تاریخ انتشار: 1396/03/22 23:09
سلیمانی
کد خبر: 204137

داور عمانی با کمک داور هماهنگ نبود/ پنالتی ایران را کمک داور تشخیص داد

کارشناس داوری قضاوت تیم داوری بازی ایران و ازبکستان را مثبت ارزیابی کرد.
داور عمانی با کمک داور هماهنگ نبود/ پنالتی ایران را کمک داور تشخیص داد

حیدر سلیمانی  با اشاره به عملکرد داور بازی ایران و ازبکستان اظهار داشت:  قضاوت بازی ایران و ازبکستان بر عهده یک تیم داوری از کشور عمان بود که قضاوت متعادلی داشتند. در نیمه اول داور قضاوت خوبی داشت و بدون استرس و فشار بازی را مدیریت کرد. به نظرم اخطار به بازیکن ازبکستان که روی جهانبخش مرتکب خطا شده بود هم به درستی صورت گرفت.

وی ادامه داد: گل اول ایران حاصل تمرکز خوب کمک داور اول بود که به درستی ادامه بازی را تشخیص داد تا آزمون با فرارش یک صحنه گل زیبا خلق کند. البته در نیمه دوم هم داور کمی ضعیف ظاهر شد و با کمک داور دوم ناهماهنگ بود.

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: دقیقه 48 مدافع ازبکستان روی مهدی طارمی با بی‌احتیاطی خطا کرد که داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد اما کمک داور دوم اعلام پنالتی کرد که در ادامه داور پرچم کمک داور را تایید کرد. دقیقه 50 دوباره داور اشتباه کرد و ضربه کرنر به نفع ایران را ضربه دروازه به سود ازبکستان اعلام کرد اما در ادامه با اعلام کرنر از سوی کمک داور دوم، نظر کمکش را تایید کرد.

سلیمانی  تاکید کرد: دقیقه 54 اعلام آفساید طارمی از سوی کمک داور دوم صحیح بود. همچنین دقیقه 74 اخطار به آزمون به درستی انجام گرفت چراکه به قصد خطا با بازیکن ازبکستان درگیر شد. در دقیقه 85 آفساید سردار آزمون به درستی اعلام شد و دقیقه 3+90 اعلام خطا روی امیری در کنار خط طولی صحیح بود که در ادامه بازیکن ازبکستان رفتار غیر ورزشی داشت که با دخالت داور پایان پذیرفت و اخطار به بازیکن ازبکستان صحیح بود.

وی گفت:‌ در کل قضاوت تیم داوری از عمان قابل قبول بود و اشتباه تاثیرگذاری در روند بازی وجود نداشتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4menjb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دو اخراج اشتباه و پنالتی صحیح از داور چینی
کارشناسی رضا غیاثی پس از دیدار استقلال و العین؛