تاریخ انتشار: 1395/10/26 22:15
پیش بازی سویا و رئال مادرید
کد خبر: 235671

سومین نبرد سمپائولی و زیدان در ده روز،آیاسویا روند صعودی رئال را متوقف می کند؟

دیدار رئال مادرید و سویا در لالیگا را باید یکی از مهم ترین بازی های این فصل این رقابت ها دانست که برای هر دو تیم وهم چنین بارسلونا دارای اهمیت می باشد.
 سومین نبرد سمپائولی و زیدان در ده روز،آیاسویا روند صعودی رئال را متوقف می کند؟

امشب و از ساعت 23:15 به وقت ایران، سومین بازی وتقابل متوالی رئال مادرید تیم صدر نشین وشکست ناپذیر لالیگا که با درایت زیدان مربی با انگیزه و با کلاس وجوان فرانسوی بخوبی هدایت می شود،در طی ۱۰روز گذشته روبروی تیم منظم ومنضبط وتاکتیکی و دونده ی سویا که به وسیله سمپائولی مربی صاحب سبک وخلاق و انرژیک آرژانتینی هدایت می شود ، خواهد ایستاد.

این دیدار در ورزشگاه خانگی سویا، سانچز پیسخوان و در چارچوب رقابت های لالیگای اسپانیا برگزار می شود. این دیدار یکی از بازی های بسیار سخت ودشوار رئال مادرید پس از دیدار با بارسا درنیوکمپ، خواهد بود و ممکن است رکورد ۴۰بازی بدون شکست آنها دراین دیدار شکسته شود تا به نوعی زیدان نتواند به رکورد۴۳بازی بدون شکست یوونتوس آلگری دست یابد.

دوندگی و پرس وحشتناک تیم سویا و دوئل های یک درمقابل یک و سرعت بازی آنها در لالیگا زبانزد خاص وعام است که همین امر شاگردان زیدان را با مشکل روبرو می کند و از سویی،انگیزه بازیکنان سویا برای جبران ناکامی خود در جام حذفی یا کوپا دل ری که بوسیله همین رئال نیز رقم خورده ،باعث می شود که کهکشانی ها را با چالشی جدی روبرو کنند، هرچند رئالی ها دراین روزها بلدوزر وار ، حریفان را یکی پس از دیگری از پیش و روی برمی دارند و تاکنون حریفی یارای مقابله با آنها را نداشته است.

uZq5SLZyfVd3

این نتایج خیره کننده رئال، زمانی اهمیت می یابد که زیدان برای استراحت دادن به بازیکنان کلیدی خود ، با نیمی از بازیکنان اصلی درچند دیدار اخیر به میدان رفته و پیروز شده است.البته سویا که در دو بازی رفت و برگشت کوپادل ری به مصاف رئال رفته بود، این بار برای جبران مافات و متوقف کردن شاگردان زیدان در لالیگا باتمام توان و قوا وارد بازی می شود،

سمپائولی برای این که تنور لالیگا را گرم نگهدارد و برای بازپس گیری رتبه دوم از بارسا وحتی می توان اینگونه عنوان کرد که سمپائولی نیز برای این که خدمتی به هموطنش مسی کرده باشد تا فاصله امتیازی سویا وبارسا را با رئال کم کند، درصدد شکست دادن زیدان وکهکشانی ها در بازی سومی است که درطی ۱۰روز گذشته ،برگزار می شود،تا توانایی های فنی خود را نیز به شکلی به رخ مدعیان نیز کشیده باشد.

بدون شک قرار گرفتن سویا در رده سوم لالیگا هیچگاه شانسی نبوده ونشان از توان تیمی و قدرتمند بودن این تیم ودانش و بار فنی بالایی که سمپائولی این مربی دائما در حال رفت وبرگشت در کنار خط طولی زمین،دارد می باشد.

