تاریخ انتشار: 1396/02/04 09:54
کد خبر: 215099

ربیع‌خواه: یلدا زودتر به‌دنیا می‌آمد در جشن قهرمانی پرسپولیس بود/ با دختر حسین ماهینی برای جشن سال آینده تمرین کردم

ربیع‌خواه: یلدا زودتر به‌دنیا می‌آمد در جشن قهرمانی پرسپولیس بود/ با دختر حسین ماهینی برای جشن سال آینده تمرین کردم

تولد دخترش و مصادف شدن آن با جشن قهرمانی او را در شرایطی از خوشحالی قرار داده که می‌گوید در مورد آن نمی‌تواند صحبتی کند. با این حال خوشحال است و می‌گوید خوشحال تر می‌شد که دخترش یلدا هم در جشن قهرمانی پرسپولیس حضور می‌یافت هرچند که وعده این اتفاق را به لیگ هفدهم موکول کرده که همه او را در سکوی قهرمانی در ورزشگاه آزادی خواهند دید. گفت‌و‌گوی مفصلی با محسن ربیع‌خواه، مدافعی که به قول خودش فشار و انتقاد زیادی را چه به جا و چه بیجا تحمل کرده ترتیب دادیم که در ذیل از حضورتان می‌گذرد.
 
بابت تولد دخترت تبریک می‌گوییم...
ممنون از لطف شما و همه کسانی که طی این مدت تولد دخترم را به طرق مختلف تبریک گفتند.
 
این روزها حسابی سرکیف هستی، قهرمانی پرسپولیس و روزهای شیرین پدر شدن...
دقیقا همین طور است و خدا را شکر! این که تیم محبوبت قهرمان شود و در فاصله یکی، دو روز از آن پدر شوی معلوم است که آدم را سر کیف می‌آورد. توام شدن تولد سالم و سلامت دخترم با قهرمانی پرسپولیس واقعا خوشحال‌کننده است. آنقدر خوشحالم که نمی‌دانم بابت این همه خوشی چه بگویم.
 
قبول داری این خوشی اگر هنگام تولد دخترت در کنار خانواده بودی لذتی دوچندان داشت. بابت این مساله ناراحت نیستی؟
قطعا هرکسی دوست دارد لحظه تولد فرزندش در کنار خانواده باشد اما یلدا وقتی به دنیا آمد دو روز بود در اردوی عمان بودیم. البته یلدا خانم یک روز زودتر به دنیا آمد.
 
چه کسی خبر تولد فرزندت را به تو داد؟
برادرم! روزی که یلدا به دنیا آمد هرچه با همسرم تماس گرفتم جواب نداد و بابت این موضوع خیلی نگران شده بودم. در این شرایط قرار داشتم که برادرم به من زنگ زد و وقتی دلیل تماسش را جویا شدم خبر داد که در بیمارستان هستند و همسرم در اتاق عمل است. بعد از آن هم که تماس گرفت و خبر خوش پدر شدن و تولد دخترم را به من داد که آن موقع نمی‌دانستم از خوشحالی چه کنم و بچه‌ها بعد از شنیدن این خبر همه به من تبریک گفتند. از همه ارکان تیم بابت پست‌های محبت‌آمیزشان در فضای مجازی بابت تولد یلدا هم تشکر می‌کنم.
 
اسم قشنگی هم برای دخترت انتخاب کردی؛ یلدا! این اسم انتخاب خودت بود یا همسرت؟
این انتخاب با مشورت و هماهنگی همسرم بود و بعد از بررسی اسم‌های زیادی که وجود داشت برای دخترمان اسم یلدا را انتخاب کردیم که با دیدن عکس‌هایش می‌بینم حسابی برازنده اوست.
 
