تاریخ انتشار: 1395/09/17 20:04
کد خبر: 244510

پیش بازی رئال مادرید و بروسیا دورتموند؛ جدال دیدنی زیدان وتوخل برای صدرنشینی

دیدار رئال مادردید و بورسیا دورتموند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را باید یکی از مهم رتین و بهترین مسابقات این مرحله از مسابقات دانست.
پیش بازی رئال مادرید و بروسیا دورتموند؛ جدال دیدنی زیدان وتوخل برای صدرنشینی

به گزارش فرتاک ورزشی، امشب واز ساعت 23:15دقیقه به وقت ایران ،آخرین بازی ازمرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در گروه ۴ ، رئال مادرید، پرافتخارترین تیم اسپانیا با ۳۲بار قهرمانی در لالیگا و ۱۹بار قهرمانی در کوپا دل ری و موفق ترین تیم اروپا با ۱۱ بار قهرمانی درلیگ قهرمانان و بهترین تیم قرن ۲۰ از دید فیفا، در ورزشگاه بزرگ سانتیاگوبرنابئو (مدیر رئال به مدت ۳۳سال بود ویکی ازطراحان شکل گیری، لیگ قهرمانان اروپا بود) شهر مادرید، میزبان صدرنشین این گروه، بوروسیا دورتموند ازکشور آلمان معروف به زنبورها که با  ۸ بارقهرمانی دربوندسلیگا و یک بار قهرمانی درجام درجام اروپا(سابقا دراروپا ،فهرمان جام حذفی کشورها باهم به رقابت می پرداختند که درچند سال اخیر آن را با جام یوفا ادغام کردند و رقابتی تحت عنوان یورو لیگ تشکیل دادند) و یک بار تحت هدایت مربی بزرگی بنام اوتمار هیتسفیلد، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده بودند،خواهد بود.

 

562722.jpg

دیدار رفت این دوتیم که در سیگنال ایدونا پارک شهردورتموند برگزار شده بود با تساوی همراه شد و این دوتیم مدتها درجدول این گروه شانه به شانه ی هم حرکت  می کردند تا این که رئال با تساوی مقابل لژیا در ورشو لهستان ، 2 امتیاز مهم وحیاتی را ازدست داد تا دورتموند به تنهایی درصدر جدول قرار گیرد.

از سویی، صعود هردوتیم به مرحله حذفی رقابت مسجل شده است اما برای این که هرکدام ازاین دو تیم با تیمی نسبتا آسانتر درمرحله بعدی روبرو شود، درصددند که با قرار گرفتن در رتبه اول جدول به این مهم نائل آیند و همین امر این بازی را حساس وجذاب کرده است.

دورتموند برای ماندن درصدر جدول فقط  نیاز به یک تساوی دارد. زنبورها دراین دیدار قادر به استفاده از نوری شاهین،گوتسه، بروکی و بندر به علت مصدومیت نیستند. توماس توخل مربی جوان وخوشفکر آلمانی زنبورها، احتمالا با سیستم مورد علاقه اش 4-1-4-1پای به سانتیاگوبرنابئو می گذارد و از وایدنفلر باتجربه درغیاب بروکی مصدوم، در درون دروازه استفاده می کند واز پیشچک و بارترا، سوکراتیس و پاسلاک(اشملزر)درخط دفاعی بهره می گیرد و از وایگل جوان وانرژیک و آینده دار بعنوان هافبک دفاعی بازی خواهد گرفت.

QqrLhhxVWyvI

توماس توخل از دمبله و مارکو رویس(آندره شورله) بعنوان دوبال راست وچپ استفاده می کند و کاگاوای ژاپنی و کاسترو بعنوان دوهافبک میانی تهاجمی، پشت سر نوک هدف دورتموندی ها، اوبامیانگ،گابنی استفاده خواهد کرد.

 اوبامیانگ و رویس، امیدهای اول گلزنی، توخل دراین بازی حساس،خواهند بود وحرکات ریز وتکنیکی دمبله می تواند، تماشاگران را به وجد آورد.تفکرات هجومی توخل و پرسینگ شدیدی که در یک سوم میانی زمین درمقابله با حریفان بوجود می آورد، برگ برنده این مربی آینده دار آلمانی است که بسیار جاه طلب می نماید ومطمئنا درآینده از این مربی خلاق وکاربلد آلمانی بسیار خواهیم شنید.

اما درآن سوی زمین زیدان وشاگردانش پس از تساوی درآخرین دقیقه بازی برابر بارسا درنیوکمپ وحفظ فاصله ی ۶ امتیازی با رقیب دیرینه، این روزها از شرایط بسیار خوبی برخوردارند وازطرفی با بازگشت بازیکنان مصدومش، روحیه ای مضاعف گرفته اند.

زیدان ورئال، برای چنگ انداختن به صدر جدول، ناگزیر به پیروزی دراین بازی حساس ومهم هستند، زیرا ۲ امتیاز از رقیب امشب خود، زنبورها کم دارند. هم اکنون، دورتموند با ۱۳ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است و رئال مادرید با  کسب۱۱ امتیاز در رده دوم جدول جای دارد.

 cMspKpuiCSby

رئال مادرید در این دیدار حساس، گرت بیل را به دلیل مصدومیت ومتیو کواچیچ و کونترائو و ناچو، با تصمیم فنی زیدان درلیست تیم دراین بازی قرار نگرفته اند.

