تاریخ انتشار: 1395/11/06 20:20
در گفت و گو با مهرداد جمشیدی مطرح شد؛
کد خبر: 233496

وودبال، ورزش نوپا در مسیر افتخار آفرینی

ورزش وودبال روند رو به رشد خود را به سرعت طی می‌کند و با این که مدت زمان کوتاهی از عمر آن در ایران نمی‌گذرد، توانسته به نتایج در خور شایانی دست یابد.
وودبال، ورزش نوپا در مسیر افتخار آفرینی

به گزارش فرتاک ورزشی، یکی از فعالان این رشته ورزشی که در گلف هم دستی بر آتش دارد، مهرداد جمشیدی می‌باشد اهل استان فارس و شهرستان اقلید که از سن 15 سالگی تا کنون به ورزش گلف و در ادامه به وودبال پرداخته است.وی مدیر تیم‌های ملی، مدیر فنی، مدرس داوری و مربیگری در ورزش وودبال را در سوابق ورزشی خود دارد و در حال حاضر نیز دبیر انجمن وودبال کشور می‌باشد که در خصوص ابتدا از تاریخچه ورود این ورزش به کشورمان اظهار داشت: وودبال از سال ۱۹۹۰ توسط مینگ هوئی ونگ ابداع شد واز سال ۱۹۹۵ فدراسیون جهانی آن در تایوان توسط مبتکر آن راه اندازی شد.ضمنااین رشته زیبا و مفرح از سال ۱۳۸۸ با برگزاری یک دوره کارگاه با حضور مدرس بین المللی این رشته از فدراسیون جهانی در ایران پایه گذاری شد و تا کنون پیشرفت‌های چشمگیری در ایران از این رشته شاهد بوده ایم.

جمشیدی افزود: در حال حاضر ۱۲ استان آشرقی، گیلان، گلستان، کرمان، کرمانشاه، فارس، سمنان، خراسان جنوبی، تهران، قم، همدان و چهارمحال بختیاری  در ایران فعالیت خود را در ورزش وودبال آغاز کرده وهمچنین استانهایی مانند فارس و کرمان موفق به ساخت ادوات و تجهیزات استاندارداین رشته شده اند. البته بانوان و آقایانی از استانهایی مانند: فارس، گیلان،سمنان و گلستان تیم ملی این رشته رو تشکیل می‌دهند.

دبیر انجمن وودبال در مورد چگونگی برگزاری مسابقات داخلی این ورزش در کشور تایید کرد:در حال حاضر مسابقات داخلی در سطح قهرمانی کشور و به صورت استانی برگزار می‌شود و امیدواریم در سال آینده بتوانیم لیگ باشگاههای کشوری این رشته را در دوبخش آقایان و بانوان راه اندازی کنیم.

جمشیدی درخصوص رشته ورزشی وودبال در ایران گفت: وودبال را می توان به دو بخش ساحل و چمن تقسیم کرد.دربخش چمن اوایل سالجاری در مسابقات کره جنوبی شرکت کرده ایم و موفق شدیم به مقام پنجم تیمی و طلای انفرادی را کسب کنیم و مجوز جهانی اولین مسابقات بین المللی وودبال ساحلی را دریافت کنیم.

مربی تیم ملی افزود:این رشته قابلیت همگانی بسیاری دارد و می‌تواند به سرعت در میان خانواده‌های ایرانی رشد پیدا کند چرا که انجام آن در سطح مقدماتی و عمومی بسیار راحت و آسان می‌باشد.وی در پاسخ به این سوال وضعیت ایران در مسابقات آسیایی و جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟گفت: کشورمان علیرغم نو پا بودن در این رشته پیشرفت‌های چشمگیری را در این رشته داشته به نحوی که تا سال گذشته کرسی نایب رئیسی فدراسیون آسیایی و همچنین مسئولیت توسعه این رشته در خاور میانه به عهده ایران بوده است.از نظر رنکینگ دو مدال طلای فنی ترین بازیکنان را یک بار در مسابقات آسیایی ۲۰۱۲ مالزی توسط  داود آشتیانی و یک بار هم سال گذشته توسط خانم بهناز قدس در مسابقات جهانی کره جنوبی به گردن آویخته است. همچنین مدال برنز مسابقات اپن بین المللی تایوان توسط اینجانب در سال ۲۰۱۳ و در سال گذشته نیز توسط تیم دبل بانوان به گردن آویخته شد و تیم آقایان موفق به دریافت جایگاه پنجمی مسابقات جهانی این رشته از بین ۲۰ کشور شرکت کننده و البته مطرح این رشته شدند.

وی در خصوص مشکل اسپانسر برای این رشته ورزشی عنوان کرد: ورزشی در ایران داریم که مشکل اسپانسر نداشته باشد! ما نیازمند آن هستیم که در بخش خصوصی توجه جدی به ورزش وودبال داشته باشند.وودبال از بهترین شاخص هایی که دارد ، می تواند با کمترین هزینه ممکن برای بخش خصوصی خروج تبلیغات خیلی خوبی را داشته باشد اما متاسفانه توجهی به این موضوع و رونق بخش های اقتصادی نمی شود.

جمشیدی تاکیدکرد: من فکر می کنم شهرداری ها باید به ما توجه ویژه تری داشته باشند. شهرداری با توجه به این که زمین های که در اختیار دارد می تواند هم به ورزش کمک کند هم استفاده درستی از این فضاها داشته باشد. فضای سبز شهری  برای آموزش رایگان و همگانی کردن ورزش جهت استفاده خانواده ها مناسب است و طبیعتا بعد از آن بخش خصوصی و اسپانسرها هم بهتر در کنار ورزش قرار می گیرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/459y8q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عزت اللهی: هفته آینده تیم جدیدم را معرفی می کنم