تاریخ انتشار: 1402/04/29 08:00
کد خبر: 2376

انواع راه‌های درمان مشکلات جسمی و روانشناختی جنسی

بسیاری از انواع اختلالات جنسی را می‌توان با درمان مشکلات جسمی یا روانی زمینه‌ای برطرف کرد.
انواع راه‌های درمان مشکلات جسمی و روانشناختی جنسی

بسیاری از انواع اختلالات جنسی را می‌توان با درمان مشکلات جسمی یا روانی زمینه‌ای برطرف کرد. اگر مشکل جنسی شما جسمی باشد، دارو درمانی می‌تواند کمک زیادی کند.

به عنوان مثال در صورت کمبود هورمون‌های جنسی (علت تحریک نشدن در مردان)، تزریق یا مصرف قرص‌های هورمونی توصیه می‌شود. داروهایی مانند سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل، وردنافیل و آوانافیل نیز می‌توانند با افزایش جریان خون در آلت تناسلی مردان به بهبود عملکرد جنسی کمک کنند. در این شرایط استفاده از دستگاه خلاء ممکن است به مردان مبتلا به اختلال نعوظ کمک کند. دستگاه‌هایی مانند ویبراتورها در بهبود لذت جنسی موثر هستند.

تجربه نشان داده است که بهترین روش درمانی برای رفع مشکلات روانشناختی جنسی، سکس‌تراپی یا درمان جنسی است. درمان‌گران جنسی می‌توانند مشکلات جنسی را حل کنند که توسط پزشک بالینی قابل حل نیستند. برای زن و شوهری که می‌خواهند از رابطه جنسی خود لذت ببرند، مشاوره با یک متخصص آموزش‌دیده ارزشش را دارد.

یک سکسولوژیست می‌تواند با درمان‌های رفتاری، تکنیک‌های مختلفی برای درمان مشکلات برانگیختگی یا ارگاسم ارائه دهد. اگر اضطراب، ترس، احساس گناه و تصور بد از بدن خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم با یک روانشناس یا مشاور خانواده نیز به منظور روان درمانی مشورت کنید. همه این عوامل ممکن است بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارند.

آموزش صحیح جنسی ممکن است به شما در غلبه بر اضطراب در مورد عملکرد جنسی کمک کند. گفتگوی آزاد با شریک جنسی در مورد نیازها و نگرانی‌ها نیز به غلبه بر بسیاری از موانع جنسی کمک می‌کند.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/397gw4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خانواده‌درمانی در اعتیاد به رابطه جنسی