تاریخ انتشار: 1398/01/08 21:29
کد خبر: 105319

حقوق فراموش شده‌ای به نام حقوق هوادار؛ گناه دربی‌بازها چیست؟!

سازمان لیگ فوتبال ایران، طبق بیانیۀ خود قرار است که ساعت‌ها پیش از برگزاری دربی درهای استادیوم را باز کند.
حقوق فراموش شده‌ای به نام حقوق هوادار؛ گناه دربی‌بازها چیست؟!

با توجه به فروش اینترنتی بلیط‌های دربی 89 و مشخص شدن ظرفیت‌ حضور تماشاگران بر روی سکوهای استادیوم آزادی و کاهش چشمگیر آن نسبت به دیگر ادوار گذشته، سازمان لیگ به دنبال آن است که در نبرد پیش رو، درهای استادیوم را بر روی هواداران، از ساعت 11 ظهر باز کند و این در حالی است که این بازی بزرگ، ساعت 16 برگزار خواهد شد!

بله! پیش‌تر حتی از ساعت 9 صبح‌ هم درهای مجموعۀ آزادی بر روی هواداران باز می‌شد، اما آیا در آن روزها هم صبر و طاقت هواداران به این اندازه کم بود؟ آیا امکانات استادیوم آزادی تا به این حد آزار دهنده و پایین‌تر از حد انتظارات بود؟! قطعاً خیر! پس چرا باید هوادار، برای تماشای 90 دقیقه فوتبال، یک روز کامل از زندگی شخصی خود را از دست بدهد؟ آیا تا به حال به حق و حقوق هواداران فکر کرده‌ایم؟!

در کشورهای اروپایی، استادیوم‌ها دقایقی پیش از برگزاری رقابت، درهای خود را بر روی هواداران باز می‌کنند و همه چیز آرام و منظم سرجای خود قرار می‌گیرد، نه بازار سیاهی به راه می‌افتد و نه کسی بر جای دیگری می‌نشیند و نه تشنگی و گشنگی می‌کشند! اما آیا در فوتبال ایران این حرف‌ها اصلاً معنی دارد؟!

وقتی استادیوم آزادی نه محل مناسبی برای استراحت هواداران دارد و نه در فضای استادیوم با توجه به وضعیت جوی هوا، سرپناهی مناسب برای در امان ماندن از بارندگی وجود دارد، چرا باید 5 ساعت پیش از برگزاری دربی، هواداران را زیر طوفان و باران، آزار بدهیم؟! مگر تعداد بلیط‌های فروخته شده مشخص نیست؟! مگر بساط بلیط فروشی دستی در استادیوم جمع نشده است؟ مگر تعداد تماشاگران کاهش نیافته و تنها 57 هزار بلیط به فروش نرسیده است؟ پس دیگر چرا باید همه چیز به شکل گذشته، سنتی اداره شود؟!

بدون شک این تصمیم سازمان لیگ، تصمیم شورای تامین را مبنی بر کاهش تعداد تماشاگران برای حضور در دربی را نقض خواهد کرد؛ شورای تامین با در نظر گرفتن وضعیت پایتخت در بحران‌های اخیر، چنین تصمیمی را اتخاذ  کرد و سازمان لیگ با باز گذاشتن درهای استادیوم 5 ساعت پیش از برگزاری بازی، عملاً تقاضا را برای ورود بیشتر از ظرفیت 57 هزار نفر، افزایش خواهد داد و کار را به جنجال خواهد کشید!

شورای تامین احتمالاً به دنبال امنیت تماشاگران و کنترل وضعیت محدودۀ استادیوم آزادی تصمیم به کاهش حاضرین در ورزشگاه گرفت، اما حالا این تصمیم سازمان لیگ، امنیت هواداران و حتی شهر را هم تهدید نمی‌کند؟! فرض را بر این بگیریم که ساعت 1 ظهر تمام 57 هزار نفر در استادیوم حاضر شوند و هنوز هم در محل ورودی استادیوم، مراجعین برای وارد شدن به ورزشگاه وجود داشته باشند، آیا می‌توان در زیر برف و باران آنها را به مجموعه راه نداد؟! پس قطعاً در استادیوم آزادی شاهد بلیط فروشی خواهیم بود! چرا که این روند مسئولین، چنین برآیندی خواهد داشت! از سویی دیگر اگر آن اتفاق تلخی که دوست ندارد رقم بخورد، صورت بپذیرد و سیل در تهران جاری شود، مسئول امنیت مال و جان آن 33 هزار نفر اضافی که خواهد بود؟!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vj8rj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جنجالی روز؛ خبر خوش برای استقلال و خبر بد برای پرسپولیس!