در روز قهرمانی پرسپولیس بازیکنانی که صاحب فرزند بودند با آنها روی سکوی قهرمانی آمدند. آنجا به خودت نگفتی که ای کاش یلدا زودتر به دنیا می‌آمد؟
مگر می‌شود این را به خودم نگفته باشم. من هم دوست داشتم دخترم آنجا بود اما به نظرم اگر یکی، دو ماه قبل هم به دنیا می‌آمد آنقدر کوچک بود که حضورش در جشن قهرمانی خیلی سخت می‌شد اما شک نکنید سال دیگر قطعا او را خواهم آورد.
 
اما اگر دخترت زودتر به دنیا می‌آمد شرایطی مثل حسین ماهینی پیدا می‌کردی که دختر کوچکش را آورده بود. ماهینی هم در گیرودار بالا بردن کاپ قهرمانی حسابی از بودن تو استفاده کرد و دخترش را بغل تو داده بود و یک تمرین خوب هم آنجا برای بچه داری انجام دادی؟
(خنده) حسین می‌خواست کاپ قهرمانی را بالا ببرد و آنجا بود که دخترش را به من داد تا بتواند در جشن قهرمانی به خوبی حاضر شود. دقیقا حرف شما درست است آنجا تمرین خوبی برای بچه داری کردم و البته یک تجربه دیگر هم به دست آوردم.
 

 

چه تجربه‌ای؟
با دختر حسین ماهینی برای سال آینده تمرین حضور یلدا در جشن قهرمانی را انجام دادم و ان شاء ا... سال دیگر همه او را در آزادی خواهند دید.

 


 
از جشن قهرمانی گفتیم. چطور بود؟
جشن خوبی بود و به نظر من به بهترین شکل برگزار شد. واقعا جای تشکر دارد که این جشن را برای پرسپولیس گرفتند چون به بهترین شکل انجام شد و فکر می‌کنم همه از آن لذت بردند.
 
اما نیامدن فرزند مرحوم هادی نوروزی حسابی این قهرمانی و جشن برگزار شده را تحت الشعاع خود قرار داد و خیلی انتقاد را در پی داشت؟
باور می‌کنید خودمان هم نفهمیدیم چه اتفاقی افتاد. هم باشگاه و هم بچه‌ها تلاش خودشان را کردند که هانی در مراسم باشد و باشگاه هم از او و خانواده اش دعوت به عمل آورد اما نمی‌دانم کدام ارگان بود که اجازه نداد هانی و همراهانش روی سکو بیایند. من ریز جریان را نمی‌دانم ولی فقط بگویم همه بچه‌ها تلاش کردند که هانی یبایید اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. با نیامدن هانی خیلی ناراحت شدیم اما دوست داریم بعد از برگشتن که ان شاء ا... با چاشنی شکست الهلال باشد در کپورچال جشن بگیریم و از دل آنها در بیاوریم.
 
برای مان از فصل سخت پرسپولیس بگو که در نهایت با قهرمانی به پایان رسید؟
همه می‌دانند امسال سال سختی بود برای همه ما چه از نظر تمرینات و چه از نظر فشردگی بازی‌ها به خصوص نیم فصل دوم که هم آسیا و هم لیگ را داشتیم کار دشوار بود. تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم اما ثمره آن شیرین بود و توانستیم جام قهرمانی را بالای سر ببریم و سه هفته زودتر رتبه نخست را کسب کنیم. خدا را شکر قهرمان شدیم و این فشار از طریق قهرمانی از روی دوش ما برداشته ‌شد و خدا را شکر به این مهم دست پیدا کردیم.
 
روی خودت هم این فصل که از ابتدا که به پرسپولیس آمدی و در تیم به میدان رفتی کم فشار نبود؟
بله فشار روی من زیاد بود اما تحمل کردم. خیلی انتقادها صورت می‌گرفت که برخی بجا و برخی هم بیجا بود اما هدفم این بود که بتوانم موفق باشم و این نخستین هدف من بود. می‌خواستم به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در خدمت تیم باشم که خدا را شکر فکر می‌کنم کاری که می‌خواستم انجام شد و توانستم اعتماد برانکو و کادرفنی را جلب نمایم. خوشحالم که تلاش‌هایم در کنار دیگر بچه‌های تیم که همه از جان و دل مایه گذاشتند در نهایت با بالا بردن جام و قهرمانی توام شد.
 
