تاریخ انتشار: 1402/04/03 15:00
کد خبر: 3896

دلایل ابتلا به ناتوانی جنسی

ابتلا به ناتوانی جنسی به چه دلالیلی است.
دلایل ابتلا به ناتوانی جنسی

دلایل زیادی باعث می‌شوند تا فرد به ناتوانی جنسی دچار شود. در ادامه هر یک از این دلایل را به‌طور مختصر برای شما توضیح می‌دهیم.

اختلالات عصبی

تعدادی از بیماری‌های عصبی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به مشکلات جنسی از جمله ناتوانی جنسی در مردان را افزایش دهند. یکی از عواملی که بر توانایی مغز اثر می‌گذارد شرایط عصبی است. این شرایط می‌توانند روی نعوظ فرد اثر منفی بگذارند و او را از رسیدن به نعوظ باز دارند.

از جمله اختلالات عصبی که منجر به ناتوانی جنسی می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بیماری خودایمنی MS یا مولتیپل اسکلروزیس
  • پارکینسون
  • آلزایمر
  • سکته
  • تومورهای نخاعی و مغزی

دیابت

ناتوانی جنسی یکی از عوارض بسیار جدی دیابت است که در مردان مشاهده می‌شود. هر چه مدت زمان بیماری دیابت در مردان افزایش پیدا کند، خطر ابتلا به اختلال در نعوظ نیز در این افراد افزایش می‌یابد.

در افرادی که دیابت دارند کنترل قند خون اهمیت زیادی دارد. کنترل شدن قند خون و بالا نرفتن آن نیز روی اختلال در نعوظ تأثیر می‌گذارد، به‌طوری‌که در مردانی که قند خون بالایی دارند اختلال در نعوظ مشاهده می‌شود که از مشکلات جنسی به‌ حساب می‌آید.

بسیاری از افراد نمی‌دانند که برای درمان ناتوانی جنسی مردان دیابتی باید به کجا مراجعه کنند. سؤال مشترکی که این افراد می‌‌پرسند این است که برای درمان نعوظ به چه پزشکی مراجعه کنیم.

بسیاری از مردان دیابتی برای درمان اختلالات نعوظ از قرص ویاگرا استفاده می‌کنند. این افراد تصور می‌کنند که با مصرف این قرص تمام مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود، اما این تصور کاملاً اشتباه است.

طبق تحقیقاتی که پزشکان اورولوژیست انجام داده‌اند، مشخص شده است که درمان نعوظ در افراد دیابتی بسیار سخت‌تر از افراد معمولی است. به همین دلیل این افراد باید برای درمان مشکلات جنسی خود از جمله ناتوانی جنسی به یک متخصص سکس تراپی مراجعه کنند.

افرادی که دوست ندارند به‌صورت حضوری از خدمات متخصصان سکس تراپی استفاده کنند و از بیان حضوری مشکل خود خجالت می‌کشند، می‌توانند از خدمات غیرحضوری و آنلاین سایت پذیرش ۲۴ استفاده کنند و با کمک مشاوره آنلاین پزشک متخصص سلامت جنسی، به درمان مشکل خود بپردازند.

بیماری‌های قلبی

در صورتی که قلب نتواند به‌درستی و مانند قبل عملیات پمپاژ خون را انجام دهد، ممکن است فرد به ناتوانی جنسی دچار شود. همان‌طور که گفتیم خون‌رسانی به آلت تناسلی اهمیت زیادی دارد.

اگر قلب نتواند خون کافی را به آلت تناسلی برساند فرد به ناتوانی جنسی گرفتار می‌شود و در نعوظ او اختلالاتی به وجود می‌آید.

علاوه بر این در صورتی که فرد به بیماری‌های از جمله آلتواسکلروز که گرفتگی رگ‌های خونی است، دچار شود نیز ممکن است اختلالاتی در نعوظ برای او به وجود بیاید.

فشار خون و کلسترل نیز در به وجود آمدن ناتوانی جنسی تأثیر می‌گذارند. با توجه به تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که افراد سالم مبتلا به مشکلات جنسی از جمله ناتوانی جنسی، بعد از گذشت پنج سال به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. با توجه به نکته گفته شده، در صورتی که بیماری خاصی ندارید ولی ناتوانی جنسی دارید بهتر است برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی به پزشکان متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

مصرف دخانیات

همان‌طور که می‌دانید استعمال دخانیات برای بدن بسیار مضر است و اثرات غیر قابل جبرانی را روی بدن می‌گذارد. یکی از مضرات مصرف دخانیات ناتوانی جنسی است. سرعت جریان خون در افرادی که به استعمال دخانیات معتاد شده هستند، بسیار کاهش می‌یابد.

