،دیدن دارد.
شگفتی سازی های برزیل ایران، ادامه می یابد؟

از سری بازی های معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران شنبه ۷ دی ماه ۹۸ شاگردان اسکوچیچ تیم شگفتی ساز این فصل فوتبال ایران،راس ساعت ۱۸ در ورزشگاه پیر و خاطره انگیز تختی آبادان به مصاف شاگردان قلعه نوعی می روند.

این‌دیدار را بنوعی می توان جدال دارا و ندار فوتبال ایران نامید.سپاهان پر مهره،متمول و متمکن که درتمامی خطوط تیمی اش از بازیکنان نامدار و با کیفیتی سود می برد و ازمدعیان جدی و اصلی کسب عنوان قهرمانی بشمار می  رود، دریک سوی زمین قرار دارد. درآن سوی زمین نیز صنعت نفت آبادان با تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان و برغم مشکلات عدیده ی مالی، فقط به عشق مردم ذوب در فوتبال آبادان و خوزستان همچنان عاشقانه بازی می کنند و جانانه درجدول می تازند،قرار دارند.برزیل ایران تا بدینجای کار ،همه را با نتایج فوق العاده ای که بدست آورده، انگشت به دهان کرده است.

باید منتظر این دیدار حساس، جذاب و تماشایی ماند،زیرا نبرد تاکتیکی قلعه نوعی و اسکوچیچ‌ می تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد.

 هردو مربی به اندیشه ها وتفکرات تاکتیکی همدیگر آشنایی کاملی دارند.

این دیدار،یک بازی بسیار تاکتیکی و پیچیده خواهد بود،و هردو مربی نمی خواهند بازنده این بازی باشند.

قلعه نوعی برای ادامه صدرنشینی اش نیاز مبرمی به پیروزی دراین دیدار دارد و آن طرف  اسکوچیچ نیز برای تکمیل پروژه اش در آبادان ،حداقل نمی خواهد بازنده این بازی سخت و دشوار باشد.  

شاید همه از برنامه تاکتیکی قلعه نوعی در فاز تهاجمی مطلع و آگاهند،اما او باتوجه به داشتن ابزار چنین برنامه ای و با توجه به اینکه بسیاری از مربیان فوتبال ما از برنامه هایش شناخت کاملی دارند، اما بسیاری از آنها قادر به خنثی کردن تاکتیک هایش نیستند.دراین تاکتیک غالب و برنامه  خاص قلعه نوعی ،کی روش استنلی نقشی کلیدی ایفا می کند،آسمان خراشی که روی دیوار دفاعی هر حریفی،آوار میشود.قلعه نوعی همواره برای تغذیه این مهاجم قدرتی،سرزن ،قلدر و مستحکم،اما فاقد تکنیک و کند ،از دو فولبک توانمند و باکیفیت استفاده می کند. غالب حملات سپاهان از کناره ها،بویژه ازسمت راست جایی که میرزایی(ایرانپوریان) و سید محمدحسینی درآنجا بازی می کنند،طراحی و سازماندهی میشوند.اگر سعید آقایی در روزهای خوبش باشد،سمت چپ سپاهان نیز درفاز هجومی، فعال خواهد بود.

ازطرفی، مهدی کیانی هافبک باتجربه،انرژیک و‌تمام نشدنی سپاهان یک بازیساز عقب زمین قهار است که بخوبی فولبک های خودی را تغذیه می کند،به محوطه جریمه حریف نزدیک

میشود و اقدام به شوتزنی می کند.

بنابراین اسکوچیچ باید ارتباط دو مدافع میانی سپاهان و کیانی را قطع کند تا در طراحی و سازماندهی حملات سپاهان خلل ایجاد کند.

قلعه نوعی در ضربات ایستگاهی یا شروع مجددها،برنامه های ویژه ای دارد،زیرا بسیاری از گلهایی که بازیکنانش بثمر رسانده اند،از همین طریق بدست آمده اند.پس می طلبد که شاگردان اسکوچیچ کمتر چنین فرصتی را به سپاهانی ها بدهند.برای از کار انداختن استنلی بویزه درضربات ایستگاهی باید او را درمحاصره قرارداد و فضای حرکتی او را تنگ و محدود کرد،هرچند گولسیانی نیز در شروع مجددها بسیار خطرناک است.گولسیانی بیشتر درتیر دورتر اقدام به سرزنی می کند.

