تاریخ انتشار: 1396/01/21 16:28
کد خبر: 218045

برای اورتون هورا می کشید؛ چه شد که زندگی اش لیورپول شد؟

در شهر بندری لیورپول به دنیا آمد ، او رابی فاولر بود همان کودک شش ساله در اعتراض به رویکرد نژادپرستانه دولت و نیرو های امنیتی شورش کردند، همان که فقط هشت سال داشت متوجه شد فوتبال چیست و به گودیسون پارک می رفت، اورتون را تشویق می کرد و هورا می کشید.
برای اورتون هورا می کشید؛ چه شد که زندگی اش لیورپول شد؟

به گزارش فرتاک ورزشی، زمانی جیم اسپینال در کوچه های تاکستث قدم می زد به یک باره بازی فاولر را به چشم دید، متوجه استعدادش شد که  بازیکنی باهوش است، فاولر را به آکادمی لیورپول برد و پس از یک هفته تمرین با قراردادی به پایه های لیورپول پیوست.

او دیگر طرفدار اورتون نبود، به آنفیلد می رفت و تصور می کرد که زمانی خودش در این قلعه قرمز به میدان می رود، آرزو کرد و به آرزوی خود رسید. روز به روز پیشرفت می رفت . فاتح دروازه ها بود، توپ در کنار پای فاولر یعنی به لرزه در آمدن تور های دروازه حریفان.

در سال ۹۳ لیورپول در حال بحران بود، جان بارنز مصدوم شده بود و مانند قبل نبود، طرفداران ناراحت از نتایج ضعیف و انتظار کسی را می کشیدند که بیاید گل بزند و لیورپول به برتری برسد.

دقیقا همان روز ها بود که فاولر هجده ساله باید استعداد خودش را به نمایش می گذاشت و چیزی که برای همه طرفداران جالب و امیدوار کننده بود، فاولر در ۹ اوریل قراردادی با بزرگسالان امضا کرده بود که روز تولدش هم محسوب می شد ، شاید این اتفاق جالب برای طرفداران خرافاتی لیورپول خوش یُمن به نظر می رسید.

قد کوتاهش در کنار پاهای کوتاهی که داشت . کسی تصور نمی کرد برای لیورپولی ها ناجی بشود، اما شد ، ضربه های اخر او و حرکات پا به توپش در حدی بود که فاولر را با مهاجمان بزرگ دنیا مقایسه اش کردند.

تعداد گل های او باعث شد که رکودار گلزنی در لیگ انگلستان برای سنین زیر ۲۱ سال باشد ، که این پیامد خبری بود که جوانی از شهر لیورپول در تیم بزرگی چون مرسی سایدی های قرمز در حال شکوفا شدن است.

در سال های ۹۴ تا ۹۷ و به ثمر رساندن ۹۸ گل در طول سه فصل کاملا نمایش خودش را قابل ستایش می دانست ، اندی کول و شیرر گلزنی می کردند و فاولر هم پشت سر آن ها توپ ها را وارد دروازه می کرد. روز های جالبی سپری می شد زمانی که گل فوق العاده اش به بِران سرصدا های زیادی بر پا کرده بود و همگان در تعجب که به چه شکل فاولر این توپ را وارد دروازه جای داده است ، در تنگ ترین زاویه توپ را به تور چسباند.

در تیم ملی انگلستان زیاد به چشم نمی امد به یک دلیل ! زیرا او سایه الن شیرر را بالای سر خود می دید اما زیاد این دو اسطوره را کنار هم بازی نکردند اگرچه اگر این دو در کنار هم بودندشاید شرایط به کلی تغییر پیدا می کرد، شاید و شاید!!

اگرچه خودش کم هم مقصر نبود! دنبال حاشیه و زرد کردن مو های خود حرکات احقمانه و سیگار کشیدن در خیابان های لیورپول قطعا به بی اهمیت بودن به او تاثیر گذار بود.

همان جنبه های تاریکی که انگلیسی های زیادی چون او یا میتوان گفت پل گاسکوئین را تا مرز نابودی رساند به خصوص پُل که به طور قاطع نابود شد.

شاید بها دادن به او در سن کم خود و زود محبوب شدن یا باید گفت زود ارضا شدن تاثیر زیادی بر او داشت.

بدون شک بزرگترین جنجالش همان خوشحالی جالبش بعد از گل مقابل اورتون در دربی مرسی ساید بود که شبیه مصرف مواد مخدر کوکائین بود، که دلیلش این بود طرفداران فاولر را معتاد خطاب کرده بودند، اما جریمه مالی هم شد و چند جلسه محروم شد.

سرانجام در عین نادیده گرفته شدن باری دیگر به تیم ملی سه شیر ها دعوت شد و پایان کار او در تیم ملی انگلستان در سال ۲۰۰۲ و انجام ۲۲ بازی و ۷ گل که اصلا این تعداد بازی و تعداد گل ها در حد او نبود .

مصدومیت ها ، حاشیه ها باعث شد فاولر نادیده گرفته شود.

درگیری رابی فاولر که بازوبند کاپیتانی هم در دست داشت با فیل تامسون که برای مدت کوتاهی روی نیمکت لیورپول نشسته بود باعث شد در لیست خرید قرار بگیرد و همان دلیل باعث شد به لیدز برود ، بعد از آن به منچستر سیتی و سرانجام بعد از ۴ سال دوری از خانه در سال ۲۰۰۶ راهی آنفیلد شد اگرچه بدون قرار داد مالی، بازیکن آزاد و مفت برای لیورپول و آن بازیکن همان رابی فاولر کاپیتان سابق و بسیار پُر حاشیه.

سال ها و روز های خوش و غمگین سپری کرده بود، خوشحالی های عجیب و غریب و گل های به یاد ماندنی دیگر تمام شده بود، او ششمین گلزن تاریخ لیگ جزیره است اما دیگر همان اقای گل نبود و بعد از یک سال برای همیشه از لیورپول رفت.

اگرچه در طول یک سال خدای سرخپوش خطابش کردند، اسطوره لک لک ها و همه و همه طرفداران او را دوست داشتند و ستایش می کردند.

بعد از خانه خود به کاردیف رفت و بعد از بازی در تیم های کوچکی کوئیزلند فوری _ پرث گلوری _ و موانتونگ یونایتد سرانجام  در سال ۲۰۱۱ برای همیشه از مستطیل سبز خداحافظی کرد .

در لیورپول علی رغم افتخارات و قهرمانی در لیگ اروپا _ جام حذفی و اتحادیه و سوپر کاپ اروپا،  دستش به قهرمانی

انگلستان نرسید و ناکام ماند، هم در لیورپول و تیم های چون سیتی و کاردیف .

۹ آوریل روزی که دنیا برای او ایستاد...

نویسنده : ابوالفضل کریم آبادی ( صدر )

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x8ybl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونالد کومان کیست؟