وقتی سرعت جریان خون کاهش یابد، خون کافی به اندام تناسلی نمی‌رسد. زمانی در خون‌رسانی اختلال به وجود بیاید مشکلات جنسی برای فرد شکل خواهد گرفت که اختلال در نعوظ یکی از این مشکلات است.

ناتوانی جنسی به وجود آمده در افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند در صورتی قابل برگشت است که این افراد استعمال دخانیات و سیگار را ترک کرده و وضعیت جسمی خود را تقویت کنند.

پایین بودن سطح تستسترون

تقریباً سطح تستسترون طبیعی یک چهارم از جمعیت مردان نسبت به سایر افراد کمتر است. در صورتی که سطح تستسترون کم باشد مردان دچار مشکلات زیادی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به اختلال در نعوظ، کاهش میل جنسی، بی‌خوابی و ریزش مو اشاره کرد.

هر چه سطح تستسترون کمتر باشد عوارض ناشی از آن نیز افزایش می‌یابد. برای این‌که بدانید سطح تستسترون شما چقدر است کافی است تا یک آزمایش خون ساده انجام دهید و با پزشک خود مشورت کنید. وقتی سطح تستسترون به حالت عادی برگردد، مشکلات جنسی به وجود آمده برای فرد نیز از بین می‌رود.

بیماری‌های غدد درون‌ریز

غدد درون‌ریز سیستمی است که برای تولیدمثل، تنظیم متابولیسم، نوسانات خلقی و عملکردهای جنسی هورمون‌هایی را ترشح می‌کند. به عنوان مثال دیابت یکی از بیماری‌هایی است که در اثر اختلال در غدد درون‌ریز به وجود می‌آید.

در صورتی که ترشح هر یک از هورمون‌های غدد درون‌ریز به مشکل برخورد کند، ممکن است فرد به اختلالات نعوظ دچار شود.

عفونت‌های مقاربتی

در بعضی از عفونت‌های مقاربتی مانند اچ‌آی‌وی، سوزاک، کلامیدیا و هپاتیت ویروس‌ها عامل ایجاد عفونت هستند. این ویروس‌ها می‌توانند عفونتی را در غده پروستات به وجود بیاورند. در صورتی که این عفونت درمان نشود، به‌مرورزمان منجر به مشکلات جنسی از جمله ناتوانی در نعوظ خواهد شد.

به همین دلیل عفونت‌های مقاربتی یکی از شایع‌ترین دلایلی هستند که باعث ناتوانی جنسی می‌شوند. اگر عفونت پروستات را که در اثر عفونت‌های مقاربتی به وجود آمده است، درمان کنید، مشکلات مربوط به ناتوانی جنسی نیز درمان خواهند شد.

اگر عفونت پروستات درمان نشود، ممکن است اختلال در نعوظ دائمی شود و دیگر با هیچ شیوه‌ای نتوان این ناتوانی را درمان کرد.

سرطان و التهاب پروستات

پروستات در ایجاد منی و فاکتورهای اصلی آن نقش اساسی دارد. در صورتی که فرد به سرطان خوش‌خیم پروستات مبتلا شود دچار اختلالات در نعوظ نخواهد شد. با این حال اگر سرطان پروستات بدخیم باشد مشکلاتی از جمله اختلال در نعوظ و درد شدید در انزال در فرد به وجود می‌آید.

افرادی که پروستات خود را جراحی می‌کنند نیز ممکن است دچار ناتوانی جنسی شوند، زیرا ممکن است با عمل جراحی، به آلت آسیب‌های عصبی زده شود که موجب اختلال در نعوظ خواهند شد.

مصرف دارو

بعضی از داروها عوارضی دارند که موجب به‌وجودآمدن مشکلات جنسی و اختلالات در نعوظ می‌شوند. این داروها روی جریان خون اثر می‌گذارند و به همین دلیل این اختلالات را به وجود می‌آورند.

البته افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند نباید خودسرانه مصرف داروهای خود را قطع کنند، زیرا قطع دارو بدون مشورت با پزشک عوارض جدی‌تری دارد.

از جمله داروهایی که باعث می‌شوند اختلال در نعوظ به وجود آید عبارت‌اند از:

  • داروهایی که باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌شوند مانند: کدئین، دیازپام و آلپرالوزام
  • محرک‌های CNS مانند: آمفتامین‌ها و کوکائین
  • داروهایی که برای شیمی‌درمانی استفاده می‌شوند مانند: سایمتیدین
  • دیوریتیک‌های مختلف مانند: اسپیرونولاکتون و فوروزمید
  • کاردیول و دیگر مسدودکننده‌های بتا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45jlo3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درمان سرد مزاجی به صورت خانگی