تاریخ انتشار: 1402/04/26 12:00
کد خبر: 2561

بیماری نقرس چیست؟

نقرس (Gout) نوعی آرتروز مفاصل است که در زمان بالا رفتن ماده شیمیایی اسید اوریک در خون، باعث جمع شدن بلورهای اسید اوریکی در مفاصل می‌شود.
بیماری نقرس چیست؟

نقرس (Gout) نوعی آرتروز مفاصل است که در زمان بالا رفتن ماده شیمیایی اسید اوریک در خون، باعث جمع شدن بلورهای اسید اوریکی در مفاصل می‌شود. این بلورهای جمع شده اسید اوریکی می‌تواند منجر به التهاب و درد مفصل شود که اغلب، انگشت شست پا و همچنین سایر مفاصل را درگیر می‌کند. حملات نقرس، یا آغاز حملات درد نقرسی، غالباً با شدت زیاد و به‌طور ناگهانی اتفاق افتاده و اغلب با درد شدید و ناتوان‌کننده‌ای همراه هستند.

در اکثر افراد، بدن مقادیر قابل کنترلی اسید اوریک تولید می‌کند و کلیه‌ها از طریق ادرار مازاد اسید اوریک را از بدن دفع می‌کنند. اما در بدن مبتلایان به بیماری نقرس، بدن کنترل خوبی روی میزان اسید اوریک موجود در خون ندارد.

به همین دلیل هدف از درمان نقرس کاهش سطح اسید اوریک و تنظیم کردن آن در یک محدوده طبیعی است تا مشکلی برای بدن ایجاد نشود. بسته به نیازهای خاص شما، ترکیبی از داروها برای کنترل نقرس و تغییر سبک زندگی، از جمله رژیم کم پورین توصیه خواهد شد، که می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

کنترل سطح اسید اوریک و نگه داشتن آن در محدوده مجاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بدون درمان مناسب، شروع حملات نقرسی به‌صورت مکرر رخ داده و مفاصل بیشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نهایت این شرایط می‌تواند منجر به آسیب استخوان و مفصل و همچنین سایر عوارض قابل توجه نقرس شود همچنین می توانید با پزشک استخوان و مفصل هم گفت و گو کنید .

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mozb3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درمان خط خنده