تاریخ انتشار: 1403/05/13 10:48
کد خبر: 1281237

چرا ورزشکار سه‌گانه المپیک ۱۰ بار در رودخانه سن استفراغ کرد؟

تایلر میسلاوچوک، ورزشکار سه‌گانه کانادایی که پس از شنا در رودخانه آلوده سن در المپیک پاریس، ۱۰ بار استفراغ کرد، علت بیماری خود را فاش کرده است.
چرا ورزشکار سه‌گانه المپیک ۱۰ بار در رودخانه سن استفراغ کرد؟

به گزارش فرتاک ورزشی

میسلاوچوک ۲۹ ساله که در رده نهم به خط پایان رسید، می‌گوید در نیمه دوم مرحله نهایی مسابقه روز چهارشنبه، در حالی که برای کسب مدال رقابت می‌کرد، شروع به ضعف کرد.

این ورزشکار سه دوره المپیک به مجله تریاتلون گفت: "برای من، چه چهارم شوم چه پنجاه و پنجم، واقعاً اهمیتی ندارد. من تلاش کردم مدال کسب کنم و تقریباً در جایگاه سوم با دو ورزشکار فرانسوی برای پنج و نیم یا ۶ کیلومتر رقابت کردم."

میسلاوچوک دمای بالا را عامل استفراغ خود در میانه مسابقه دانست، زیرا او در اقلیم بسیار خنک‌تری زندگی می‌کند. او گفت: "من فقط پسری از وینیپگ هستم، جایی که در زمستان دما به منفی ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، و حالا در المپیک تابستانی حضور دارم."

در آغاز مسابقه، دمای هوا ۲۵.۸ درجه سانتیگراد اندازه‌گیری شد و یک ساعت پس از پایان مسابقه به ۲۷.۸ درجه رسید.

میسلاوچوک افزود: "من در سه سال گذشته هر کاری که می‌توانستم انجام دادم. از پارگی تاندون آشیل، ضربه مغزی و تصادفات بهبود یافتم. هر چه فکرش را بکنید، در سه سال گذشته تجربه کرده‌ام. سالم به خط شروع رسیدم و تمام تلاشم را کردم. من به تلاشم افتخار می‌کنم. شما همیشه بیشتر می‌خواهید، اما این تمام چیزی بود که داشتم."

بسیاری آب رودخانه سن را مقصر استفراغ میسلاوچوک دانستند، زیرا پیش از مسابقه، سطح بالایی از باکتری ای‌کلای در رودخانه یافت شده بود. بارندگی در مراسم افتتاحیه هفته گذشته باعث سرریز شدن فاضلاب به آب شده بود.

مقامات چراغ سبز برگزاری مسابقات سه‌گانه انفرادی را در روز چهارشنبه دادند، با وجود اینکه نتایج آزمایش‌های پیش از مسابقه در بخش‌هایی از مسیر شنا همچنان بالاتر از حد مجاز بود.

پس از مسابقات، برخی از ورزشکاران سه‌گانه از تجربیات ناخوشایند خود در رودخانه سن سخن گفتند. یولین ورمیلن از بلژیک گفت هنگام شنا زیر پل، چیزهایی را حس و مشاهده کرد که نباید زیاد به آن فکر کرد. ورزشکاران هلندی نیز آب را "چندش‌آور" و "کثیف" توصیف کردند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/mmgl9w

آخرین اخبار