تاریخ انتشار: 1403/03/14 16:31
کد خبر: 1276587

گلم به مس آفساید بود ؛ مدافع گلزن قرمزها هم اعتراف کرد | پاسخ تند ستاره پرسپولیس به حملات استقلالی‌ها!

مدافع گرجی پرسپولیس تایید می‌کند که گلش به مس رفسنجان در شرایط آفساید به ثمر رسیده اما همچنان قرمزها را شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی می‌داند.
گلم به مس آفساید بود ؛ مدافع گلزن قرمزها هم اعتراف کرد | پاسخ تند ستاره پرسپولیس به حملات استقلالی‌ها!

عملکرد پرسپولیس در دیدار مقابل مس رفسنجان به شکلی بود که به نظر می‌رسید رویای این تیم برای کسب عنوان قهرمانی و تکرار موفقیت سال قبل سرانجام شیرینی نخواهد داشت و این تیم حتی در آخرین مسابقه خود قادر به خلق موقعیت‌های چندان مهم و بزرگی نبود. اما یک بار دیگر گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی و ارزشمند پرسپولیس، به داد آنها رسید و این بازیکن متعهد و آماده با یک ضربه سر تماشایی در دقایق پایانی موفق شد تک گل برتری‌بخش پرسپولیس را به ثمر برساند.

جالب اینجاست تنها بعد از دو فصل حضور در ایران و البته بازی کردن به عنوان یک مدافع در ترکیب پرسپولیس، گولسیانی با ۱۶ گل و در کنار آلن ویتل، تبدیل به بهترین گلزن خارجی تاریخ این باشگاه شده که این نیز در کنار عملکرد درخشان در خط دفاعی، دستاورد بزرگ و مهمی به‌شمار می‌آید.

فراموش نکنید در روزهای ابتدایی فصل و بعد از انتقال محمدحسین کنعانی‌زادگان به پرسپولیس، این ستاره گرجستانی تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شده بود و حتی اخباری در مورد احتمال جدایی او و انتقال به تیم‌های رقیب نیز به گوش می‌رسید. اما مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی در اوایل فصل باعث شد گئورگی دوباره به ترکیب ثابت بازگشته و در ادامه فصل شاید بهترین بازیکن این تیم لقب بگیرد.

به ثمر رساندن گل‌های مهم و تاثیرگذار در کنار عملکرد درخشان در خط دفاعی، حالا او را تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس کرده. فراموش نکنیم به ثمر رساندن گل‌های مهم قهرمانی خاطره‌ای است که تا سال‌های سال در ذهن هواداران این تیم باقی خواهد ماند.

بازیکنانی مانند ابراهیم اسدی یا سپهر حیدری از محبوبیت بالایی در بین هواداران پرسپولیس برخوردار هستند و حالا گولسیانی نیز به این جمع اضافه شده. ستاره گرجستانی قرمزپوشان بلافاصله بعد از اتمام لیگ برتر ایران را به مقصد اتریش ترک کرد تا به زودی خود را برای حضور در اردوی تیم ملی گرجستان برای رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ آماده کند. تلاش ما برای مصاحبه با گولسیانی امروز ظهر جواب داد و او برای دقایقی و به صورت آنلاین پاسخ‌گوی سوالات ما بود.

ستاره خوش اخلاق و محجوب که البته هنگام دفاع از مواضع و نام پرسپولیس، حتی حالت چهره و صورتش نیز تغییر می‌کند و با نهایت تعهد و استحکام پاسخ سوالات را می‌دهد. گولسیانی بارها ثابت کرده برای دفاع از حق پرسپولیس، حتی لحظه‌ای پا پس نمی‌کشد و جالب اینجاست حتی در زمان مصاحبه نیز انگار تصور می‌شد او لباس پرسپولیس را به تن کرده است.

بازیکنی متعهد که در روزهای نیمکت‌نشینی نیز شرایط را برای کادر فنی و تیم خود دشوار نساخت و حالا بعد از این گلزنی در روز پایانی فصل و البته سابقه باز کردن دروازه استقلال و سپاهان، بی‌تردید تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس نوین شده است.

