تاریخ انتشار: 1403/05/18 18:02
کد خبر: 1281581

اسماعیلی درخشید، خوزستان طلایی شد؛ قهرمانی مقتدرانه در المپیک پاریس

در یک اتفاق تاریخی، سعید اسماعیلی، کشتی‌گیر دزفولی، با غلبه بر حریفان قدرتمند خود در المپیک پاریس، به مدال طلای وزن 67 کیلوگرم دست یافت.
اسماعیلی درخشید، خوزستان طلایی شد؛ قهرمانی مقتدرانه در المپیک پاریس

به گزارش فرتاک ورزشی

سعید اسماعیلی، کشتی‌گیر جوان و بااستعداد ایرانی، با شکست حریف اوکراینی خود در فینال وزن 67 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک پاریس 2024، به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت. این پیروزی تاریخی، علاوه بر افتخارآفرینی برای ورزش ایران، باعث شد تا برای اولین بار در تاریخ، کشتی فرنگی استان خوزستان صاحب مدال طلای المپیک شود.

اسماعیلی که در مراحل قبلی رقابت‌ها با نمایش‌های درخشان خود همه را شگفت‌زده کرده بود، در فینال نیز با اراده‌ای پولادین به مصاف حریف خود رفت و با تکنیک‌های برتر خود توانست به پیروزی برسد. این کشتی‌گیر جوان و بااستعداد، با این قهرمانی، نام خود را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کرد.

خوزستان، مهد کشتی ایران، همواره استعدادهای درخشانی را به جامعه کشتی ایران معرفی کرده است. پیش از این، سعید عبدولی دیگر کشتی‌گیر خوزستانی توانسته بود در المپیک ریو 2016 به مدال برنز دست یابد. اما کسب مدال طلای المپیک توسط سعید اسماعیلی، یک رویداد بی‌نظیر در تاریخ کشتی فرنگی این استان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که علیرضا مُهمدی، دیگر نماینده کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس، نیز شانس کسب مدال طلا را دارد. در صورت موفقیت مُهمدی، تعداد مدال‌های المپیک کشتی فرنگی خوزستان به عدد چهار خواهد رسید و این استان به عنوان قطب کشتی فرنگی ایران بیش از پیش مطرح خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/gm8by9

آخرین اخبار