تاریخ انتشار: 1395/12/25 22:02
پیش بازی موناکو و منچسترسیتی؛
کد خبر: 222695

آیا یک کام‌بک استثنایی دیگری در راه است؟

امشب تیمهای موناکو و منچسترسیتی که از دو مربی صاحب سبک ونو گرای فوتبال جهان برخوردارند و اندیشه ها و تفکرات کاملا تهاجمی را همواره در بازی آنها می توان بعینه مشاهده کرد ،در ورزشگاه لویی دوم،شهر شاهزاده نشین موناکو درجنوب فرانسه ومشرف به آب های نیلگون مدیترانه، به مصاف هم می روند ،تا یکی ازاین دوتیم باطراوت و شاداب، به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ،راه یابند.
آیا یک کام‌بک استثنایی دیگری در راه است؟

به گزارش فرتاک ورزشی، شاگردان لئوناردو ژاردیم  پس از مدت‌ها بازی تهاجمی که با گلزنی پی درپی آنها در بازی های داخلی واروپایی، همراه بوده است، هم اکنون ودراین دیدار، بیشتر از هردیداری ،نیاز به هنرنمایی در خط حمله خود دارند،تا آب رفته را به جوی برگردانند‌.

آنها که شکست درالاتحاد را با تلخی هرچه تمام تر چشیدند،اما ازطرفی، به همه نشان دادند که راه ومسیر گلزنی را بسیار خوب و عالی بلدند وآن را از بر،هستند. شناخت راه ورسم گلزنی، باعث شده که بهترین خط حمله اروپا، که به خط آتشین معروف است را در اختیار داشته باشند.شاهزاده های موناکو،مجموعه ای، مستعد واز ستاره‌هایی تشکیل شده اند  که بدون کمترین تردید، در آینده ی نزدیک ازآنها بسیار خواهیم شنید.از طرفی ژاردیم مربی کاربلد ومتبحر درکار حمله و بازی تهاجمی موناکو، به خوبی توانسته است که پروژه ی این باشگاه را، که یکبار نایب قهرمانی دراین رقابت ها را یدک می کشد را پیش ببرد.وامسال این باشگاه، علیرغم تیم مقتدری مانند پاری سن ژرمن، شانس اول قهرمانی‌ در لوشامپیونه بشمار می رود. واز سویی آنها نیز در فینال لیگ کاپ فرانسه حضور دارند،وهمچنین در جام حذفی ،نیز جزء هشت تیم پایانی قرار دارند.

واگر امشب بتوانند منچستر سیتی را شکست دهند که دور از دسترس هم نیست،خود را درچهارمین رقابت های فصل جاری، در مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ خواهند دید.نگرانی هواداران موناکو ومربی آنها آماده نبودن کامل رادامل فالکائو، کاپیتان باتجربه وکلمبیایی این تیم است.ژاردیم نیز همانند همتای خود در سیتی زن ها ،یعنی گواردیولا وعده یک بازی تماشایی و پرگل را داده است که چنین امری با توجه به شناختی که ازافکار تهاجمی این دومربی داریم،پر بیراهه نرفته ایم.ژاردیم دربازی امشب نیاز به پیروزی ۲-۰برای صعود دارد ،بدون این که گلی دریافت کند ،که باتوجه به خط حمله وخط میانی خلاق منچستر سیتی ،حفظ دروازه آنها بسیار دشوار می نماید ،پس ژاردیم به بیش از دو گل نیاز دارد.او در دیدار امشب با مدل،همیشگی خود،4-4-2 خطی ،وارد بازی میشود واز ،سوباسیچ درون دروازه استفاده می کند و مندی ،راگی،جمرسون و سیدیبه درخط دفاعی استفاده می کند.

واز فابینیو و باکایوکو بعنوان دوهافبک مرکزی درمیانه زمین استفاده می کند  لومار و سیلوا دوهافبک کناری موناکو خواهند بود که نقش مهمی در طراحی حملات ازکناره ها را ،ایفا می کنند.و واز امباپه جوان وآینده دار درکنار فالکائو با تجربه، بعنوان دومهاجم استفاده می کند که امباپه(جرمیان) درنقش مهاجم سایه بسیار شاداب بازی می کند و دفاع من سیتی را یقینا امشب به چالش خواهد کشید. 

در آن سوی زمین شاگردان گواردیولا درمن سیتی قرار دارند.آنها که در رده دوم لیگ برتر جزیره جای دارند و جزء چهار تیم پایانی اف ای کاپ انگلستان هستند، باید نیمه نهایی را مقابل آرسنال درومبلی برگزار کنند. آنها به حساس‌ترین مقطع وموسم این فصل خود رسیده‌اند.سیتی زن ها، درآخرین باری لیگ برتر،دربدترین زمان ممکن دربرابر استوک سیتی متوقف شدند،و بدین ترتیب ترمز روند صعودی و فوق العاده هفته‌های گذشته ی آنها بدین ترتیب، اندکی کشیده شد.ولی همواره حکایت لیگ قهرمانان اروپا با دیدارهای داخلی کاملا متفاوت است.