زیدان دراین دیدار ازمدل 4-3-3 استفاده می کند واحتمالا از ناواس در درون دروازه استفاده کند و از راموس، واران، کارواخال و مارسلو درخط دفاعی بازی می گیرد و کاسیمیرو را بعنوان هافبک دفاعی وپوشش دادن حفره جلوی مدافعین استفاده خواهد کرد و لوکا مودریچ و ایسکو (کروس)در دو سمت راست وچپ خط میانیرئال بازی خواهند کرد.

لوکاس واسکز درغیاب بیل درسمت راست خط هجومی بکار گرفته می شود و بنزما و رونالدو نیز ، دو مهاجمی دراین بازی خواهند بود که دائما درطی بازی ها مدام جای خود را باهمدیگر تعویض خواهند کرد. این دومهاجم با جابجایی های زیاد،سبب ایجاد شکاف و بی نظمی در بین مدافعین مرکزی حریفان شده اند و از این طریق باعث شکوفایی واسکز دراین بین شده اند، زیرا درخیلی از دیدارهای رئال، مشاهده کرده ایم که واسکز از این جابحایی ها استفاده کرده و به عمق مدافعان حریف زده و ازاین طریق فرصت ها وموقعیت های فراوانی بدست آورده است، اما بعلت کم دقتی وعدم تمرکز،نتوانسته تاکنون ازاین شرایط مناسب،استفاده ی لازم را ببرد.. حرکات طولی مارسلو و کارواخال دراین بازی، همچون دیدارهای گذشته، فاز تهاجمی رئال مادرید را از کناره ها ،دوچندان می کند اما وجود دو وینگر سریع وتکنیکی زنبورها،یعنی دمبله و رویس، می تواند برای رئال دراین منطقه بسیار خطرناک باشند، زیرا این دو وینگر قادرند از فضای پشت این دو مدافع کناری وتهاجمی رئال، بخوبی استفاده کنند که زیدان می تواند با استفاده ی همزمان از کاسیمیرو  و کروس در بازی، پشت این دومدافع کناری خود را پوشش دهد و از خطرات آنها بکاهند.

 

i2rSejLZOXpx

هردو تیم درزمان ازدست دادن توپ به شکل 4-5-1درمی آیند تا بابرتری عددی درمیانه زمین،خط استراتژیک وحیاتی میانی را کنترل واداره کنند.

رویارویی دوتیم رئال مادرید و دورتموند در طول سال های اخیر را باهم مرور می کنیم.

جدال دو تیم رئال مادرید و دروتموند در ۶دیدار گذشته ی خود،بسیار نزدیک و برابر بوده است به شکلی که در این ۶ بازی اخیر،هردوتیم صاحب۲ پیروزی شده اند و در۲بازی، کارآنها به تساوی کشیده شده است که یکی ازاین تساوی در بازی رفت در ایدونا پارک، رقم خورده بود.قابل ذکر است که از این ۶ بازی، ۳ دیدار درسانتیاگو برنابئو بوده است که ۲بازی آن را رئال برنده شده است و یک بازی نیز به تساوی کشیده شده است.

کریس رونالدو بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید محسوب می شود و رائول گونزالس بیشترین بازی را برای این باشگاه تاریخی که در زبان اسپانیولی به معنی سلطنتی(در زبان عربی ملکی نامیده میشود) است ،درکارنامه ی خود دارد.

 

KfvmaQJptJRe

درآن سوی  زیگموند هلد مشهور ترین بازیکن دورتموند شمرده می شود که در اواخر دهه۶۰ و اوایل دهه۷۰به اتفاق بازیکنانی مانند امریش و لیبودا،درخط حمله ی رنبورها، مثلثی را تشکیل داده بودند که به مثلث مرگ معروف بود وهمین مثلث در اواخر دهه ۶۰ همراه با دورتموند، فاتح جام درجام اروپا شدند که آن جام اولین جام اروپایی برای زنبورها بود.

 

  آمار و ارقام مربوط  دو تیم در رقابت های این فصل اروپایی را به اتفاق می خوانیم.

 

 رئال مادرید در ۵بازی آخر اروپایی خود حداقل ۲ گل زده است.

 دورتموند ۳ بازی آخر خود در لیگ قهرمانان راباپیروزی پشت سرگذاشته است.

 زنبورها در ۳دیدار آخر خود در رقابت های اروپایی ،درهردو نیمه اول و نیمه دوم پیروز زمین بوده اند.امیدوارم دیداری جذاب وزیبا وسراسر تهاجمی را ازاین دوتیم ،پرمهره که هردو سابقه ی قهرمانی دراین رقابت ها را یدک می کشند،شاهد باشیم.شاد وسربلند باشید.

 

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8g7o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 توخل:اوبامیانگ مقابل رئال بهترین بازی را ارائه می دهد