از سویی دیگر زیزو و شاگردانش در همین راستا و تا به اینجای کار در ۴۰دیدار شکستی درکارنامه خود ندیده اند و دوست دارند در بازی مقابل سویا علاوه بر ادامه ی این روند، فاصله ی امتیازی خود با دیگر تیمها را همچنان حفظ کرده و با یک پیروزی دیگر خارج از خانه با دست پر به پایتخت برگردند.

TpItr6he1ZjD

راز موفقیت زیدان علاوه برنبوغ آن در کارمربیگری که پیشینه در دوران بازیگری او دارد،ارتباط خوب ومنطقی اش با کلیه ی بازیکنان و همچنین کم کردن فاصله بازیکنان درون زمین ونیمکت است.وازطرفی توان وقدرت دوندگی تیم را از خط جلویی را ،بالابرده است، به شکلی که میانگین و میزان دوندگی مهاجمین رئال مادرید تاحدود زیادی به اندازه بازیکنان خط میانی رسیده است و این انسجام تیمی را درسالهای اخیر کمتر دراین تیم مشاهده کرده بودیم.

دراین بازی زیدان با مدل 4-3-3وارد پیس خوان خواهد شد واز کیلور ناواس درون دروازه و راموس،واران،مارسلو ،کارواخال درخط دفاعی سود خواهد برد و از کاسیمیرو  بعنوان هافبک دفاعی صرف، جلوی خط دفاعی استفاده می کند، نقش این بازیکن دربازی امشب بسیار تعیین کننده خواهد بود زیرا او باید،حفره ی جلوی مدافعین میانی رئال را پر کند وآغاز کننده حملات تیم زیدان درنیمه خودی باشد.

w5AerFw3XHAX

کروس آلمانی درسمت چپ خط میانی بکار گرفته می شود ونقش تعادل وتوازن درفاز دفاعی وتهاجمی کهکشانی ها را ایفا خواهد کرد.تعویض بازی وعرض دادن به آن، و دقت پاس های این بهترین بازیکن سال آلمان درفوتبال جهان کم نظیر است، خصوصا او همواره بازی را از تنگناها خارج می کند و سوپاپ اطمینان خط میانی رئال مادرید نام دارد. او چنانچه بتواند خود را به پشت محوطه ی حریف برساند، می تواند بخوبی ازمهارت شوتزنی اش استفاده کند و نهایتا لوکا مودریچ کروات را درسمت متمایل به راست خط میانی رئال خواهیم دید. او طراح و بازیساز اصلی رئال مادرید است وموتور محرکه ومغز متفکر کهکشانی ها است.کار اصلی او بازیسازی وطراحی در زمین حریف است وپاس های او ،خط حمله تیم زیدان را درموقعیت مناسب گلزنی قرار می دهد. رد پای این بازیکن خلاق و خوشفکر و ریزنقش، در گلهای زده ی رئال مادرید را بخوبی می توان دربیشتر دیدارهای این تیم ،دید. کریم بنزما دراین دیدار بعنوان نوک هدف به بازی گرفته می شود،کسی که گل تساوی بخش بازی برگشت جام حذفی را در پیس خوان با آن همه زیبایی ،وارد دروازه ریکو دروازبان سویا کرده بود،بنزما با دوندگی های فراوان وجابه جایی ها زیاد نظم هرخط دفاعی رابهم می زند،او حتی تامیانه زمین نیز بر می گردد وکار بازیسازی را نیز انجام می دهد تا رونالدو و واسکز ازفضای ایجاد شده در میانه خط دفاعی حریف استفاده کنند.به همین دلیل زیدان دائما بنزما را بر موراتا ترجیح می دهد.