عمق دفاع سپاهان آسیب پذیر است،زیرا دو مدافع مرکزی آنها کند و تنبل هستند. سرعت آل کثیر می تواند بلای جان این منطقه ازخط دفاعی سپاهان باشد،هرچند دروازبان آماده ای چون نیازمند را پشت خود می بیند.

بستن‌ کناره ها که مسیر اصلی تغذیه کی روش استنلی بشمار می روند،ازجمله برنامه های ویژه ی اسکوچیچ در این دیدار خواهد بود.

چنانچه شاگردان‌اسکوچیچ‌ کناره ها را بر روی سپاهانی ها ببندند،قلعه نوعی لاجرم روی به بازی مستقیم‌ می آورد تا با استفاده از قدرت سرزنی استنلی ،توپ های سوم را پشت محوطه جریمه صنعت نفت و جهت شوتزنی کیانی،شهباز زاده،کومان، محمد کریمی و قربانی ،ساخته وپرداخته کند،درچنین حالتی باید هافبک های دفاعی صنعت نفت منطقه پشت محوطه جریمه خودی را بخوبی پوشش دهند تا مانع بثمر رسیدن این برنامه سپاهانی ها شوند.

 نفتی های آبادان به جز دیدار مقابل استقلال که ضعیف ترین بازی آنها تا اینجای فصل بشمار می رود( آن دیدار توام با اشتباهات متعدد فردی و مشکلات روانی ‌و ایضا مشکلات سفر به قائم شهر و اردوی تهران همراه بود) درسایر دیدارها بسیار با برنامه و حساب شده و‌منسجم بازی کردند و در دیدارهایی هم که بازی را به حریفان واگذار کردند،درحد یک تیم بازنده نبودند.

اسکوچیچ تیمی یکدست،منسجم،منظم و بدون ستاره بسته است که ستاره اش ،تیمی است بنام صنعت نفت آبادان.

عمده برنامه های اسکوچیچ‌ در بازی های خانگی،پرس از بالا و‌ یک سوم میانی، حرکت  ازکناره ها(ناصری از راست و قربانی ازچپ )،ارسال پشت مدافعین میانی حریف ( جهت فرارهای سریع آل کثیر) و تاکتیکی غالب و ‌کاربردی بنام شوتزنی است که ریکانی و جهانی درمتن آن قرار دارند،دیده میشود.

چنانچه اهل شاخه از بند مصدومیت رهایی یافته باشد،اسکوچیچ مجدد روی به دفاع سه نفره خواهد آورد.

اسکوچیچ‌ دائما و درطول بازی تغییر سیستم می دهد که با تنوع تاکتیکی همراه است.

این مربی کروات، بخوبی از بازبکنانش بازی  می گیرد و بازیکنان نیز بخوبی دستوراتش را در زمین اجرا و پیاده می کنند و این ،همان ستاره ای است که او از صنعت نفت ساخته است.

هر دو تیم‌ چند بازیکن خود را به دلیل شرکت در اردوی تیم ملی امید بهمراه ندارند.

سپاهان‌ نورافکن و محبی دو بازیکن تاثیرگذارش را دراختیار ندارد.

 و‌ از آن سوی نیز صنعت نفت جبیره،ساکی و بویژه جعفرسلمانی بازیکن تکنیکی،سرعتی و چند پسته و شادگانی اش را بهمراه ندارد.

امیدوارم شاهد جدالی جذاب،زیبا و تماشایی از دو تیم ریشه دار فوتبال کشورمان باشیم،دیداری که برنده اصلی آن علاقه مندان ، هواداران و عشاق واقعی فوتبال تهاجمی خواهند بود.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m5yq5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور قلعه‌نویی در جایگا ویژه ورزشگاه تختی