تاریخ انتشار: 1402/04/06 18:00
کد خبر: 3723

انواع راه‌های درمان تبخال تناسلی که باید بدانید

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای تبخال تناسلی وجود ندارد زیرا امکان از بین بردن کامل ویروس هرپس در بدن وجود ندارد.
انواع راه‌های درمان تبخال تناسلی که باید بدانید

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای تبخال تناسلی وجود ندارد زیرا امکان از بین بردن کامل ویروس هرپس در بدن وجود ندارد اما با وجود داروهای ضدویروس می‌توان تعداد ویروس‌ها را در بدن کاهش داد، از شیوع بیشتر آن‌ها جلوگیری کرد و سلامت شریک جنسی را نیز تضمین کرد.

با از بین رفتن مقطعی تبخال‌های آبدار یا زخم آن‌ها، احتمال انتقال ویروس از طریق تماس پوستی کاهش می‌یابد. داروهای ضد ویروسی تجویز شده معمولاً کمک زیادی به موارد زیر می‌کنند:

  • در هنگام شیوع اولیه، زخم‌ها زودتر بهبود می‌یابند
  • شدت و مدت‌زمان علائم در شیوع مکرر کاهش می‌یابند
  • دفعات عود کاهش می‌یابند
  • احتمال انتقال ویروس تبخال به فرد دیگر به حداقل می‌رسد

معمولاً داروهای ضدویروسی مورداستفاده برای تبخال تناسلی عبارت‌اند از:

  • آسیکلوویر
  • والاسیکلوویر (والترکس)

پزشک شما ممکن است توصیه کند که دارو را فقط در صورت بروز علائم شیوع یا شروع مصرف داروی خاص روزانه حتی در صورت عدم وجود علائم شیوع، مصرف کنید. این داروها معمولاً به‌خوبی تحمل می‌شوند و عوارض جانبی کمی دارند. امروزه از روش لیزر سرد یا لیزر کم‌‎توان برای درمان سریع تبخال تناسلی نیز استفاده می‌شود.

پس از پایان دوره درمان ویروس تبخال تناسلی هر عاملی مثل خستگی مفرط، ناخوش بودن، استرس مزمن، شروع هر دوره قاعدگی، قرارگرفتن در معرض خورشید، جراحی در ناحیه تناسلی و سیستم ایمنی ضعیف شده در اثر انجام شیمی‌درمانی برای سرطان یا مصرف داروها بعد از پیوند اعضا، می‌تواند باعث عود دوباره آن شود؛ بنابراین مشکل خود را نادیده نگیرید و حتماً در زمینه احتمال عود دوباره آن نیز با پزشک صحبت کنید.

در مورد تبخال تناسلی و ازدواج باید بدانید که در صورت کنترل صحیح این عارضه زیر نظر پزشک و استفاده از کاندوم حین رابطه جنسی خطری شما را تهدید نمی‌کند. در مبحثی با عنوان درمان تبخال تناسلی دکتر خیراندیش به نکاتی در این زمینه اشاره شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zpzb2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از کجا بفهمیم تبخال تناسلی داریم؟