تاریخ انتشار: 1402/04/15 16:00
کد خبر: 3188

علت ضعف در سه ماه اول بارداری

علت ضعف در سه ماه اول بارداری چیست.
علت ضعف در سه ماه اول بارداری

در سه ماهه اول، تعدادی از عوامل مانند موارد زیر ممکن است در بروز این مسئله دخیل باشند:

  • ایجاد جفت در طول سه ماهه اول بارداری: جفت اندامی است که می‌تواند مواد مغذی و اکسیژن لازم برای رشد و شکوفایی نوزاد را تامین کند. مطمئنا ایجاد جفت انرژی زیادی از بدن شما می‌گیرد و به‌همین‌دلیل با دل‌ضعفه در روزهای اول بارداری مواجه می‌شوید.
  • تغییرات هورمونی: خستگی و ضعف در بارداری تا حد زیادی به‌دلیل افزایش تولید هورمون پروژسترون است که از بارداری شما حمایت می‌کند و تولید غدد شیر مورد نیاز برای شیردهی در آینده را افزایش می‌دهد. تغییرات هورمونی همچنین می‌تواند باعث آشفتگی خلق‌وخو مادر شود.
  • افزایش خون‌رسانی: پمپاژ خون اضافی برای تامین مواد مغذی و اکسیژن کودک می‌تواند باعث ایجاد احساس ضعف و خستگی در شما شود.
  • سایر تغییرات فیزیکی: از ماه‌های اول باردرای متابولیسم بدن و ضربان قلب شما بالا می‌رود و در مقابل قند خون و فشار خون شما کاهش می‌یابد. به‌همین‌دلیل تمایل دارید که از مواد مغذی و آب بیشتری استفاده کنید تا گرسنگی و ضعف شدید در دوران بارداری کنترل شود.

در پایان سه ماهه اول، بدن شما کمی بیشتر به تغییرات هورمونی و احساسی رخ داده عادت می‌کند. این مسئله به این معنی است که در سه ماهه دوم ممکن است کمتر با ضعف معده در بارداری یا ضعف پا در بارداری مواجه شوید.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p8al2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انواع سرطان تخمدان