- خیلی خوشحالم که هواداران پرسپولیس را خوشحال کردم

- در مقابل مس حتی نزدیک به روزهای خوب خود هم نبودیم

-صادقانه بگویم، فکر کردیم قهرمانی را از دست‌ دادیم

- اوسمار به من گفت برو و به خط حمله کمک کن

- اعتراف ستاره گرجستانی: بله، آفساید بود

- تا وی‌ای‌آر نیاید، این مشکلات در ایران وجود دارد

- قطعا روی من پنالتی شد و داور خطا نگرفت

- اصلا حرف استقلالی‌ها را قبول ندارم، رفتارتان درست نیست

- برخی مشکلات من با پرسپولیس هنوز حل نشده

- نمی‌دانم می‌مانم یا نه، اما با جان و دل برای پرسپولیس بازی می‌کنم

سلام گئورگی، خیلی خوشحالم که این افتخار رو دارم که دوباره باهات صحبت کنم، چقدر سرحال به نظر می‌رسی، انگار این قهرمانی خیلی برات ارزشمند بوده و حالا هم که یورو ۲۰۲۴. تو یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس را به ثمر رسوندی و تبدیل به قهرمان و ستاره محبوب هواداران پرسپولیس شدی، احساس خودت در مورد این گلزنی و اون لحظه باشکوه بگو؟

سلام آریا، منم خیلی خوشحالم که دوباره با هم حرف می‌زنیم، آره، خیلی سرحال و خوشحال هستم. زدن این گل برای من افتخار بزرگی بود، خوشحالم که توانستم گل قهرمانی پرسپولیس را به ثمر برسونم. این دومین فصل حضور من در پرسپولیس هست و من به خودم افتخار می‌کنم که تونستم تا جایی که ممکن بود به پرسپولیس کمک کنم. بله گل بسیار مهمی به ثمر رسوندم و خیلی خوشحالم که تونستم هواداران پرسپولیس را خوشحال کنم و ما در نهایت به عنوان قهرمانی فصل دست یافتیم.

پرسپولیس در آخرین مسابقه فصل در مقابل مس، بازی رو خوب شروع نکرد و به نظر می‌رسید بازیکنان استرس زیادی داشته و از تمرکز کافی برخوردار نیستند. در واقع انگار از نتیجه بازی استقلال خبر داشتید و همین باعث شد اون تیم همیشگی نباشید. چرا پرسپولیس نتونست در بازی مقابل مس عملکرد سابق خودش رو تکرار کنه؟

آره، باید اعتراف کنم تو درست میگی، این بهترین عملکرد ما در طول فصل نبود و حتی ما نتوانستیم نزدیک به روزهای خوب و درخشان خودمون بازی کنیم. طبیعتاً و قطعاً استرس و فشار بسیار بالایی روی بازیکنان تیم بود و شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که ما در طول ۹۰ دقیقه فشار زیادی رو در زمین تجربه کردیم. حتی به جایی رسیده بودیم که دیگه پذیرفته بودیم عنوان قهرمانی رو از دست دادیم و نمی‌تونیم در بازی آخر به پیروزی برسیم. ما البته در طول این مسابقه نیز مثل بازی‌های قبلی بسیار هجومی بازی کردیم و تلاش کردیم در تمام طول ۹۰ دقیقه روی دروازه حریف حمله کنیم، اما ما فرصت‌های زیادی رو از دست دادیم و البته بازیکنان نیز اشتباهات فردی زیادی داشتند. اما به هر حال همه چیز تمام شد و ما در دقایق پایانی به گل رسیدیم و توانستیم عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.

