تاریخ انتشار: 1396/01/07 11:58
اختصاصی| کارشناس فوتبال کشور مطرح کرد؛
کد خبر: 220882

حمیدرضا فرزانه: نیمه دوم بازی خونه به خونه و نساجی باید برگزار شود/ تماشاگران بابلی آغازگر فحاشی نبودند

حمیدرضا فرزانه کارشناس فوتبال کشور، درخصوص اتفاقات تلخ دربی مازندران سخن گفت.
حمیدرضا فرزانه: نیمه دوم بازی خونه به خونه و نساجی باید برگزار شود/ تماشاگران بابلی آغازگر فحاشی نبودند

به گزارش فرتاک ورزشی، حمید رضا فرزانه کارشناس فوتبال کشور و بازیکن نه چندان دور تیم های سپاهان و صبای قم و از مربیان جوان و کار بلد که سابقه مربی گری در تیم گسترش فولاد تبریز و سرمربی گری استقلال اهواز را در کارنامه دارد از اتفاقات دربی جنجالی مازندران سخن گفت که در ادامه می خوانیم:

* در ابتدا باید بگویم که بنده در آن بازی حضور داشتم و نظاره گر اتفاقات ناگوار شکل گرفته بودم.

* از دید بنده دربی مازندران فرمانده نداشت و مشکلی بین هواداران دو تیم در ابتدای کار نبود متاسفانه نت انستند بازی را تا پایان مدیریت کنند.

* تماشاگران بابلی نیز اغاز کننده فحاشی نبودند بلکه فوتبال مازندران در ان بازی دچار فقدان مدیریت و تجربه بود وگرنه به هیچ وجه این مشکلات به وجود نمی امد.

* دو تیم از افتخارات فوتبال مازندران می باشند، در لیگ یک نه تیم شانس صعود دارند و امیدوارم که حداقل ان تیمی که شایسته تر است به لیگ برتر صعود کند و از فوتبال مازندران دفاع کند.

* بازی از کیفیت فوق العاده ای برخوردار بود و شاهد دو گل در نیمه اول بودیم و متاسفانه نبود یک مدیر لایق که در راس کار حواشی ایجاد شده را کنترل کند باعث شد که بازی به تشنج کشیده شود.

* نیروهای امنیتی بازی و حتی ناظر بازی با صحه صبر خود و حتی مدیریت درست می توانستند به راحتی کنترل بازی را در دست بگیرند تا خون از بینی کسی نریزد،شاید در سال بعد این دربی تکرار شود،نباید تخم کینه و نفرت بین مردمان شهر پاشیده شود چرا که فاصله دو شهر بسیار نزدیک می باشد و اثرات زیان باری می تواند داشته باشد.

* فاصله هواداران دو تیم کم بود و نیروی انتظامی می توانست با تدبیری بهتر و البته رفتاری کدخدا منشانه بازی را کنترل می کرد چرا که بازی از حساسیت بالایی برخوردار بود و با توجه به شرایط جدولی،یک بازی شش امتیازی برای طرفین بود.

* می توانستند با خالی کردن استادیوم از هواداران دو تیم، بازی را مجدد اغاز کنند،نا تمام ماندن بازی زیبنده فوتبال یک استان نبود.

* از دید خودم باید رای عادلانه صادر شود و نیمه دوم بازی در هر زمینی چه در بابل و چه بی طرف برگزار شود تا تیمی با برتری فنی خود پیروز بازی شود.

* خودم سابقه ده بازی را در دربی اصفهان با پیراهن سپاهان تجربه کرده ام و اصلا چنین مسائلی در ان جا به وجود نیامده بود.

* اگر فوتبال مازندران می خواهد روزی رنگ لیگ برتر را به خود ببیند باید یک پوست اندازی کلی در ساختار خود انجام دهد و تغییر و تحولات مثبتی را بر خود ببیند.

* در مازندران پیشکسوتان خوبی را داریم و باید از تجربه انان به بهترین نحو استفاده کنیم تا اندیشه های جدید را به فوتبال این خطه القا کنند،حسادت و کری های بیش از حد در بین مردمان شهرهای این استان کمی زیاد است و باید این افکار ریشه کن شود. من امیدوارم که هر دو تیم به لیگ برتر صعود کنند چرا که حق فوتبال این استان فرار تر از این حرف ها می باشد.

* مشکل مدیریت در فوتبال مازندران بیداد می کند بی شک اگر یک بزرگتر در ان بازی بود می توانستند بازی را کنترل کنند،هواداران نساجی بیش از حد مجاز در ورزشگاه حاظر شدند و این ازدحام جمعیت باعث شد که ان ها هم سخت تر تیم خود را تشویق کنند و هم کنتر انان برای نیرو های امنیتی سخت شود که باعث بروز چنین حاشیه ای شد.

* اتفاقات این بازی می تواند تلنگر خوبی برای مسئولین باشد تا به دنبال راهکاری مناسب برای برگزاری چنین بازی هایی باشند. زمین بازی شرایط ایجاد یک بازی خوب را ایجاب نمی کرد و اگر کمی با تامل به قضیه نگاه می کردید متوجه این مهم می شوید که هر دو گل بازی بر روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسید و بازی ازکیفیت چندانی بر روی زمین برخوردار نبود.

* باید به دنبال قوی کردن امکانات سخت افزاری بروند تنها تیم را روانه مسابقات کردن مهم نیست بلکه ابتدا شما باید یک امکانات مناسبی برای این کار برخوردار باشید.

* بی شک اگر اقای دست نشان در نیم فصل به تیم خونه به خونه ملحق می شد ،این تیم الان در یک قدمی صعود قرار داشت و همین طور تیم نساجی مازندران که در ابتدای کار اقای مسگر ساروی را برکنار کردند و سپس او را دوباره بر روی کار اوردند،شاید همین بازی هایی که ایشان نبودند در پایان لیگ نساجی را از صعود باز نگه دارد،اینجا می باشد که مدیریت حرف اول را در فوتبال می زند تا با اتخاذ تصمیمی درست یک تیم را به سوی مدیریت روانه کند.

* امیدوارم که فوتبال مازندران دچار یک پوست اندازی شود و دو تیم اسپانسر های قوی پیدا کنند تا با قدرت بیشتری در مسابقات حاظر شوند. در پایان ارزو می کنم که فوتبال در مازندران به سوی تکامل گام بر دارد و روزی به منزلگاه اصلی خود برگردد.

خبرنگار: "طاها احمدپور"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jva7l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کمیته استیناف حکم بازی نساجی-خونه به خونه را نقض کرد

اِل مازنویی که رویای مردمان یک استان را بر فنا داد
اختصاصی| به بهانه جلسه کمیته استیناف؛

وقتی پای یک قائمشهری در میان است!
اختصاصی| در اظهارات عجیب عادل فردوسی در خصوص خونه به خونه و نساجی؛