تاریخ انتشار: 1396/12/18 18:34
کد خبر: 156710

مقایسه گلرهای ایرانی در آسیا؛ نبرد ملی‌پوش‌ها به نفع مظاهری

در پایان دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عملکرد دروازه‌بانان تیم‌های ایرانی را بررسی کرده‌ایم. ۵ دروازه‌بان برای ۴ تیم ایرانی بازی کرده‌اند و فقط استقلال در چارچوب خود تغییر داشته است.
مقایسه گلرهای ایرانی در آسیا؛ نبرد ملی‌پوش‌ها به نفع مظاهری

 عملکرد گلرهای تیم‌های ایرانی در آسیا را می‌توان رقابت نفس‌گیر گزینه‌های تیم ملی دانست. حسین حسینی ۲ بار برای استقلال بازی کرده و مظاهری و بیرانوند هم در هر ۳ بازی تیم‌هایشان حضور داشته‌اند. جوردی آلمیدا هم برای تراکتورسازی ۳ بازی دور رفت را درون چارچوب ایستاده و مهدی رحمتی هم یک ۹۰ دقیقه کامل برای استقلال بازی کرده است.

آمارها نشان می‌دهد مظاهری و بیرانوند با ۲ کلین‌شیت از این نظر بهترین عملکرد را داشته‌اند و مظاهری همراه با آلمیدا بیشترین سیو را به نام خود ثبت کرده‌اند. مظاهری با ۱۳ سیو و آلمیدا با ۱۰ سیو تنها دروازه‌بانانی هستند که تعداد سیوهایشان دو رقمی شده. در بخش دفع توپ هم دروازه‌بان برزیلی تراکتورسازی بهترین عملکرد را داشته و با ۶ دفع از دروازه‌بانان ایرانی پیش افتاده است. حسینی و بیرانوند هم هر کدام با ۳ دفع از این نظر در رده دوم قرار دارند. حسینی البته در بازی با الهلال غایب بود و به نسبت دو دروازه‌بان دیگری که پای ثابت اردوهای تیم ملی هستند یک بازی کمتر انجام داده است. حسینی به همراه آلمیدا موفق شده یک پنالتی حریف را هم سیو کند. آمارها نشان از برتری مطلق دروازه‌بانی بر دروازه‌بانان دیگر ندارد و شاید باید بیشتر منتظر بمانیم تا یک دروازه‌بان با آمادگی خیره‌کننده مسیر خود را برای رسیدن به شماره یک تیم ملی از دیگر رقیبان جدا کند.

آمار دروازه‌بان‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j765z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



احیای کامل رحمتی با یک پنالتی مشکوک