تو حالا با زدن ۱۶ گل تبدیل به بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس شدی، آیا روزی که به این باشگاه به عنوان یک مدافع ملحق شدی، فکر می‌کردی به چنین دستاورد بزرگی برسی؟

صادقانه خودم هم نمی‌دونستم رکورد گل‌زنی من در پرسپولیس چقدر است و این موضوع را بعد از اتمام مسابقه و از طریق رسانه‌ها شنیدم. اما به هر حال من افتخار می‌کنم که به این دستاورد رسیدم و خیلی خوشحالم که بعد از دو فصل توانستم به عنوان بهترین گلزن تاریخ خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس را از آن خود کنم. این رکورد برای من و در دوران ورزشی‌ام افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

در نیمه دوم بازی آخر و به‌خصوص در دقایق پایانی، به صورت دائم در محوطه جریمه مس حضور داشتی، این دستور اوسمار بود یا خودت تصمیم گرفتی که بری و به خط حمله کمک کنی؟

بله دقیقا، این دستور مستقیم خود اوسمار بود و من به خواسته او از دقیقه ۸۰ به جمع مهاجمان پرسپولیس اضافه شدم و در تمامی حملات تیم شرکت می‌کردم. اوسمار به این جمع‌بندی رسید به من اجازه بدهد به فاز هجومی تیم اضافه شوم و البته این تصمیم پر ریسکی هم بود که به نظر من هم درست بود. ما اگر به گل نمی‌رسیدیم شانس بزرگی را برای کسب عنوان قهرمانی و موفقیت از دست داده بودیم، زیرا تا هفته آخر در صدر جدول قرار داشتیم. البته در صحنه گل، همه چیز از روی ارسال کرنر و توپ برگشتی آغاز شد و من همیشه در چنین لحظاتی در محوطه جریمه حریف حضور دارم تا بتوانم با سرزنی دروازه را باز کنم.

اگر ممکن است در مورد لحظه جنجالی بازی صحبت کنیم. اغلب کارشناسان داوری معتقدند گل تو در موقعیت آفساید به ثمر رسیده، خودت وقتی صحنه رو دیدی چنین احساسی داشتی و آیا فکر می‌کنی گل پرسپولیس آفساید بود؟

از آن زاویه‌ای که دوربین تلویزیونی نشان داد، به نظر منطقی باشد که بگوییم من در آن لحظه در شرایط آفساید قرار داشتم، اما متاسفانه در ایران و در لیگ برتر، یک سیستم روشن و واضح در مورد تکنولوژی‌های ویدیویی و var نداریم و قادر نیستیم تمامی لحظات مهم بازی را آنالیز کنیم.

اما همانطور که من در طول بازی نیز تصور می‌کردم برخورد دروازه‌بان مس با من قطعاً پنالتی بود و او ضربه محکمی به صورت من زد. بعدها نیز شنیدم که بسیاری از کارشناسان گفتند که این صحنه پنالتی بوده و حتی او در یک موقعیت دیگر نیز باید با کارت قرمز مواجه می‌شده است. ولی به هر حال این مشکل در فوتبال ایران وجود دارد و بدون حضور وی ای آر تصمیم گیری برای داوران نیز بسیار سخت خواهد بود.

اما مطمئنم دو دقیقه قبل از اینکه به گل برسیم، یک پنالتی بسیار واضح و روشن روی من رخ داد، اما داور تصمیم گرفت از این صحنه عبور کند و برای پرسپولیس پنالتی نگرفت. به‌خاطر نبود سیستم تکنولوژی ویدیویی، همیشه در فوتبال ایران صحنه‌های جنجالی زیادی وجود دارد و به همین علت بحث و درگیری در مورد چنین اتفاقاتی هیچ وقت در ایران به پایان نخواهد رسید. اما به هر حال من مطمئن هستم که یک پنالتی نیز به سود پرسپولیس اعلام نشد و خطای دروازه‌بان مس روی من قطعاً پنالتی بود.