ودیشب لسترسیتی آن را به اثبات رساند.روباه ها ،با توجه به وضعیت خطرناکشان که درانتهای جدول لیگ برتر جزیره قرار دادند ، در لیگ قهرمانان ،سویا تیم سوم لالیگا را ازگردونه این رقابت ها حذف کردند.البته در دیدار امشب شاگردان پپ گواردیولا که همه  انتظار فتح چمپیونزلیگ را از او، دارند، تیمش دراین فصل،درکار دفاعی ،دارای ثبات نبوده، و دائما با نوسانات زیادی همراه بوده است و عملکرد چندان جالب و راضی کننده ای نداشته است.واین خط نه چندان مطمئن سیتی زن ها،امشب باید مقابل  بهترین خط حمله اروپا قرار گیرد و اگر دوباره  اشتباهات بازی رفت را تکرار کنند، کار برای صعود تیم پپ برای چهارمین سال پی درپی ،مشکل و دشوار خواهد شد.

مطمئنا پپ گواردیولا این فیلسوف اسپانیایی نیک می‌داند که نمایش بی نقص وعاری ازاشتباه خط دفاعیش در برابر موناکو ،امکان پذیر نیست، برای همین است که عنوان کرده، تیمش تا آن جایی که بتواند حمله می کند و تیم موناکو را درمیانه زمین محصور می کند ،زیرا همواره مهمترین خط برای گواردیولا ،خط استراتژیک میانی است .زیرا او معتقد است در صورتی که تیمش در بازی امشب گلزنی نکند،از دور بازیها، خارج خواهد شد.برای همین پپ در بازی امشب امکان کلین‌شیت را برای تیمش متصور نیست.

گواردیولا احتمالا تیمش با مدل4-2-3-1راهی ورزشگاه لویی دوم می کند واز براوو درون دروازه استفاده می کند.واوتامندی،استونز،سانیا ،کلیچی (کولاروف)را درخط دفاعی بکار می گیرد.یحیی توره و فرناندینیو دوهافبک دفاعی خواهند بود و  دی بروین(استرلینگ)و سانه و دیوید سیلوا را پشت سرخیو آگوئیرو که درنوک هدف بکار گرفته میشود ،به بازی می گیرد.این مهاجم آرژانتینی دربهترین شرایط فصل خود بسر می برد وقطعا خط دفاعی موناکو شب سختی را درمقابل او در پیش دارند. بطور کلی از گفته های هردومربی با کلاس و متشخص فوتبال اروپا چنین نتیجه گیری میشود که: در بازی برگشت نیز باید منتظر یک بازی در کلاس جهانی ،ازسوی دو تیم باشیم. هیچ چیری درفوتبال قابل پیش بینی نیست،زیرا جذابیت فوتبال درنتایج شگفت انگیزش نهفته است. آیا یک کامبک دیگری از نوع فرانسویش در راه است؟ چه کسی می داند؟فوتبال است وهزار نکته نانوشته وهزاران راز پنهان.

آمار وارقام و نکات مهم این بازی را به اتفاق مرور می کنیم:موناکو برای این بازی، بوشیلیا و کاریو را به دلیل مصدومیت و کمیل گلیک را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

منچستر سیتی نیزایلکای گودوغان و گابریل ژسوس را به علت مصدومیت دراختیار ندارد و حضور وینسنت کمپانی دربازی امشب هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 بازی رفت دو تیم که با پیروزی ۵-۳ منچسترسیتی به پایان رسید، اولین مصاف رسمی تاریخ این دو تیم بود.۱۱ بار از ۱۳ بار ،تیمی که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا موفق شده در دور رفت چهار گل یا بیشتر به ثمر برساند، به دور بعد صعود کرده است. جالب اینکه یکی از آن دو باری که این اتفاق رخ نداد، مربوط به بازی رئال مادرید و موناکو بود.در نسخه و، ورژن جدید لیگ قهرمانان اروپا در هر ۲۰ بازی که یک تیم موفق شده در مراحل حذفی رقابت ها در بازی رفت خارج از خانه ۳ گل یا بیشتر به ثمر برساند، به دور بعد صعود کرده است.منچسترسیتی هرگز در رقابت‌های اروپایی به تیم های فرانسوی نباخته است آنها۲ برد و ۲ تساوی داشته اند.موناکو نیز در هر سه مرتبه ای که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم های انگلیسی بازی کرده است، موفق به صعود به مرحله بعدی شده است،آنها مقابل منچستریونایتد، چلسی و آرسنال برنده از زمین خارج شده اند. موناکو در هر چهار فصلی که درنسخه ی جدید لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته، به عنوان صدرنشین به دور بعدی صعود کرده است.

موناکو۶ دیدار از ۸ دیدار اخیرش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را واگذار کرده است. تنها پیروزی آنها درچنین مراحلی به دیدار رفت دو فصل قبل مقابل  آرسنال برمی‌گردد.در بازی رفت دو تیم موناکو وسیتی زن ها ،۱۰ کارت زرد از جیب داور اسپانیایی خارج شده بود، اتفاقی که در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بی سابقه بود.امیدوارم شاهد یک بازی جذاب ،تماشایی،دیدنی وتهاجمی وپرگل ،همانند دیدار رفت در الاتحاد باشیم وبا توجه به تفکرات تهاجمی دو مربی و همچنین بازیکنان تکنیکی و رو به جلویی که درهر دوتیم سراغ داریم، این امر ،دور از دسترس نیست.شاد وسربلند باشید.

نویسنده: "امین یزدانی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zrkdn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شوخی عجیب یحیی توره با رسانه ها