تاریخ انتشار: 1402/04/13 10:00
کد خبر: 3319

چه زمانی لکه‌بینی قهوه ای در بارداری خطرناک است؟

با اینکه در اکثر مواقع لکه‌بینی قهوه ای در بارداری نشانه بدی نیست اما گاهی اوقات هم امکان دارد خطرناک بوده و نشانه مهمی باشد.
چه زمانی لکه‌بینی قهوه ای در بارداری خطرناک است؟

با اینکه در اکثر مواقع لکه‌بینی قهوه ای در بارداری نشانه بدی نیست اما گاهی اوقات هم امکان دارد خطرناک بوده و نشانه مهمی باشد.

تشخیص اینکه لکه‌بینی شما از نوع بی‌خطر یا خطرناک است باید توسط پزشک متخصص انجام شود. پس هرزمانی که دچار لکه‌بینی شدید، فورا موضوع را با متخصص طب مادر و جنین درمیان بگذارید.

۱. لکه‌بینی قهوه ای نشانه سقط است؟

لکه‌بینی قهوه ای در بارداری و سقط جنین اولین احتمالی است که در ذهن افراد به عنوان علت لکه‌بینی و ترشحات قهوه‌ ای در بارداری به وجود می‌آید.

ترشحات قهوه‌ای در ابتدای دوران بارداری ممکن است نشانه سقط جنین باشد. همچنین این موضوع می‌تواند نشانه کوتاژ یا سقط جنین ناقص نیز باشد.

۲. بارداری خارج از رحم

اگر بارداری خارج از رحم اتفاق بیفتد، به دلیل اینکه جنین خود را به جای دیواره رحم به لوله‌های فالوپ مادر متصل می‌کند، ترشحات و لکه‌های قهوه‌ای رنگ ایجاد شده و خونریزی و لکه‌بینی اتفاق می‌افتد.

۳. پولیپ گردنه رحم

گاهی اوقات با افزایش میزان هورمون استروژن، در ناحیه گردنه رحم پولیپ‌های غیرطبیعی ایجاد شده و رشد می‌کنند. ایجاد پولیپ‌ها در ناحیه حساس گردنه رحم باعث دردهایی در قسمت زیر شکم و همچنین خونریزی و لکه‌بینی غیر طبیعی می‌شود.

۴. عفونت واژینال

عفونت‌های واژینال که معمولا از عفونت‌های مقاربتی هستند هم می‌توانند باعث مشکلاتی چون: سوزش، خارش و خروج ترشحات و لکه‌های قهوه‌ای بشوند.

۵. لکه‌بینی قهوه‌ ای نشانه بارداری

اگر از بارداری خود مطئمن نیستید و لکه‌بینی قهوه ای دارید ممکن است دچار لکه‌بینی قهوه ای در ماه اول بارداری شده باشید. معمولا بسیاری از خانم‌ها تا هفته پنجم متوجه باردار بودن خود نشده و این لکه‌بینی‌ها نشانه بارداری آن‌ها باشد.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vdyj4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت ورم پا در بارداری