تاریخ انتشار: 1396/02/10 17:44
کد خبر: 213870

6 بازی مهم و حیاتی/ پای پرسپولیس و استقلال وسط است

هفته پایانی لیگ برتر علی رغم مشخص شدن قهرمان و سقوط یک تیم به لیگ یک، باز هم شاهد 6 دیدار خاص خواهیم بود.
6 بازی مهم و حیاتی/ پای پرسپولیس و استقلال وسط است

 با قهرمانی زودهنگام پرسپولیس و البته سقوط زودهنگام ماشین‌سازی به لیگ یک، پیش‌بینی می‌شد در هفته آخر لیگ، تعداد زیادی از بازی‌ها تشریفاتی باشند و تاثیری در جدول نداشته باشند، اما نتایج دیروز باعث شد تا در اتفاقی عجیب و کم‌‎نظیر، 6 بازی از 8 بازی هفته آخر، بازی هایی حساس و تعیین‌کننده از آب دربیایند.

 

فولاد-پیکان

این بازی یکی از دو بازی تشریفاتی هفته آخر لیگ است. دو تیم نه دغدغه سقوط به لیگ یک را دارند و نه شانسی برای گرفتن سهمیه آسیا. قرار گرفتن در رده‌های میانی جدول خیال آنها را در بازی هفته آخر راحت کرده و بدون هیچ نگرانی خاصی، در هفته آخر مقابل هم قرار خواهند گرفت. تنها چیزی که می‌توانست این بازی را کمی حساس کند، حضور گادوین منشا و ساسان انصاری در کورس آقای گلی بود که با محرومیت این دو از بازی آخر، خیال مهدی طارمی هم از جانب آنها راحت شد!

 

گسترش فولاد-صنعت نفت آبادان

یک بازی کاملا تشریفاتی و احتمالا کم‌حادثه دیگر از دو تیمی که هیچ انگیزه‌ای برای حضور در آن ندارند. شاگردان فراز کمالوند که مدت‌هاست طعم پیروزی را نچشیده‌اند و با 5 مساوی در 6 بازی آخر خود، معمولا به تقسیم امتیازات رضایت داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود در این بازی هم یک 0-0 بی‌خاصیت و خسته‌کننده دیگر را شاهد باشیم.

 

سیاه‌جامگان-پرسپولیس

جدال قهرمان زودهنگام لیگ شانزدهم با جدی‌ترین گزینه سقوط به لیگ یک پس از ماشین‌سازی! حتی پیروزی در این بازی هم نمی‌تواند ضامن بقای شاگردان اکبر میثاقیان باشد و آنها نیمی از حواس‌شان به بازی صبای قم و استقلال خوزستان است. البته بی‌انگیزگی پرسپولیس و دشواری بازی بعدی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده امارات می‌تواند برگ برنده تیم مشهدی باشد. تلخ‌ترین سناریو اما برای سیاه‌جامگان پیروزی آنها بر پرسپولیس و شکست استقلال خوزستان مقابل صبا است. با این نتیجه تیم مشهدی به لیگ یک سقوط خواهد کرد.

 

صبای قم-استقلال خوزستان

یک پیروزی با حداقل گل تیم صبا را در لیگ برتر نگاه خواهد داشت. شاگردان صمد مرفاوی با هر نتیجه‌ای جز برد ممکن است به لیگ یک سقوط کنند و همین باعث خواهد شد تا آنها برای بردن استقلال خوزستان همه تلاش‌شان را بکنند. در این بازی شاید بی‌انگیزگی شاگردان پورموسوی و تمرکز آنها روی بازی آخر خود در لیگ قهرمانان آسیا کار تیم صبای قم را راحت‌تر کند.

 

سایپا-ماشین‌سازی تبریز

نتایج ضعیف سایپا در هفته‌های اخیر باعث شد تا بازی آخر این تیم مقابل ماشین‌سازی تبدیل به بازی مرگ و زندگی شود. سایپا با پیروزی بر ماشین‌‎سازی در لیگ برتر باقی خواهد ماند اما باخت این تیم اگر با پیروزی سیاه‌جامگان و صبا در بازی‌های همزمان توام شود، در کمال ناباوری شاگردان حسین فرکی را به لیگ یک خواهد فرستاد. البته باختن به تیمی مثل ماشین‌سازی که سقوطش به لیگ یک قطعی شده و هر 5 بازی آخر خود را واگذار کرده کار سختی است اما سایپا در نیم‌فصل دوم کارهای به مراتب سخت‌تر از این را هم انجام داده است!

 

ذوب‌آهن-پدیده

یکی از بازی‌هایی که می‌تواند در تعیین نماینده چهارم ایران در آسیا تاثیرگذار باشد. ذوب‌آهن برای رسیدن به رده چهارم و گرفتن سهمیه احتمالی چهارم ایران در آسیا باید پدیده را شکست دهد و منتظر شنیدن خبر توقف سپاهان در برابر استقلال بماند. یکی از مشکلات ذوب‌آهن برای این بازی این است که 4 روز بعد از باید در عمان به مصاف الاهلی عربستان برود و به همین دلیل روی بازی با پدیده تمرکز کافی را نخواهد داشت.

 

تراکتورسازی-نفت

باخت به سپاهان باعث شد تا تنها امید تراکتورسازی برای نایب قهرمانی لیگ شانزدهم، همین بازی باشد. تراکتورسازی برای دوم شدن باید نفت را شکست دهد و منتظر تساوی یا باخت استقلال مقابل سپاهان باشد. البته شاگردان امیر قلعه‌نویی در فینال جام حذفی هم حضور دارند و به نظر می‌رسد آن بازی برای تراکتورسازی حساسیت بیشتری داشته باشد.

 

استقلال-سپاهان

تنها بازی هفته آخر خرآخرلیگ برتر که برای هر دو طرف مهم و حیاتی است. استقلال برای نایب‌قهرمانی باید سپاهان را ببرد. سپاهانی که تنها امیدش برای گرفتن سهمیه آسیا، پیروزی بر استقلال و چهارم شدن در لیگ برتر است. تساوی در این بازی برای هر دو تیم به منزله یک باخت تمام‌عیار است و تمام آرزوهای آنها را بر باد خواهد داد. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود این بازی، حساس‌ترین و البته جذاب‌ترین بازی هفته آخر لیگ شانزدهم باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y9nga

آخرین اخبار