تاریخ انتشار: 1402/04/06 19:00
کد خبر: 3722

درمان تبخال تناسلی با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی زیادی می‌توانند به شما برای درمان تبخال تناسلی کمک کنند. گیاه چریش از اینگونه گیاهان است که خاصیت ضد ویروسی دارد.
درمان تبخال تناسلی با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی زیادی می‌توانند به شما برای درمان تبخال تناسلی کمک کنند. گیاه چریش از اینگونه گیاهان است که خاصیت ضد ویروسی دارد. می‌توانید برگ‌های آن را بکوبید و به‌صورت خمیر به مدت ۳۰ دقیقه روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. سپس آن ناحیه را با آب گرم بشویید. بهتر است این کار را دو بار در روز انجام دهید. از دیگر درمان‌های موضعی گیاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ازآنجایی‌که روغن زیتون آنتی‌اکسیدان قوی است، تحقیقات زیادی در مورد خواص آنتی‌ویروسی آن انجام شده است. متوجه شده‌اند که دارای ترکیبی به نام اولوروپین است و می‌تواند برای درمان بیماری‌های عفونی مؤثر واقع شود. مصرف موضعی آن به شما کمک می‌کند تا از عوارض مرتبط با تبخال تناسلی مثل خارش و درد نیز رها شوید.
  • در اینکه سیر خواص ضدالتهابی خوبی دارد شکی نیست. از طرفی مشخص شده است که مصرف موضعی آن در از بین بردن HSV-1 نیز بسیار است. یک حبه از آن را خرد کنید و بعد از آنکه به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست ماند، به‌خوبی با آب گرم شستشو دهید.
  • نمک اپسوم یا سولفات منیزیم هیدراته یکی از درمان‌های گیاهی مؤثر است که به التیام سریع تاول‌ها کمک زیادی می‌کند.

از خواص آلوئه‌ورا و سرکه سیب نیز غافل نشوید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yanj4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چه کسانی بیشتر دچار تبخال تناسلی می‌شوند؟