بازیکنان و کادر فنی استقلال در پایان بازی تاکید داشتند قهرمانی حق آنها بوده و پرسپولیس با ناعدالتی به این موفقیت دست یافته. آیا دوست داری به عنوان بازیکن مهم و باتجربه رختکن پرسپولیس، در این رابطه صحبت کنی؟

(گئورگی در این لحظه برافروخته شد). حتی آفساید بودن گل من نیز به این معنا نیست که ما شایسته کسب عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر نبودیم. من اصلا نمی‌توانم برخی نظرات و کامنت‌های چند بازیکن حریف و سرمربی آنها را بپذیرم و اصلاً چنین چیزهایی‌ را قبول کنم. آنها تصور می‌کنند بیشتر از ما لایق کسب عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر بودند و من اصلا چنین چیزی را قبول ندارم. آنها معتقدند افرادی خارج از فوتبال مانند داوران یا فدراسیون به ما کمک می‌کنند که این اصلاً حقیقت ندارد و چنین حرف‌هایی عادلانه و درست نیست.

تو در طی دو فصل حضور در پرسپولیس، دو بار مقابل استقلال و دو بار مقابل سپاهان موفق به گلزنی شدی و حالا هم گل قهرمانی این تیم رو به ثمر رسوندی، چطور یک مدافع می‌تونه انقدر در بازی‌های بزرگ به تیمش کمک کنه؟ راز موفقیت تو چیه؟ خودت می‌دونی که این باعث می‌شه خیلی بین هواداران محبوب بشی.

وقتی شما با تمام توان، انرژی و احساس خود در زمین حاضر شده و با جان و دل برای تیم خود بازی می‌کنید، خب طبیعتاً ممکن است که چنین لحظات درخشان و شیرینی نیز برای شما رخ بدهد. من با تمام وجود برای پرسپولیس در این دو فصل بازی کردم و خیلی خوشحالم که علاوه بر تلاش برای انجام وظایف دفاعی خود، توانستم با به ثمر رساندن گل‌های مهم، در کسب نتایج خوب و کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر در این تیم سهیم باشم. این باعث افتخار و خوشحالی من است و حالا با افتخار می‌گویم که توانستم هواداران پرسپولیس را خوشحال کنم.

در اواسط فصل به نظر مشکلاتی بین تو و مدیریت باشگاه وجود داشت و حتی تو بعد از دیدار با الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا، نامه‌ای گلایه‌آمیز نسبت به رفتار باشگاه در صفحه خود منتشر کردی، آیا الان اون مسائل و اختلافات حل شده؟

یک باشگاه همانند یک سازمان و ارگان محسوب می‌شود و عجیب نیست که همیشه مشکلاتی نیز در بین اعضای یک خانواده و سازمان وجود داشته باشد. بله در اواسط فصل مشکلاتی بین من و باشگاه پیش آمد که برخی از آنها حل شده و برخی از آنها نیز هنوز به حالت قبل خود باقی مانده. اما به هر حال و به نظر من در فوتبال رخ دادن چنین اتفاقاتی در یک خانواده چیز عجیبی نیست.

قرارداد تو و پرسپولیس تمام شده و هواداران به شدت نگران جدایی‌ات هستند. تو همین حالا نیز آلردی یکی از بازیکنان مهم تاریخ پرسپولیس هستی و از محبوبیت بالایی برخورداری. آیا قراردادت رو تمدید می‌کنی؟

دوست دارم به شما و هواداران پرسپولیس بگویم که فضا و شرایط در رختکن پرسپولیس بین ما بازیکنان بسیار دوستانه و صمیمی است و ما ارتباط بسیار خوبی با هم داریم و به همین علت این برای من افتخار بزرگی است که بخشی از رختکن پرسپولیس باشم‌.

خیلی خوشحالم که با چنین بازیکنانی رابطه دوستانه و صمیمی دارم و همین می‌تواند یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در فصول اخیر باشد. البته قرارداد من با این باشگاه به پایان رسیده و هنوز مذاکره‌ای بین ما در مورد تمدید قرارداد صورت نگرفته است. به همین علت من نمی‌توانم به صورت دقیق در مورد برنامه آینده خود و فصل بعد با شما صحبت کنم و همه چیز در طی مرور زمان و در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد از طرف من به هواداران پرسپولیس سلام کنید و بگویید خیلی خوشحالم که باعث خوشحالی شما در روزهای اخیر شدم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/oqkblq

آخرین اخبار