رونالدو پس از یک استراحت کوتاه مدت درسمت چپ خط حمله رئالی ها بازی خواهد کرد، او امید اول گلزنی،رئال و زیدان دربازی امشب است.کریس رونالدو با انگیزه ای مضاعف به دلیل دریافت لقب بهترین بازیکن جهان ،وارد زمین پیس خوان خواهد شد،تا دفاع شکننده ی سویا- حداقل در دوبازی گذشته مقابل کهکشانی-باعث شود که آنها  شب سختی را مقابل، رونالدو خواهند داشت.هرچند شرایط هربازی با دیداری دیگر بسیار متفاوت تر می تواند باشد.و نهایتا ، واسکز که در آکادمی رئال پرورش یافته است، بعنوان مهاجم سمت راست رئال به بازی گرفته می شود. یکی از ویژگی ها خاص او ،دوندگی های بی امان وفشار برخط دفاعی حریف و برگشت وکمک به خط میانی است. وهمین دوندگی وبرگشت به عقب، ونقش دفاعی واسکز سبب می شود که گاها رئال مادرید را بشکل 4-4-2نیز می بینیم.

4lO6uiqgq2H4

درآن طرف زمین سمپائولی و شاگردانش درتیم سویا با یک بازی کمتر در رده سوم جدول جای دارند، و بخوبی به این امر واقفند که برای پس گرفتن و رسیدن به رده دوم جدول در لالیگا باید بازی خانگی امشب خود مقابل رئال مادرید را با  پیروزی پشت سر بگذارند. و برای این دیدار اهمیت ویژه ای قائلند و نگه داشتن رده دومی آنها از اولویت خاصی،برخوردار است .زیرا بارسلونا با یک بازی بیشتر جای آنها را در جدول رقابت ها گرفته است و آنها را به رده سوم لالیگا رانده است و شاگردان سمپائولی، درصدد کسب مجدد آن، در بازی امشب هستند.

سمپائولی دراین دیدار ممکن است از دوسیستم 4-2-3-1و یا 3-4-3استفاده کند.اما احتمال زیادی می رود که او، از مدل دوم یعنی 3-4-3استفاده کند واز ریکو درون دروازه استفاده کند و سه مدافعش را با مرکادو ،رامی،و پاره خا،تشکیل دهد و انزونزی جلوی مدافعان استفاده کند و در جلوی او از سمیرنصری، فرانسوی تکنیکی و طراح استفاده کند واز  ماریانو بعنوان وینگر راست بهره ببرد و اسکادرو را بعنوان وینگر چپ به بازی بگیرد.وسه مهاجم سمپائولی را به ترتیب،ویتولو درسمت چپ خط حمله و واسکوئز درسمت راست خط تهاجمی، استفاده کند و در نهایت از یددر، در نوک هدف استفاده کند. 

دراین دیدار سمپائولی وسویا ازخدمات بازیکنانی چون: بنویت، کرون دلی ،کوریکو ،کوره آ،به علت مصدومیت محروم است،و از آن سوی نیز کهکشانی ها و زیدان ،نیز از په په،کونترائو، گرت بیل،خامس رودیگز و ایسکو به همان دلیل نمی تواند درترکیب تیمش استفاده کند.این دیدار مهم وحساس را هرناندز سوت خواهد زد که کار سخت ودشواری درپیش دارد،زیرا این روزها جامعه داوری اسپانیا را حواشی فراوانی دربر گرفته است.

این دوتیم در ۶دیدار اخیری که به مصاف هم رفته بودند،فقط ۳دیدار آن در لالیگا بوده است و یک دیدار آن نیز در سوپرکاپ اروپا برگزار شده بود و۲دیدار دیگر آن نیز در کوپا دل ری یا جام حذفی برگزار شده بود. که رئالی های مادریدی در۴دیدار پیروز بوده اند و یک بازی به تساوی کشیده شده است و سویا فقط یک بازی را به سود خود به پایان برده است.

امیدوارم شاهد دیداری جذاب وتماشایی و دیدنی باشیم تا کام تشنه فوتبالدوستان را با یک بازی زیبا وپرگل و باطراوت وشاداب، سیراب کند.

نویسنده:امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zw9ba

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توئیت جنجالی اسطوره رئال درحمایت مسی