تاریخ انتشار: 1403/04/07 13:26
کد خبر: 1278056

طلسم هری‌کین؛ آیا مشکل تیم ملی انگلیس وجود این مهاجم است؟

هری کین برخلاف انتظار هنوز درخشش خاصی برای تیم ملی فوتبال انگلیس در یورو ۲۰۲۴ نداشته است.
طلسم هری‌کین؛ آیا مشکل تیم ملی انگلیس وجود این مهاجم است؟

مهاجم تاتنهام که گمان می‌برد به‌خاطر طلسم تاتنهام است که جام نمی‌برد، به بایرن‌مونیخ رفت؛ تیمی که هرساله جام‌های تضمینی داشت. حضور کین در این تیم گرچه از لحاظ شخصی موفق بود و او تقریبا در هر بازی یک گل برای باواریایی‌ها زد، اما با کین دست این باشگاه از همه جام‌های ممکن دور ماند. بایرن حتی در جام‌حذفی هم به تیم گمنام دسته‌چندمی زاربروکن باخت، در سوپرجام از لایپزیش شکست خورد و در بوندس‌لیگا پس از ۱۱قهرمانی پیاپی جام را به بایرلورکوزن واگذار کرد.

در یوروی قبلی هم انگلیس با کین، در فینال ضربات پنالتی را به ایتالیا باخت. البته همه اینها خرافات است اما کین غیر از گلی که در تساوی یک - یک به دانمارک زده، عملا کار خاصی در این دوره انجام نداده است.

او دقیقه۶۹ بازی با دانمارک و زمانی که سه‌شیرها نیاز به گل داشتند تا صدرنشینی خود را قطعی کنند، از بازی بیرون کشیده شد. گل هری‌ کین که با تیزهوشی خودش و بر اثر اتفاق به ثمر رسید، تنها لمس توپ او در محوطه جریمه حریف بود.

کارشناسانی مثل آلن شیرر، گری لینکر و ریو فردیناند از او انتقاد کرده‌اند که آن جلو به اندازه کافی فشار نمی‌آورد. لینه‌کر گفت: «فکر می‌کنم هری کین باید خیلی بهتر کار کند. حرکات او خیلی کم بود و به‌نظر نمی‌رسید که از پشت نفوذ می‌کند. او اغلب این کار را نمی‌کند اما حتی وقتی هم به بازیکنی که صاحب توپ بود، نزدیک می‌شد با خستگی و رخوت عقب می‌کشید؛ تلاشی قابل‌توجه اما بی‌فایده. این کار کمکی به تیم نمی‌کند.» فشارها به‌قدری بود که واکنش تند کین را در پی داشت و مهاجم بایرن گفت: «افرادی انتقاد می‌کنند که در زمان خودشان هیچ دستاوردی برای تیم ملی نداشتند.»

هری کین در جام‌جهانی قبلی تا مرحله یک‌هشتم گلی به ثمر نرسانده بود و در جام‌جهانی۲۰۱۸ که آقای گل شد، ۶گل زد؛ ۲گل مقابل تونس، ۳گل به پاناما (شامل ۲پنالتی) و یک گل مقابل کلمبیا (پنالتی). شاید از مرحله‌حذفی باید منتظر درخشش هری جادوگر باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/em6d6p

آخرین اخبار