تاریخ انتشار: 1403/03/30 13:54
کد خبر: 1277557

جبران ناکامی‌های والیبال با برد هشتم برابر آمریکا پس از۸باخت

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ مقابل آمریکا به پیروزی رسید.
جبران ناکامی‌های والیبال با برد هشتم برابر آمریکا پس از۸باخت

تیم ملی والیبال ایران در نهمین دیدار خود از لیگ ملت‌های 2024،‌ امروز چهارشنبه در شهر پاسای کشور فیلیپین به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید.

تیم ایران برای نخستین بار با هدایت پیمان اکبری پا در یک میدان رسمی گذاشت. بازی با برتری آمریکا آغاز شد که مهره‌های باتجربه‌تری در اختیار داشت. تلاش بازیکنان ایران، بازی را به تساوی کشاند و چیزی نمانده بود که نخستین ست بازی به سود ایران رقم بخورد اما قدرت حملات تیم آمریکا با وجودی که اشتباه بیشتری داشتند، نتیجه ست نخست را 28 بر 26  به سود آمریکا ثبت کرد.

محمدرضا حضرت‌پور، لیبرو تیم ملی ایران بر خلاف بازی‌های گذشته و به صلاحدید کادر فنی، پیراهن سرمه‌ای، مثل سایر بازیکنان بر تن داشت تا در دریافت به کمک تیم بیاید. عملکرد ایران در ست دوم و در حمله به مراتب بهتر از ست نخست بود و توانست برتری خود را از همان ابتدای ست حفظ کند. مدافعان روی تور هم سهم زیادی در پیروزی 25 بر 23 ایران در ست دوم داشتند.

ست سوم به دنبال پیروزی ایران در ست دوم با شروع بهتری همراه بود به طوری که جان اسپراو، سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا مجبور شد در تیمش تغییراتی ایجاد کند. بازیکنان ایران هم از نظر ذهنی و به تبع آن از احاظ بدنی و تاکتیکی، هماهنگ‌تر به نظر می‌رسیدند. تیم ایران در این ست 25 بر 18 و با نمایشی دلپذیر به پیروزی رسیدند.

آمریکایی‌ها در ست چهارم متوجه شدند در مقابل تیمی بازی می‌کنند که همه دیدارهای خود را در لیگ ملت‌های 2024 باخته و اگر به ایران ببازند، نخستین قربانی این تیم ته جدولی خواهند بود. بازیکنان آمریکا در بیشتر لحظات ست چهارم، تیم برتر میدان بودند اما سختکوشی بازیکنان ایران، مانع بزرگی برای پیروزی آنها به حساب می آمد. این ست در نهایت 27 بر 25 به سود آمریکا به پایان رسید تا برنده بازی در ست پنجم مشخص شود.

ست پنجم پایاپای آغاز شد و با حداکثر حساسیت ادامه پیدا کرد. شاگردان پیمان اکبری 9 بر 6 از آمریکا پیش بودند اما 3 اشتباه متوالی، کار را به تساوی کشاند. ایران در امتیازهای حساس بازی بر خلاف تمام بازی‌های گذشته، موفق بود و در نهایت 15 بر 13 به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران در بازی بعدی خود از ساعت 10:30 فردا پنج‌شنبه به مصاف هلند می‌رود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/gm8zyx

آخرین اخبار