تاریخ انتشار: 1403/03/17 11:10
کد خبر: 1276722

ترکیب تیم ملی ایران برای بازی با هنگ‌کنگ: 5 تغییر بزرگ در ترکیب!

نفرات آغازکننده برای تیم ایران در دیدار مقابل تیم ملی هنگ کنگ مشخص شدند.
ترکیب تیم ملی ایران برای بازی با هنگ‌کنگ: 5 تغییر بزرگ در ترکیب!

ملی پوشان فوتبال ایران که در چهار دیدار اخیرشان در مرحله نخست از دور مقدماتی جام جهانی 2026 موفق به کسب 10 امتیاز شدند و صعودشان را قطعی کردند، از ساعت 15:30 امروز در ورزشگاه هنگ کنگ به مصاف تیم ملی این کشور خواهند رفت.

سید پیام نیازمند که آخرین بازی‌های خود برای تیم ملی ایران را در دو دیدار تدارکاتی قبل از جام ملت‌های آسیا با حضور تعویضی از ابتدای نیمه دوم مقابل بورکینافاسو و اندونزی انجام داده و پس از آن در هشت بازی ملی پیاپی این فرصت را پیدا نکرده بود، امروز گلر اول در دیدار مقدماتی جام جهانی برابر هنگ‌کنگ است و علیرضا بیرانوند و حسین پورحمیدی روی نیمکت حضور دارند.

محمدامین حزباوی پس از درخشش در السد قطر و کسب دو قهرمانی باشگاهی در این کشور، جای محمدحسین کنعانی‌زادگان محروم را گرفته و در قلب خط دفاعی بازی می‌کند و شجاع خلیل‌زاده نیز دیگر مهره اصلی ایران در بازی امروز برابر هنگ کنگ در عقب زمین است.

آریا یوسفی و سید ابوالفضل جلالی نیز مثل حزباوی، سورپرایزهای دیگر قلعه‌نویی در دیدار امروز مقابل هنگ‌کنگ هستند که پس از درخشش در ترکیب سپاهان و استقلال، حالا فرصت حضور در جمع نفرات اصلی تیم ملی را گرفته‌اند و در جناح راست و چپ خط دفاعی برابر هنگ کنگ به میدان می‌روند.

محمد قربانی که پس از یک سال و نیم درخشش در سپاهان مورد توجه اورنبورگ قرار گرفت و در نقل و انتقالات زمستانی به این باشگاه پیوست، پس از انجام هفت بازی در لیگ برتر این کشور جایگاه ثابتی در میانه میدان تیم ملی به دست آورده و مهره‌های با تجربه را نیمکت نشین کرده تا دیگر سورپرایز قلعه‌نویی باشد.

سامان قدوس مثل همیشه مهره مورد اعتماد قلعه‌نویی است که در میانه میدان و جلوتر از محمد قربانی بازی می‌کند و وظیفه طراحی حملات و نظم دادن به بازی را دارد.

علیرضا جهانبخش پس از یک دوره غیبت در فروردین‌ماه در اردوی تیم ملی، با بازگشت به فهرست، به ترکیب هم رسیده و امروز کاپیتان ایران در دیدار مقابل هنگ کنگ است.

مهدی قایدی نیز پس از عملکرد فوق‌العاده در اتحاد کلباء و جایگاه ثابتی که در آخرین بازی تیم ملی مقابل ترکمنستان داشت، امروز هم در جمع نفرات اصلی ایران برابر هنگ کنگ حضور دارد.

خط حمله ایران هم با حضور مهدی طارمی و سردار آزمون زهردار و خطرناک است و بازیکنانی مثل شهریار مغانلو، اللهیار و ... فرصت رسیدن به ترکیب را به دست نیاورده‌اند.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ را این 11 بازیکن تشکیل می‌دهند:

سید پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سید ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/yo6v7y

آخرین اخبار