تاریخ انتشار: 1396/08/06 01:23
کد خبر: 176216

از عوامل میدانی تا مقصران پشت پرده/ جایگاه استقلال روی اعصاب هوادار است!

شرایط این روزهای استقلال اصلا خوب نیست و هواداران پرشور آبی ها دل نگران آینده این تیم هستند، وضعیتی که برای چندمین بار قول شکوفایی آن توط مدیرعامل داده شد و هرگز عملی نشده است.
از عوامل میدانی تا مقصران پشت پرده/ جایگاه استقلال روی اعصاب هوادار است!

فرتاک ورزشی؛ سید امید صادقی- اولین روز مدیرعاملی رضا افتخاری در باشگاه استقلال همراه بود با یک نطق تلویزیونی و گاف عجیبی که در اولین اظهارات مدیرعامل جدید تا مدتها سوژه داغ رسانه ها بود.

در همان گام اول وقتی افتخاری از تلاش برای کسب ستاره چهارم روی لباس استقلال خبر داد خیلی ها فهمیدند که او حتی به اندازه یک هوادار ساده و معمولی هم از تاریخ و پیشینه باشگاه استقلال خبر ندارد!

گویی که حتی یک بار هم پیراهن استقلال را ندیده بود و خبر نداشت که روی آن پیراهن فقط دو ستاره وجود دارد.

افتخاری در مدتی که مدیرعامل باشگاه استقلال بوده به دلیل همین عدم شناخت و فاصله عمیق حسی با باشگاه و هواداران هیچگاه نتوانست در دل هوادار جایی برای خود باز کند.اگرچه نتایج تلخ و شکست های غیرقابل فراموشی همچون شکست 6بر 1مقابل العین امارات از جمله عواملی است که باعث شد افتخاری فاقد محبوبیت لازم روی سکوها باشد.

او در دوره فعالیت خود بارها از سوی هواداران استقلال مورد شماتت قرار گرفت که آخرین بار آن در اولین روز حضور وینفرد شفر روی نیمکت استقلال بود! جایی که پس از تساوی آبی پوشان در بازی خانگی برابر فولاد، هواداران یکصدا از او خواستند که باشگاه استقلال را ترک کند.اما طبق معمول صدای اعتراض هواداران به عنوان بخشی از یک دسیسه از پیش تعیین شده تلقی شد و او بدون اعتنا به اعتراض های میدانی از ادامه مدیریت اش حداقل تا چهار سال آینده خبر داد!

در طی این مدت وزیر ورزش نیز به عنوان رییس مجمع باشگاه استقلال فقط نظاره گر اوضاع بوده و هیچ حرکت مثبتی جهت بهبود شرایط و برطرف کردن مشکلات و حاشیه های باشگاه استقلال صورت نگرفته است.

افتخاری در آخرین اظهارات خود پس از شکست مقابل پرسپولیس از عملکرد بازیکنان و کادر فنی اظهار رضایت کرد و برای چندمین بار وعده روزهای آفتابی و گذر از بحران و ناکامی را داد.مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین از بازیکنان به خاطر دوندگی و داشتن انگیزه تمجید و قدردانی کرد و وعده داد که در بازی برگشت شکست اخیر جبران خواهد شد...اما حرف عجیب افتخاری این بود که تنها تفاوت استقلال با پرسپولیس فقط یک پنالتی بوده و غیر از آن دو تیم از نظر سطح فوتبال و عملکرد فنی تفاوتی با هم ندارند!

او ظاهرا بدون توجه به جدول و جایگاه سیزدهمی استقلال از 10مسابقه خود این حرفها را بیان کرده و شاید هم خبر ندارد که در یک چشم برهم زدن یک سوم بازیهای استقلال در لیگ گذشت و عملکردی کاملا منفی و غیر قابل دفاع از این تیم بر جای ماند.

استقلال در حال حاضر از10بازی خود با 2 پیروزی و 3تساوی و 5 شکست با 4 گل زده و 9گل خورده و مجموع 9امتیاز و تفاضل گل منفی5در رده سیزدهم جدول قرار دارد و اختلاف 11امتیازی این تیم با پرسپولیس آنهم با یک بازی بیشتر باعث نشد که افتخاری در حرف هایش کمی دچار تنزل اعتماد به نفس شود!!

مقایسه عملکرد استقلال در 10بازی فصل خود با عملکرد پایانی فصل قبل نشان میدهد که آبی پوشان از 10بازی فصل 5بازی یعنی نصف بازی هایشان را واگذار کرده اند و این در حالی است که استقلال در فصل قبل به رغم شروع ضعیفی که داشت در روز پایانی فقط 5شکست از30بازی در کارنامه اش ثبت شد و این یعنی یک پسرفت محسوس که مدیرعامل باشگاه استقلال با خونسردی و بی تفاوتی از کنار آن می گذرد.

با این اوصاف آیا می توان پذیرفت که تفاوت استقلال فعلی با پرسپولیس آماده ای که یک دهم استقلال هم حاشیه و مشکل ندارد فقط یک پنالتی است؟!

آیا افتخاری خبر دارد که شکست در حیثیتی ترین بازی فصل چقدر برای هواداران استقلال گران تمام می شود؟

آیا او میداند که قرار گرفتن در رده سیزدهم و فاصله دو امتیازی با تیم قعرنشین جدول به هیچ وجه در شأن و جایگاه تیمی نیست که میلیونها هوادار دارد و هزینه همین فصلش حدود 30میلیارد تومان است؟!

او چه تضمینی به هواداران می دهد که با همین شرایط استقلال بتواند جایگاه قابل قبول و آبرومندی در جدول کسب کند؟

آیا برای یک باشگاه پرافتخار و پرطرفدار، دوندگی و انگیزه بالا(به زعم مدیرعامل) می تواند مایه مباهات، افتخار و دلخوشی باشد؟

افتخاری در همین مدتی که مدیرعامل استقلال بوده طبق مدارک و اسناد موجود بیش از15بار در مصاحبه هایش وعده شکوفایی و بازگشت به دوران اوج استقلال را داده است که در صورت لزوم جزییات صحبت های وی همراه با تاریخ آن منتشر خواهد شد!

اگرچه وعده های تکراری به دلیل عدم تحقق آن، چندان هم برای هواداران استقلال جذابیتی ندارد اما با توجه به شرایط موجود و فرصت بلند مدتی که وزارت ورزش در اختیار مدیرعامل باشگاه استقلال گذاشته است هواداران باید صبور باشند و به افق پیش رو دل بندند.افقی که احتمالا سال1400 از آسمان استقلال محو خواهد شد.به هر حال گاهی اوقات توفیق اجباری نصیب بعضی باشگاهها می شود که شرایطی را به اجبار تحمل کنند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pagxd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مک درموت به عنوان دستیار اول شفر انتخاب شد