تاریخ انتشار: 1395/09/27 01:06
کد خبر: 242482

مس کرمان چگونه اکسین را شکست داد/ روحیه جنگندگی به مس بازگشت

شاید اگر قرار بود سناریوی بازی مس و اکسین به دست خود کرمانی ها نوشته شود، خود آن‌ها هم تا این حد رویایی آن را تصور نمی‌کردند که در این بازی سریع‌ترین گل تاریخ باشگاه خود را به ثمر برسانند!
مس کرمان چگونه اکسین را شکست داد/ روحیه جنگندگی به مس بازگشت

به گزارش فرتاک ورزشی، مس برای خارج شدن از فشار این بازی خانگی به هیچ چیز غیر از یک گل زودهنگام نیاز نداشت و چه بهتر که احسان پورشیخعلی آن را قبل از رسیدن به دقیقه یک برای مس به ثمر برساند.

با به ثمر رسیدن این گل و برداشته شدن فشار روانی رسیدن به گل در این بازی از دوش بازیکنان مس، منصور ابراهیم‌زاده تصور می‌کرد که برنامه‌های تاکتیکی او خیلی بهتر هم در زمین اجرا می‌شود.

مصدومیت و عدم آمادگی برخی از بازیکنان مس سبب شد که ابراهیم‌زاده در این بازی هم تغییراتی را در چینش نفری خود در سیستم 4-1-4-1 مورد علاقه‌اش داشته باشد.

او در قلب دفاع خود از زوج حامد محمودی و علیرضا ابراهیمی استفاده کرد که البته نشان می‌دهد زوج خوبی هم بین این دو مدافع در حال شکل‌گیری است. در سمت چپ در غیاب داداش‌وند مصدوم فرهاد سالاری در پست تخصصی خود قرار گرفته بود و امیر حسین عسگری هم که بیشتر به عنوان یک مدافع آخر شناخته می‌شود در این بازی جای وحید اسماعیل‌بیگی مصدوم را در سمت راست خط دفاعی مس پر کرده بود.

در برابر فرزاد حسین‌خانی به عنوان بازیکن پشت خط هافبک مس، فرشید علیزاده و احمد زنده‌روح بازی می‌کردند و احسان پورشیخعلی و مهدی تیکدری نیز دو هافبک کناری مس بودند که مهدی دغاغله را در نوک حمله خود می‌دیدند.

آمدن پورشیخعلی به کناره‌ها شاید سبب شده بود که او همانند بازی قبلی مس برابر نفت مسجد سلیمان فضای حرکتی و شرح وظایف خود را خیلی بهتر از زمانی که در نوک حمله به کار گرفته می‌شد انجام دهد و او در پست دلخواه خود یک گل فوق‌العاده خوب و مهم دیگر را در این بازی به ثمر رساند.

ولی آرامش تاکتیکی مس تا دقیقه 16 بیشتر دوام نداشت و بعد از اخراج بچه‌گانه فرهاد سالاری که بی جهت با یک خطای هند کارت زرد دوم را گرفت، مجددا استرس از دست دادن برتری به واسطه‌ی یک یار کمتر بر تیم سایه انداخت.

ولی منصور ابراهیم‌زاده نشان داد که برای این بازی از حربه‌های روحی و روانی خود در طول هفته‌های گذشته نیز به خوبی استفاده کرده است چراکه ده نفره شدن تیم در یک اتفاق جالب به نفع مس تمام شد و به نوعی انگیزه و جنگندگی بازیکنان مس را برای حفظ برتری تیم در این بازی چند برابر کرد و این نشان از روحیه‌ی برتری طلبی تیم در این بازی خبر می‌داد که به وجودش در روزهای قبل تاکید زیادی شده بود.

با جلو کشیدن حریف برای استفاده از یک یار بیشتر و جبران گل خورده، شاید بهترین اتفاق ممکن برای دغاغله‌ای رخ داد که فضای حرکتی را در زمین حریف پیدا کرد و اتفاقا برای این بازی کاملا از نظر بدنی و فکری آماده بود.

مس بعد از اخراج سالاری سیستم خود را به 4-4-1 تغییر داد و اتفاقا پرس از جلو را خیلی خوب در دستور کار قرار داد و دوندگی بازیکنان مس و برتری در نبردهای نفر به نفر این اجازه را به تیم اکسین نداد که بعد از ده نفره شدن مس این تیم در زمینش از برتری عددی خود استفاده محسوسی کند.

سناریوی گل دوم مس بازهم خیلی به موقع و عالی نوشته شده بود و دغاغله با زدن گل دوم مس از روی یک ضربه‌ی ایستگاهی حریف را از نظر روانی کاملا آشفته کرد تا به نوعی احتمال به ثمر رسیدن گل سوم مس بیشتر از حریفش هم باشد!

دغاغله‌ی آماده، روی ضربات شروع مجدد گل سوم مس را هم با جایگری عالی خود به ثمر می‌رساند تا مشخص شود بازی جنگنده و با انگیزه‌ی مسی‌ها در نیمه‌ی اول که هم در کارهای دفاعی و هم در استفاده از موقعیت‌های گل به بهترین شکل ممکن انجام شده است، مزد خود را تمام و کمال گرفته است.

در نیمه‌ی دوم البته طبیعی بود که مس به فکر حفظ برتری خودش باشد و اجازه ندهد که با دریافت یک گل، در دقایق پایانی که از نظر بدنی برابر حریفش که یک یار بیشتر دارد زیر فشار بیشتری قرار بگیرد.

از همین رو بود که با شروع بازی در نیمه‌ی دوم مس کاملا عقب کشید و در زمین خودی تجمع کرد و تنها استفاده از ضد حملات را در دستور کار قرار داد.

هرچند دو موقعیت عالی مس و تک به تک دغاغله و زنده‌روح نیز روی همین تاکتیک ضد حملات به دست آمد ولی این تجمع فشرده در زمین خودی بهرشکل دروازه‌ی مس را بیشتر زیر فشار می‌برد و مس که خیلی به دنبال بازی ریسکی در نیمه‌ی دوم نبود با دفاع فشرده سعی در حفظ برتری داشت.

هرچند این دفاع در یک نوبت باز شد و مس یک گل ساده را دریافت کرد اما بهرشکل پیروزی در این بازی اصلی‌ترین خواسته‌ی مس بود که به آن نیز دست پیدا هم کرد.

این سه امتیاز بسیار مهم بود چراکه انگیزه و آرامش را به اردوی تیم مس برمی‌گرداند و در یکی از دوراهی‌های خطرناک مس را به سمت سعادت هدایت می‌کرد. مس حالا در نیم فصل با آرامش بیشتری برای خود تصمیم‌گیری می‌کند و نیم فصل دوم را با امیدهای بالاتری استارت می‌زند که شاید اگر سه امتیاز این بازی نبود وضعیت و اخبار حول و حوش این تیم به گونه‌ی دیگری رقم می‌خورد که خوشبختانه برد برابر اکسین از همه‌ی آن‌ها جلوگیری کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8ral

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی مس کرمان-اکسین البرز؛ ناکامان رودر روی هم!