تاریخ انتشار: 1396/09/01 13:38
کد خبر: 172678

تاکتیک برانکو با ضعف محسن مسلمان عقیم ماند

بازی پرسپولیس و پدیده برخلاف آنچه انتظار می‌رفت چندان زیبا از آب در نیامد. جدالی با تعداد موقعیت‌های گل اندک که تقریبا سهم پدیده از این میزان موقعیت‌ها صفر بود.
تاکتیک برانکو با ضعف محسن مسلمان عقیم ماند

پدیده که در چهار هفته اخیر تنها دو امتیاز کسب کرده بود برای گرفتن حداقل امتیاز وارد زمین شده بود و نیم‌نگاهی نیز به دروازه پرسپولیس داشت. این تیم موفق شد ورژنی از بازی دفاعی منطقی را در مقابل پرسپولیس به نمایش بگذارد.

بدشانسی پرسپولیس در دقیقه شش بازی باعث شد تا این تیم تکنیکی‌ترین بازیکنش را در همان ابتدای بازی از دست بدهد. بشار رسن که می‌توانست در مقابل تیمی با تاکتیک پدیده به کمک پرسپولیس بیاید خیلی زود مصدوم شد تا جای خود را به مسلمانی بدهد که اغلب تحت پرسینگ حریف تبدیل به یک بازیکن معمولی می‌شود. پدیده با یک پرسینگ با برنامه از جلوی زمین بارها هافبک‌های میانی پرسپولیس را از جریان بازی خارج کرد. نوع پرسینگ از جلوی پدیده به گونه‌ای بود که خواه‌ناخواه مدافعان پرسپولیس را مجبور می‌ساخت تا توپ را یا به کناره‌ها برده و یا مستقیم با ارسال‌های بلند به مهاجمان برسانند. با رفتن توپ به کناره‌ها بازیکنان پدیده به خوبی فضاهای کنار را بسته و با هجوم روی بازیکن صاحب توپ او را مجبور به دادن پاس‌های رو به عقب می‌کردند.

تاکتیک پدیده زمانی به بار می‌نشست که این تیم بتواند در خلق ضدحملات نیز موفق عمل کند. اما مهاجمان پدیده نیز کاملا تحت کنترل مدافعان و هافبک‌های دفاعی پرسپولیس بودند. هر چند امروز پرسپولیس امروز گل نزد اما این تیم در فاز دفاعی و در حین از دست دادن توپ به روزهای خوب فصل پیش خود از این نظر بازگشته بود و همین موضوع باعث شد که پدیده نتواند چندان روی دروازه پرسپولیس خطرساز شود.

برانکو وقتی پرسینگ شدید پدیده را دید و وقتی که در ابتدای نیمه دوم مالکیت و کنترل توپ به دست پدیده افتاد اقدام افزودن نفرات خط میانی‌اش کرد تا بتواند بهتر از قبل توپ را تحت کنترل بگیرد. تعویض نعمتی به جای منشا اگرچه در ظاهر تعویضی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد اما در راستای پس گرفتن مالکیت توپ از پدیده و سپس امکان رساندن توپ به مهاجمان بود. پس از این تعویض جریان بازی تقریبا یک طرفه شد و این پرسپولیس بود که با در اختیار داشتن توپ سعی در خلق موقعیت داشت. پس از بیرون رفتن منشا، برانکو نعمتی و امیری را مامور نفوذ از کانال‌های کناری کرد و مسلمان را به پست مورد علاقه‌اش در میانه میدان برگرداند اما این تاکتیک پرسپولیس نیز به دلیل بازی ضعیف مسلمان و عدم توانایی او در فرستادن توپ به فضاهای خالی در کناره‌ها عقیم ماند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bwa8d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمار بد شاگردان برانکو در خانه