تاریخ انتشار: 1403/05/27 12:12
کد خبر: 1282343

قهرمانان المپیک علاوه بر مدال چه هدایای دیگری دریافت می‌کنند؟

کارلوس یولو، ژیمناست فیلیپینی، علاوه بر دو مدال طلا، حدود ۳۵۰ هزار دلار پول نقد از دولت فیلیپین پاداش می‌گیرد
قهرمانان المپیک علاوه بر مدال چه هدایای دیگری دریافت می‌کنند؟

به گزارش فرتاک ورزشی

کمیته بین‌المللی المپیک به مدال‌آوران این مسابقات جایزه نقدی نمی‌دهد. با این حال، ممکن است دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز به‌دلیل عملکرد درخشانشان جوایز بسیار دیگری کسب کنند. 

کارلوس یولو، ژیمناست فیلیپینی دو مدال طلای المپیک پاریس را به دست آورد. او علاوه بر این، به‌دلیل عملکرد برجسته‌اش، علاوه بر انواع خدمات رایگان، حدود۳۵۰ هزار دلار پول نقد نیز از دولت فیلیپین پاداش گرفت. به گزارش وال‌استریت ژورنال، این‌ هدایا مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو اتومبیل چراغ‌های مه‌‌شکن، عکاسی رایگان از مراسم عروسی، کوتاه کردن مو، مبلمان و غذای رایگان مادام العمرند. 

هدایایی که او دریافت می‌کند به همین‌جا ختم نمی‌شود. به او پیشنهاد خدمات پزشکی رایگان هم داده‌اند و، طبق اطلاعات به دست‌آمده، یک متخصص گوارش در مانیل به او پیشنهاد کولونوسکوپی رایگان کرده است. این جوایز بی‌همتا توجه عمومی را به ماهیت عجیب و غریب بعضی از این هدایا، که ورزشکاران المپیک علاوه بر مدال‌ها دریافت می‌کنند، جلب کرده است. ارگان‌های شخصی و حامیان مالی خصوصی اغلب با پول نقد و جوایز نامعمول‌تر، مانند تجارت دام، تلاش ورزشکاران را جبران می‌کنند.

به گزارش فدراسیون جهانی دوومیدانی، دارندگان مدال طلای دوومیدانی المپیک ۵۰ هزار دلار از این سازمان دریافت خواهند کرد. این اولین فدراسیون بین‌المللی است که به برندگان مسابقه المپیک جایزه می‌دهد. سباستین کو، رییس فدراسیون دوومیدانی جهان، در مصاحبه اخیرش با سی‌ان‌بی‌سی گفت که ورزشکاران سزاوارند تا از درآمدی‌ را که برای این فدراسیون حاصل می‌کنند سهمی ببرند.

به گفته او، درواقع ورزشکاران عامل درآمدزایی ما به شمار می‌روند. عملکرد آنها در بازی المپیک و در مسابقات قهرمانی جهان و درآمد حاصل از پخش این مسابقات در این درآمدزایی نقش دارند. علاوه بر این، کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده با  راه‌اندازی «پروژه طلا» به ورزشکاران آمریکایی ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار برای کسب مدال طلا، ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار برای نقره و ۱۵ هزار دلار برای برنز می‌دهد. 

فرانسه، میزبان المپیک امسال هم به هریک از مدال‌آوران طلای کشورش حدود ۸۵ هزار دلار جایزه می‌دهد. سهم مدال‌آوران نقره ۴۳ هزار دلار و مدال‌آوران برنز ۲۲ هزار دلار است. کشور اندونزی به ورزشکاران بدمینتون این کشور گریسیا پولی و آپریانی راهایو، که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ مدال طلا کسب کردند، پنج راس گاو، یک رستوران و یک خانه جدید هدیه داد. دولت نیز هدیه‌ای نقدی به ارزش تقریبی ۳۵۰ هزار دلار به این دو بازیکن پاداش داد.

موسسه ورزشی هنگ‌کنگ نیز با توجه به کیفیت حضور ورزشکارانش در مسابقات به آنها جایزه می‌دهد. هنگ‌کنگ در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به برندگان مدال طلا در رشته‌های انفرادی ۷۶۸ هزار دلار هدیه می‌دهد. مالزی هم به ورزشکارانش وعده داد که اگربر سکوی قهرمانی المپیک بایستند، با حمایت مالی خودروساز ناشناس، یک خودرو خارجی هدیه می‌گیرند.

جمهوری قزاقستان هم به ورزشکارانی که مدال کسب کرده‌اند آپارتمان هدیه می‌دهد. برندگان مدال طلا، آپارتمان‌های سه خوابه هدیه می‌گیرند، دارندگان مدال نقره آپارتمان‌های دو خوابه و دارندگان مدال برنز هم آپارتمان یک خوابه هدیه می‌گیرند. ایتالیا، مراکش، استونی و سایر کشورها هم قول داده‌اند که به مدال‌آوران کشورشان در المپیک ۲۰۲۴ جوایز نقدی بدهند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/vzry7b

آخرین اخبار