تاریخ انتشار: 1397/07/15 16:22
کد خبر: 127240

اختصاصی/ انتقاد تند مجتبی تقوی از عملکرد کی روش در تیم ملی/ مانده ام معطل که مسئولان فدراسیون به چه چیزی دلخوش کرده اند

مجتبی تقوی در گفت وگو با فرتاک ورزشی ایران را یکی از مدعیام اصلی جام ملت های آسیا معرفی کرد.
اختصاصی/ انتقاد تند مجتبی تقوی از عملکرد کی روش در تیم ملی/ مانده ام معطل که مسئولان فدراسیون به چه چیزی دلخوش کرده اند

مجتبی تقوی مربی و پیشکسوت فوتبال ایران در گفت وگوی اختصاصی با فرتاک ورزشی به عملکرد کی روش در تیم ملی پرداخت و در خصوص شرایط تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا گفت: ایران همیشه جز مدعیان قهرمانی جام ملت های آسیا بوده است.

او افزود: علی رغم اینکه ما در خیلی از دوره ها خوب عمل کردیم اما برخی از رقبای نام آشنا  مانع موفقیت ما می شدند و در برخی از دوره ها هم به هرحال عدم برنامه ریزی خودمان و ضعف مدیریت تیم نتوانسته مسیر حرکت خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

تقوی در خصوص شیوه احتمالی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا گفت: تیم ملی با شیوه ای که در جام جهانی بازی می کرد، در جام ملت ها قطعاً بازی نخواهد کرد. چون این شیوه بازی هم دمٌده است و هم سطح پایینی در این رقابت ها خواهد بود.

او افزود: در مسابقات جام جهانی باید در فاز حمله ای، قوی تر کار می کردیم اما این اتفاق نیفتاد ولی باید در جام ملت ها برخلاف جام جهانی از نفراتی که در ساختار حمله ای کیفیت بهتری دارند و برای مهارت های حمله ای آزادتر هستند، استفاده نموده و باید قبول کنیم که در بازی های جام ملت ها عیار فوتبال ما مشخص خواهد شد.

تقوی در ادامه گفت:  سطح جام ملت ها خیلی پایین تر از جام جهانی است. باید دید که تیم ملی ما در فاز دفاع و حمله در این جام چه کیفیتی خواهد داشت.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه افزود: تیم ایران، تیم بی برنامه ای است، چون تیمی نیست که هم در دفاع و هم در حمله برنامه داشته باشد. دیدیم در جام جهانی برخلاف سایر تیم های آسیایی با کیفیت بازی نکردیم.

او گفت: 8 سال زمان کمی برای یک مربی در تیم ملی با این هزینه هایی که می شود نیست. باید درجام  ملت های آسیا ببینیم عیار تیم ما چگونه‌است چرا که دیدارهای تدارکاتی با تیم های درجه دو، سه جهان، واقعاً به نفع تیم ملی ما نیست و نباید با این تیم های ضعیف بازی کنیم.

تقوی افزود: کی روش با یک ترفندی توپ را می اندازد به زمین ما که تحریم هستیم و... نمی توانیم با تیم های بزرگ بازی کنیم در حالی که ما نیاز داریم با تیم های با کیفیت تر بازی کنیم.همیشه صحبت این است که برای بازی‌های تدارکاتی با تیم های بزرگ نمی توانیم هزینه کنیم. چرا باید کلی هزینه بابت دستمزد سرمربی کنیم در حالی که می توانیم با هزینه های کمتر مربی های داخلی استخدام کنیم و این پول ها را خرج بازی های تدارکاتی‌ با تیم های بزرگ کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه گفت: 8 سال است که آقای کیروش به ایران آمده، او همیشه در این سال ها فوتبال ما را کوچک کرده است ، طوری که این مربی فکر می کند فوتبال ما هیچ وقت حرفی برای گفتن نداشته و ایشان آمده‌اند و به ما یاد دادند، بالاخره باید یک حرکتی از سمت او انجام شود.اینکه بخواهیم با دفاع اتوبوسی فوتبال بازی کنیم و شاید یک حمله ای هم روی ضربات ایستگاهی داشته باشیم که این همه نیاز به بدن سازی و...ندارد.

تقوی گفت: بعد از این همه سال و این همه هزینه باید بازی های با کیفیتی انجام شود.خود بنده اعتقاد دارم آقای کی روش نتوانست تأثیر بسزایی که قبل از ورودش به ایران تصور می کردیم را داشته باشد.

او افزود: بحث جوان گرایی که ایشان می گویند کرده، قبل او هم آقای مایلی کهن و مرحوم دهداری و...انجام داده و بازیکن به تیم ملی معرفی کردند. خیلی از مربی ها را با یک نتیجه به سرعت کنار زدیم و مهره هایی را سوزاندیم که می توانستند به فوتبال این مملکت کمک کنند.

تقوی در ادامه گفت: کی روش در این ۸ سال زمان زیادی داشت و می توانست بهتر کار کند. می توانست در این مدت زیاد، ساختار تیمی منسجم تر و با برنامه تری را داشته باشد. ردپایی از مسائل فنی کی روش در فدراسیون وجود ندارد. من ماندم مسئولین فدراسیون ما به چیزی دلشان را خوش کرده‌اند.

پیش کسوت فوتبال ایران سپس افزود: یک مربی‌ای می تواند بگوید سبکی را برای کشور آورده است که مربیان دیگر آن کشور با آن سبک بتوانند رو به جلو حرکت کنند.

او افزود: کی روش تقویم باشگاهی مارا هم زیر سؤال برده است. فوتبال کشور ما، فوتبال تیم ملی محور است در حالی که همه دنیا،فوتبالشان باشگاه محور است. تمام هم و غم و سرمایه فوتبال یک کشور، لیگ آن کشور است. متأسفانه باشگاه ها را رها کردیم چه از نظر مالی و چه از نظر مدیریتی و برنامه ریزی و چسبیدیم به تیم ملی. در حالی که مهم ترین و اصلی ترین کار فدراسیون این است که بعد از پایان لیگ، از نظر فنی آن را مورد بررسی قراردهد.

تقوی افزود: با کی روش حتی قهرمان جام ملت ها هم شویم نباید ادامه دهیم چون بعد از ۸ سال تحول خاصی در باشگاه های ما به وجود نیاورده است. اوخود را مغز افزار با ورژن بالا می پندارد که می ترسد مربیان ما این ورژن را بدزدند؟ در حالی که به نظر من مربیان داخلی هم می توانند جای کی روش را بعد جام جهانی بگیرند.کی روش بعد از ۸ سال و دو بار رفتن به جام جهانی این تجربه را با خود تنها به کشورش می برد در حالی که یک مربی ایرانی این تجربه را در خانه نگه می دارد.

او در پایان گفت:ما ۸ سال مربی‌ای آوردیم که مدام تو سر مربیان داخلی می زند. مربیان ما را ذلیل و خار می کند.این مربی یک اتوبوس دستیار انتخاب کرده‌است. یک مربی ایرانی نمی توانست کنار او بر روی نیمکت باشد که یاد بگیرد و بعد از رفتن این مربی تیم ملی را به عهده بگیرد؟

گفت وگو: زهره فلاح زاده


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pp67o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حسرت برد استقلال پنج ساله می شود؟