تاریخ انتشار: 1396/03/23 23:32
کد خبر: 203825

چند نکته در مورد شایان مصلح و ادعای استقلالی‌ها

چند نکته در مورد شایان مصلح و ادعای استقلالی‌ها
به نظر می‌رسد پیوستن شایان مصلح به پرسپولیس بار دیگر آتش اختلاف بین سرخابی‌ها را شعله‌ور کرده. استقلالی‌ها که طی چند هفته گذشته مذاکرات مفصلی با این بازیکن داشتند و حتی به مرز توافق با او هم رسیدند، حالا تحمل پرسپولیسی شدن مصلح را ندارند. این مساله به خوبی خودش را در مصاحبه‌های آماتور و عجیب مدیران باشگاه و از جمله مسوول نقل‌وانتقالات استقلال نشان می‌دهد. پندار توفیقی که نقش پارسال ترکاشوند در پرسپولیس را بازی می‌کند و با تک‌تک بازیکنان جدید عکس یادگاری می‌اندازند، از اینکه نتوانسته نیمه دیگر پیراهن استقلال را دست شایان بدهد شاکی است. او ابتدا در مورد سرخپوش شدن این بازیکن گفت: «مثل پرسپولیس پول میلیاردی نداریم که به یک بازیکن لیگی یکی و فاقد سابقه ملی بدهیم.» او البته توضیح نمی‌دهد که پس چرا اساسا استقلالی‌ها دنبال چنین بازیکنی رفته‌اند و این همه با او مذاکره کرده‌اند؟! بخش عجیب‌تر قضیه اما جایی بود که جناب توفیقی در صفحه شخصی‌اش با انتشار تصاویر بازیکنان جدید باشگاه، نوشت: «پوشیدن پیراهن استقلال لیاقت می‌خواهد.» شگفتا؛ یعنی همه پرسپولیسی‌های تاریخ بی‌لیاقت بوده‌اند؟

واضح است که این مقام مسوول در باشگاه استقلال عصبی شده و دارد مواضع تند و بدون منطق می‌گیرد. کاش اما او بداند همه حرف‌هایی که می‌زند به نام استقلال ثبت می‌شود و برای این باشگاه هزینه دارد. اگر ناراحتی آقایان از این است که مصلح ابتدا با استقلال مذاکره کرده و بعد پرسپولیسی شده، باید گفت فصل گذشته انبوهی از این موارد در مسیر عکس دیده شد؛ از بازیکنان ناشناسی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان و فرشید باقری تا کاوه رضایی که بهترین بازیکن استقلال در یک سال گذشته بوده است. آیا آن زمان مذاکره با یکی از سرخابی‌ها و توافق با دیگری اشکالی نداشت و «لیاقت» آدم‌ها را زیر سوال نمی‌برد؟ تازه بگذریم از اینکه اسم شایان مصلح را هم خود پرسپولیسی‌ها اولین بار سر زبان‌ها انداختند. ظاهرا نکته بعدی مورد اعتراض از سوی آبی‌ها هم به سابقه حضور مصلح در تیم‌های پایه استقلال مربوط می‌شود. این در حالی است که همین حالا در باشگاه استقلال بازیکنانی مثل خسرو حیدری و روزبه چشمی بازی می‌کنند که سابقه مفصل حضور در تیم‌های پایه پرسپولیس را داشته‌اند؛ پس دلیل اعتراض‌ها چیست؟

از اینها که بگذریم نکته مهم‌تر در این است که باید آداب و قواعد حرفه‌ای تعامل بین دو باشگاه بزرگ حفظ شود. در این میان اظهاراتی از جنس موضع‌گیری جناب آقای توفیقی به شدت ناشیانه و مضر است. همین یک ماه پیش استقلالی‌ها با تعبیر عجیب منصوریان در مورد اینکه پرسپولیس تیم دوم پایتخت است، در دام یک جنگ زاید و غیرضروری گرفتار شدند و حسابی هم تاوان دادند. حالا سوال این است که چرا دوباره باید چنین جدلی استارت بخورد؟ آیا واقعا نمی‌توان سر به زیر و بی‌حاشیه کار کرد و شکست در جذب یک بازیکن را مایه جنجال قرار نداد؟ اگر واقعا همینطور که آقای توفیقی عقیده دارد، شایان مصلح ارزش دستمزد پرداختی به وی را نداشته باشد پس حتما خود پرسپولیسی‌ها هم به مرور زمان پشیمان خواهند شد. پس چه نیازی به دعوا و درگیری است؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36v7n7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طعنه سنگین مسئول انتقالات استقلال به خرید جدید پرسپولیس