 
رفتن رامین رضاییان و بازی خوب صادق محرمی باعث شد که مدام حسین ماهینی جا عوض کند و جای تو را در سمت چپ بگیرد. مساله ای که به نظرم خیلی به ضرر تو برای بازی کردن در ترکیب اصلی شد؟
اصلا این طور نبود که شما گفتید. ما دوست داشتیم رامین هم باشد و می‌خواستیم با جمعی که شروع کردیم کار را تمام کنیم که نشد و در این بین جای احمد و امید هم خالی بود. شرایط به هرحال به این صورت پیش رفت و جدا شدند. در مورد حسین هم که می‌گویید او را جای من می‌آوردند هم باید بگویم مهم رسیدن به هدف‌مان یعنی قهرمانی و برنده شدن در بازی‌ها بود و اینکه چه کسی کجاست و کجا بازی کند اصلا مهم نبود. دیدید که با این روحیه و این تفکر بچه‌ها با تمام تلاش خود کار را پیش بردند و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر بردیم.
 
این روزها حرف از آوردن مدافع آخر در پرسپولیس زیاد مطرح است چون گویا می‌خواهند با آوردن محمد انصاری به منطقه چپ دفاعی و جایی که تو بازی می‌کنی آن را تقویت کنند. واقعا تو که در بیشتر دقایق بازی‌های پرسپولیس در میدان بودی اینقدر عملکردت ضعیف بود که چنین تصمیمی گرفته‌اند؟
اینکه چه بازیکنی خواهند گرفت و چه فردی به پرسپولیس اضافه خواهد شد در حیطه وظایف من نیست که بخواهم در مورد آن صحبت کنم و همان طور که گفتم در پرسپولیس که طعم شیرین قهرمانی را چشید این مسایل که چه کسی بازی کند و کجا بازی کند اصلا مهم نیست. امیدوارم که هر بازیکنی که به تیم اضافه می‌شود به تیم کمک کند تا فصل موفقی را دوباره تجربه کنیم چون مهم کمک کردن به پرسپولیس است.
 
در مسیر قهرمانی پرسپولیس همه یک اسم رمز برای کسب این عنوان داشتند. اسم رمز تو چیست؟
اسم رمز همه ما در این فصل «همبستگی» بود که دیدید به بهترین شکل بین تماشاگران و بازیکنان، بازیکنان با کادرفنی، کادرفنی با مدیریت و دیگر ارکان تیم حتی تدارکات، کادرپزشکی و ماساژورها دیده شد. چون همه ما همقسم شده بودیم که قهرمان شویم و همه در این قهرمانی دخیل هستند. اگر یک تکه از این پازل می‌لنگید قهرمانی ما قطعا اتفاق نمی‌افتاد.
 
و در آخر از بازی سخت و سرنوشت ساز مقابل الهلال بگو که حسابی تیم از نظر بازیکن با مشکل مواجه است چون سیدجلال و سروش نیستند و گفته شد محمد انصاری هم به این بازی نخواهد رسید!
همانطور که گفتید بازی سختی داریم و نبودن چند مهره اصلی تیم قطعا کار را برابر تیم قدرتمند الهلال سخت تر خواهد کرد. با این حال ما نشان داده ایم که مرد روزهای سخت هستیم و تحمل این سختی و کسب عنوان قهرمانی نشان دهنده این است که پرسپولیس برای برخورد با سختی‌ها ساخته شده است. بازیکنان جانشین پرسپولیس نیز همه با کیفیت هستند و به امید خدا در این بازی که کلید صعودمان از آسیاست سربلند بیرون بیاییم و با حمایت و دعای همه هواداران سربلند به ایران برگردیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48nz7m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو گزینه بهتر از ربیع خواه را نیمکت نشین کرد
اختصاصی/ چرا پرفسور به شهاب اعتماد نمی کند؟